Hej TSR, innan ni frågar så har jag gjort en tråd på ett skoterforum men vill ha många åsikter innan jag bestämmer mig!
Har nu funderat länge och kommer nu till jul införskaffa antingen en Lynx Enduro eller Ski-doo Mxz mellan 01-03. Spelar ingen större roll, går på skick då det är i princip likadana skotrar.
Tänkte först på en 600 men dom som finns på blocket just nu i mitt område är lite sådär.
Så kollade upp 500rna och det fanns en hel del i bra skick! Så har lite frågor:
Hur stor är effektskillnaden mellan dom både motorerna? Orkar 500 motorn burka runt i lössnö?
Hur är kvalitén på 500 motorerna? Vet att 600 motorerna ska hålla riktigt bra.
Andra åsikter, synpunkter och vad ni tycker om dessa skotrar/motorer är varmt välkomna då jag är i valet och kvalet..
Jag har en Ski-doo formulaa sls 500 (rotax 500) den tar sig fram riktigt bra i lössnö, då är det ju en kortbandare med 32mm matta
Är hur lätt och skönt som helst att burka i lössnön
kör på en 600, lika bra skiljer typ inget i vikt eller soppaförbrukning och du kommer nog lessna på en 500 snabbare än en 600 Sen så tkr ja du ska köra på lynx för deras boggie är bättre än skidoo;s men det får du ju självklart avgöra själv
Edit: lägger till några skotrar som kanske kan vara intressanta
rexzo skrev:kör på en 600, lika bra skiljer typ inget i vikt eller soppaförbrukning och du kommer nog lessna på en 500 snabbare än en 600 Sen så tkr ja du ska köra på lynx för deras boggie är bättre än skidoo;s men det får du ju självklart avgöra själv
Edit: lägger till några skotrar som kanske kan vara intressanta
Tack för hjälpsamma svar allihopa!
Inte ett enda svar på skoterforumet
Jag ska mejla och kolla på dom där!
Är mest rädd för att köpa ett riktigt härk, man vet ju inte vad man får. Dom flesta har ju rullat över 6-700 mil och då gäller det att dom är välservade.