Vad rekommenderar du jag köper in?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
ibbec
Elmoped

Vad rekommenderar du jag köper in?

Inlägg av ibbec »

Det är så att jag och min kompis tänkte köpa in lite varor och sälja för att tjäna snabba pengar, speciellt nu under jullovet som är snart.

Tänkte då fråga om tips på vad man kan köpa in som ni vet är populära och säljer bra. Har många bra ställen att köpa in ifrån med bra säkerhet.

Skriv gärna om det är något ni är intresserade av så att jag kan sälja til er om det är något specifikt såsom snapbacks, iphone tillbehör o.s.v.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

sprit? :roll:

dock olagligt ;)

äh gör 12:er och sälj till dem som vill ha kostar runt 50 lappen och göra och du säljer lätt en för 400+- beroende hur bra du är på göra de,

asså ihpone delar etc funkar inte alla kan skaffa de lika billigt elr billigare

finns inte något ni kan precis tjäna pengar på då de antagligen finns billigare och mer lätt åtkomligt med bättre service någon annanstans, men du kan ju vara tomte hos barnfamiljer?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Så jävla sant! Kolla hur många som vill ha 12:or i köp och sälj... Även jag skulle vilja ha en.:)
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Inte såna saker. Jag syftar bl.a. på saker som mam inte hittar här. T.ex. vissa polomössor. Kan köpa in moncler mössor men problemet är att sälja de till rätt pris, då jag inte vill förlora på det, och folk å andra sidan inte vill köpa en mössa för 700:- :P
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Alyzzzer skrev:Så jävla sant! Kolla hur många som vill ha 12:or i köp och sälj... Även jag skulle vilja ha en.:)
Jo, det är sant, men är det då inte lättast att fokusera på måtten för slider, blaster, aerox o.s.v., istället för att göra till alla mopeder?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Moppar, sprit, snus, cigg. Det är typ vad du kan tjäna snabba cash på. Men om du vill tjäna lite större summor tycker jag att ni ska försöka er på att köpa/sälja bilar.

Sen kan man ju låna av någon som man inte känner och sälja det eller sälja kokain :roll:
difaren
Ligga någon?

Inlägg av difaren »

Bangers, sprit och sånt skit som ungdomar gillar nu förtiden.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Som sagt, menar inte saker såsom droger (alkohol o.s.v.), även om det är populärt. Syftar på saker som snapbacks, mössor, crosshandskar.eller så. Hittade.ett par monster handskar som jag aldrig har sett här i sverige.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

lycka till att göra bussines lagligt!
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Victorh skrev:lycka till att göra bussines lagligt!
tack...
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Victorh skrev:lycka till att göra bussines lagligt!
tack...
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av robb4n »

Om du ska fixa riktigt snabba pengar så köp in öl och sprit. Några polare gör det och det går riktigt bra för dem!
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Tolvor skulle jag enkelt kunna fixa. Frågan är bara vilka man ska skaffa. Rätta mig om jag har fel, men är det inte vanligast att tolvor sökes till slider, aerox och neos?

Alla som är intresserade av tolvor kan pm;a mig och skriva till vilken moped så kan vi se!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag själv köpte in iPhone skal för typ 3-4kr st ifrån Kina och sålde. Genom det tjänade jag iaf 1000-2000kr så inte jättemycket kanske men om man räknar vinst i procent så då lär jag ju ha rätt hög vinst ;)
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

david96 skrev:sprit? :roll:

dock olagligt ;)

äh gör 12:er och sälj till dem som vill ha kostar runt 50 lappen och göra och du säljer lätt en för 400+- beroende hur bra du är på göra de,

asså ihpone delar etc funkar inte alla kan skaffa de lika billigt elr billigare

finns inte något ni kan precis tjäna pengar på då de antagligen finns billigare och mer lätt åtkomligt med bättre service någon annanstans, men du kan ju vara tomte hos barnfamiljer?
Men du menar väl inte att jag ska ha ett och samma mått för alla tolvor? :-P
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Mattyyy skrev:Jag själv köpte in iPhone skal för typ 3-4kr st ifrån Kina och sålde. Genom det tjänade jag iaf 1000-2000kr så inte jättemycket kanske men om man räknar vinst i procent så då lär jag ju ha rätt hög vinst ;)
Vad var det för skal då?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

ibbec skrev:Tolvor skulle jag enkelt kunna fixa. Frågan är bara vilka man ska skaffa. Rätta mig om jag har fel, men är det inte vanligast att tolvor sökes till slider, aerox och neos?

Alla som är intresserade av tolvor kan pm;a mig och skriva till vilken moped så kan vi se!
Skulle behöva en 12:a till slider... :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Tolvor tjänar man inte så snabba cash på. Moppepojkar är itne seriösa med affärer. Mxabbe gjorde 10 tolvor. Det tog han typ 10 månader att få sålt på dom. Så inga snabba cash.

Du kommer inte kunna få så mkt snabba cash på lagligt sätt. För då måste du bokföra och skatta osv.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

DiNozzan skrev:Tolvor tjänar man inte så snabba cash på. Moppepojkar är itne seriösa med affärer. Mxabbe gjorde 10 tolvor. Det tog han typ 10 månader att få sålt på dom. Så inga snabba cash.

Du kommer inte kunna få så mkt snabba cash på lagligt sätt. För då måste du bokföra och skatta osv.
Aha. Men du kan inte dra alla över en kam. Varför skulle jag vara oseriös? Det är ju bara dåligt för mig, dessutom vet jag meckproffs som kan hjälpa till vid behov.

Till sist kan jag berätta att jag inte tänkt bokföra och sånt. Jag nöjer mig sålänge det jag köper är lagligt, och det är något jag tryggt kan sälja. Inte direkt så att jag skulle sälja glocks och batonger..
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ibbec skrev:
DiNozzan skrev:Tolvor tjänar man inte så snabba cash på. Moppepojkar är itne seriösa med affärer. Mxabbe gjorde 10 tolvor. Det tog han typ 10 månader att få sålt på dom. Så inga snabba cash.

Aha. Men du kan inte dra alla över en kam. Varför skulle jag vara oseriös? Det är ju bara dåligt för mig, dessutom vet jag meckproffs som kan hjälpa till vid behov.

Till sist kan jag berätta att jag inte tänkt bokföra och sånt. Jag nöjer mig sålänge det jag köper är lagligt, och det är något jag tryggt kan sälja. Inte direkt så att jag skulle sälja glocks och batonger..
Jag menar inte att du är oseriös. Jag menar att köparna är oseriösa. Dom hör av sig, bestämmer tid att träffas osv. Men kommer inte. Som jag la ut en annons med moppen, 10 skrev men ingen "hade pengar" eller "jag ska bara fråga morsan eller farsan först." osv. Lika dant med 12or.
ibbec
Elmoped

Inlägg av ibbec »

Jo, förstår. Men därför kan det vara bra att bygga efter intresse, ist för att chansa, även om samma sak kan hända då.

Dessutom är det ganska stor prisskillnad på en bra tolva för 5-600 jämfört med din midrace ja antar att du menar för 8000.
Skriv svar