Bästa mobiloperatören?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Bästa mobiloperatören?

Inlägg av DEA!! »

Tjenare!

Jag bor ju på landet och har idag Telias kontanktkort. De själva säger ju att Telia ska vara det bästa när det gäller täckning, men jag vet inte det. Har otroligt ofta "Endast nördsamtal" här hemma, minst 70% av huset. Så börjar fundera på att byta. Många häromkring säger att 3 är det bästa i dagsläget. Stämmer detta? :)

MVH
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

tele2.... kan inte klaga det minsta på servic eller täkning :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped

Inlägg av VictoRS »

jag har 3 och jag är jätte nöjd :)
FreZz skrev:det som finns närmast
Loka, Cola, vanligt vatten, 2 takts olja, fanta och sprite :P
och det som äts är väll
Pizza, små godis och lite sånt typ :P
Här på TSR äter vi vad som helst :D

Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Kan man typ något sätt testa alla mot varandra?
Användarens profilbild
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DerbiKoffe »

tycker Tele2, är skit nöjd och det är sjukt billigt om man tar snackis abonemang :D http://www.tele2.se/mobilabonnemang/snackis.aspx
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!

Kolla gärna in mitt gamla projekt :D

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46183
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

just priser är inte min stora fråga. Utan just med täckningen!
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped

Inlägg av VictoRS »

vart bor du då? lite mer specifikt vilken del av sverige
och det som äts är väll

Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Nordöstra småland, nära västervik. 12 mil nordväst om kalmar.
Användarens profilbild
VictoRS
Elmoped

Inlägg av VictoRS »

http://glu.tre.se/coverixwww/ kolla där (3 täckningskarta)
och det som äts är väll

Bild
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

om du inte bryr dej om priset så kan du ju flytta ;)

sök lite efter vart dom har sina master så ser du kanske vilken som är bäst där du bor :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

har 3.sämsta jävla täckningen NÅGONSIN!

sommarstugan, 1 mil utanför mariestad=ingen täckning
när man åker tåg/bil/buss. dirr när man inte ser ett hus= ingen täckning

bor man i stan och har planerat på att aldrig gå utanför stans gräns så funkar 3.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

PK framhävde ju 3 som dom bästa :wink: Kan man se det på deras hemsidor?
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR

Inlägg av Macko96 »

tele2 är det sämsta skit du kan köpa om du vill ha täckning! När jag hade telia innan så funkade det ute på landet (några mil där ifrån jag bor) men med tele2 så ska det krångla och ha sig med täckning...
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

har 3 det funkar ganska bra men mamma beställde en ny telefon den kom ifedags hon beställde den i oktober hon ringde 4 gånger och frågade när den kommer sista gången sa hon att eftersom hon inte får den vill hon säga upp abonomanget men det gick ju inte så då skickade dem den dagen efter..

Så är väll sisådär..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Dom felsta verkar ju bra/dåliga på olika delar i landet. Men att det kan vara så svårt för en operatör att få bra täckning? Skulle dom satsa på det istället för på sina sketna erbjudanden så skulle ju ALLA byta till just den operatören iallafall..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Jönköping skrev:har 3 det funkar ganska bra men mamma beställde en ny telefon den kom ifedags hon beställde den i oktober hon ringde 4 gånger och frågade när den kommer sista gången sa hon att eftersom hon inte får den vill hon säga upp abonomanget men det gick ju inte så då skickade dem den dagen efter..

Så är väll sisådär..
SNÄLLA pojk använd punkter :) fatta knappt vad du skrev om :)

men telia verkar funka för er? är sugen på att testa lite olika abonemang nu :)
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

PK skrev:har 3.sämsta jävla täckningen NÅGONSIN!

sommarstugan, 1 mil utanför mariestad=ingen täckning
när man åker tåg/bil/buss. dirr när man inte ser ett hus= ingen täckning

bor man i stan och har planerat på att aldrig gå utanför stans gräns så funkar 3.
Precis, har två polare som har 3 och du har aldrig täckning i skolan eller på bussen.. :p Och jag har telia och jag är hel nöjd aldrig krånglat förutom när jag köpte min iphone och jag skulle ha fri surf men fick en ränkning på ~4500 kr.. :roll: Men dom var så snälla och sa att de var dom som gjort fel så dom tog bort hela räckningen alltså samtal och sms! Skit bra! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

det är nog väldigt varierande med vilken operatör som har bäst täckning beroende var man bor. en operatör kan funka skitbra för en person men för en annan med samma operatör i ett annat område så fungerar det inte alls..

jag tycker att du ska höra runt lite mer där du bor så får du nog det bästa svaret på vad som fungerar hos dig. :)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Har haft 3 själv och fyhelvete vad kasst det är. Internet är skitsegt (Om du nu bryr dig om det) och täckningen är ett skämt. Funkar finfint inom centrum typ men så fort man kommer utanför centrum försvinner all täckning. Jag själv bor utanför stan så jag bytte efter bara en månad. Där testade jag med iPhone 4 och 3gs , Nokia N8 och även en Sony Xperia Arc alla funkade det dåligt med.

Farsan har testat Telenor och det funkade skitdåligt. Telenor hade knappt någon täckning alls och han testade med 2 telefoner båda var det kasst med.

Nu har vi alla i familjen Telia och det funkar riktigt bra. Ca 4-5 staplar överallt och bra 3g täckning. Vi alla är nöjda. Fast du ska tänka på att har du en billigare mobil så kan själva mobilen ha dålig antenn och då får du ju dålig täckning.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Mamma, pappa, brorsan, pappa har telia. Här hemma är alla värdelösa.. Har knappt 3g-täckning i stan heller. Kört med Nokia N9, sony xperia go, HTC wildfire och äldre mobiler.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Jag bor i södra småland, 8 mil väster om Kalmar. Det enda som fungerar bra här är Telia/Halebop.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

Går inte fråga där alla som svarar bor på olika ställen, utan gå till 3 och fråga hur täckningen ser ut på det stället där du bor, och eftersom många sa där du bodde, att 3 funka bra, kanske dem har en mast i närheten som täcker ditt ''ställe''.
Farsan var o snackade med en 3 snubbe och frågade hur täckningen var i Norra Värmland och fick svaret att det inte är så bra för de inte har någon närliggande mast, och han sa även att det inte lönar sig att bygga i sådana små orter, även ifall alla i orten skaffar de.
Så bäst är att kolla täckningskartor samt fråga säljarna.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

3 är nog det sämsta någonsin mina kompisar har det och de har aldrig täckning, vet ej hur det ser ut hos dig men dock har Telia bäst täckning på de flesta ställen i landet :/
Användarens profilbild
Aerox nr1
Elmoped

Inlägg av Aerox nr1 »

men sen så beror de ju på hur många som använder nätet samtidigt, om alla skulle gå över till 3 till exempel så skulle ju telia användarna troligtvis få snabbare pga av mindre belastning, och då kmr ju folk gå till telia och då får ju såklart 3 bättre så de bästa är kanske att hålla sig till samma så får man snabbare uppkoppling ibland :lol:
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

telia/halebop kör ju på samma nät och dom har ju helt klart bästa täckening i sverige över allt jag har varit så har jag minst haft 3 ploppar/staplar
Quattro lyfe
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Har snackat runt lite idag och många säger det att Telia nog har tagit sig vatten över huvudet, inte många som har 3G täckning även när dom är i ett lite större samhälle.
Fatzy
Svårstartad skrothög

Inlägg av Fatzy »

Telia satsar mest på norra delen av Sverige, då de flesta andra riktar in sig på söder där det finns fler människor. Så det beror på var man bor..
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... tart=43#43
derbiofc skrev: Dock absolut inte MP, när det gäller försvaret är dom så jävliga att jag inte fattar nåt, fick dom bestämma skulle dom gå tillbaka till att ha riddare och hästar.
Användarens profilbild
AntonBernhardsson02
Avstängd

Inlägg av AntonBernhardsson02 »

TELENOR
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Sen har jag kännt att andra personer med samma operatör har svårare att få täckning här hemma? Kan det vara så att min typ "nött" sig in mot nätet på ett annat vis och därför har mer täckning än gäster?
Användarens profilbild
tS
Farsans gamla zündapp

Inlägg av tS »

DEA!! skrev:Har snackat runt lite idag och många säger det att Telia nog har tagit sig vatten över huvudet, inte många som har 3G täckning även när dom är i ett lite större samhälle.
Efter att mobilsurfandet ökat rätt kraftigt har tex Telia fått mycket mer användare i deras nät, alltså att deras nät på vissa ställen är överbelastade vilket de själva gått ut med. Dock tror jag inte de stämmer att ''inte många som har 3G täckning i störra samhällen'' stämmer riktigt. Men de vet iaf om problemet och säger att de ska bygga ut nätet, master osv..
Jag själv har halebop (telia) och tror jag aldrig fått Edge där jag bor, utan endast när jag varit ute och åkt bil där ingen mast finns i närheten antagligen.
Telia har större täckningsområde än vissa andra men tex 3 kan säkert ha bättre i storstäderna, men som sagt beror på vart man bor osv.
[spoiler]Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

jag har 3 och det är sjukt dålig täckning så vet inte... kanske finns nån sida där det visar var man har bäst täckning med vad.. finns det på 4g sändare iaf
Bild
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

alltså du betalar ju för olika hastigheter... ju dyrare ju snabbare surf. sen beror det ju på telefoner med tex om du tappar täckining är det oftas din telefons fel. däremot segt internet e operatören fel fast kan faktist också vara mobilen men om du har en ny så e det ju inte det. om du ska ha bredband ska du ha netone!! helt grymt är det, tar telia tele2 alla asså egentligen är det bara för företag och flygplan och så men man kan köpa det som civil person med.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd

Inlägg av Karlsson_98 »

Halebop funkar alltid. Bra täckning osv. :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

vi har Net1 här hemma och det funkar bra mycket bättre en Telias ja. Troligtvis byter jag från Telia denna vecka, uruselt (här iaf).
Användarens profilbild
Baszs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Baszs »

DEA!! skrev:Nordöstra småland, nära västervik. 12 mil nordväst om kalmar.
3 är precis det du behöver, en polare hade telia var ungefär exakt som du utan service oftast osv, bytte till 3 och har nästan fullt hela tid'n ;)
Skriv svar