[spoiler]Hejhej, har inskaffat mig en Honda mt5 för en billig peng som jag också hade tänkt fixa upp! Kolv och packningar saknas men motorn ska rengöras innan start med då den har stått ute i 4års tid, dock har motorn stått inne i ett garage och dammat.
To do list.
Fixa gashandtag
Fixa handtag
Fixa kolv
Fixa 70cc
Fixa packningar
Fixa förgasare
Fixa under- eller överliggande trimrör
Fixa upp styret
Fixa tändningslås
Fixa bakfälgen
Lacka om tanken och bakkåpan och fixa igen hållet där oljetanken har vart
Lacka om svingen, ramen, styrkronan och gafflarna
Fixa tanklock med lås
Fixa kromade stötdämpare
Sätta dit höjningssatsen
Fixa framstänka
(uppdateras)
Setup.
Polini 70cc
19-21mm fögg, vet inte vilken ännu
0,35 reeds
Under- eller överliggande trimrör
Nytt insug
Drevning
Bilder: (inte dom bästa..)
Motorn.

Moppen.

Fin lack...

Ska fixas

Mycket finare fälg dedär!

Svårt och slanga med dedär locket..
Ska lägga en beställning efter jul sen, då blir det lite goa grejer

Kommentera

Update 1 17/12-12
[spoiler]Håller på och plockar ner härket just nu, får lite bilder på det!
bilder:

Smuts..

Ganska sne

Ganska mycket skit..
Kommentera!!
[/spoiler]
Update 2 19/12-12
[spoiler]Tjena har fått ändra inlägget 3ggr nu för det bara tas bort för jag blir utloggad hela jävla tiden

Snygg....

Blir lätt dom här senare

Står nu mellan dessa rören, det överliggande har lite dåligare effekt men det är snyggt dock är det underliggande snyggt med.

VS

Kommentera gärna vad ni tycker osv

Håller på med elsystemet nu

Allt nästan borta, skitig

Putsat lite på ramen nu, men mer ska göras

Kommentera nu så jag får lust och uppdatera!
[/spoiler]
Update 3 22/12-12
[spoiler]Tjena, har vart och gjort lite på mt'n börjat med och slippa med på tanken, svingen och bakkåpan det är ett jävla jobb kan man ju säga..

Testade också höjningssatsen som jag fick med när jag köpte moppen, den blir asbra men funderar om jag måste köpa en och sätta där bak

Lite bilder:

Dåligt tanklock..

Ska se om tanken inte läcker.. Kunde inte se hål menmen.. Den läckte inte heller!

hmmm

Fult styre..

Höjningsatsen!

Den blir ju ganska mycket högre, orkade inte höja den just nu då jag har nycklarna i garaget och det är kallt...
Menmen, det händer lite grejer!
Hörs![/spoiler]
[spoiler]
Update 4 30/12 (skriftlig)
Hej! Det står still just nu, har bara slippat lite på tanken och bakskärmen men inte mycket mer. Efter nyår ta jag ta i att! Har också en redig fin idé, tänker modda dit en Rieju sving från en drac och en fjäder från Derbi. Kommer bli billigt då allt är begagnat och jag får det sjukt billigt men kommer bli lite jobb

Update 5 04/01-13
[spoiler]Hallå, fick hem packningssatsen och svänghjulsavdragaren så började på motorn idag. Har också köpt en sving och fjäder från en drac som jag ska modda dit, blev samma pris som ett par kromade stötdämpare så tyckte att det var klart värt det! Bilder kommer på det senare.
bilder på motorn

Svänghjulet borta

Hela tändningen borta

Motorn klyvd[/spoiler]
Update 6 15/01-13
[spoiler]Tjena, har klyvt motorn som sagt kanske blir en portning på blocken får se om den saken. Men har fått hem min sving, dämpare och styre nu (begagnat) Men stötte på ett problem då fjädern är ovanligt lång för en moped jävel.. Får se hur jag löser detta

Svingen! Ingen moddning behövs i frampartiet på den, men har inga bussningar där bak än så länge men det löser sig!

Går inte ens i i nuläget

Ganska lång men ja..

Kanske kan smälla dit ett par fästen där om inget annat skit sitter där, har inte kollat så noggrant ännu.

Styret! Ska slippas ner antingen och poleras eller lackas

Höjningssats på, kan nog höjas en cm till

Kommentera![/spoiler]
Update 7 23/01-13
[spoiler]Tjena har vart och mekat lite på mtn så blir en update på det

Lite snett och dedär. Men kapade bort fästet som senare ska svetsas dit igen.

Där blir längden perfekt!

Så blir det. Har slippat till det så det är rakt och inte hakigt och jävligt. Ska svetsa dit den såfort som möjligt sen

När jag ändån var i farten

Blir en stor update nästa gång, ska lämna in allt som ska lackas sen såsom tanken och skärmen osv funderar på någon fet färg såsom candy orange eller ocean blue eller varför inte volvos laserblåa.. Kommer mer sen, följ det![/spoiler]
Update 8 03/03-13
[spoiler]Hej, sorry för jag varit förjävla dålig på och uppdatera.. Jag är ledsen

Rör osv.
Ska ju skaffa 70cc med men det har jag redan fixat på annat viss. Förgasare funderar jag fortfarande vad det ska bli för någon

Menmen, hade gutt, bilder kommer

Update 9 11/03-13
[spoiler]Hej! Har fått hem beställningen och är nöjd som fan över röret, har fixat 70cc med och sen har jag min 19mm dellorto som jag slänger på mt'n senare. Kommer bli bra!

Jävla stök

Fet stänka

Nerslippad nu för och passa på svingen..

Fan så fint, inte helt klart ännu dock..

In action

Tvättar motorn.. Fyfan så skitig

Gängpaj..

Kan gå om man slippar lite.
Det var allt för nu, uppdaterar mer i veckan.[/spoiler]
Update 9 11/03-13
[spoiler]Hej! Svingen är nu på och fästena till fjädern är påsvetsade. Det blir asbra tycker jag men lite konstigt ser det ut vid styret men det kommer nog jämna ut sig när allt blir påsatt på moppen! Bara testade tanken, sadeln och bakskärmen om det såg bra ut. Ska lackera tanken och allt i blankt svart senare! Just nu saknas 70cc och lite krims sen ska den nog gå och sätta ihop sig.

Måste svetsa igen hålet på bakskärmen med..

Röret och allt!
Kommer uppdatera ihopplockningen av motorn senare

Update 10 17/03-13
Hej, har nu börjat och snart slutfört motorbygget. Väntar på cylinder och sen ska den på! Inte så mycket och skriva om så bilder kommer hier

Kommentera om ni gillar projektet. Ingen mening att uppdatera annars ju