RRX missljud? sant eller falskt?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Deddej
Elmoped

RRX missljud? sant eller falskt?

Inlägg av Deddej »

Hej, jag har länge undrat varför min moppe låtar lite annorlunda jämfört med andra mopeder men inte riktigt fått något bra svar.

Har nu iaf ett någorlunda bra klipp där jag startar den o gasar lite. Har även en bra jämförelsevideo på youtube som nån annan lagt upp för o jämföra mitt ljud med det (nästan helt)originalljudet.

Här är videon på hur mopeden ungefär borde låta. Har även hört skillnaderna mellan min o mina kompisars mopeder så jag vet hur dom ska låta och deras är original precis som min.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wE84WEyhWv8[/youtube]

Och här är videon på min Rieju.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiS_V1SCvso[/youtube]

Jag vet att det är inte så att hela världen går under för detta men jag har stört mig så grymt mycket på det den senaste tiden, sen kanske det bara är jag som är för paranoid och tycker det låter dåligt :evil:

Tacksam för svar :)

OT-fråga: Nån som vet vad det är för framlampa? Har letat som satan på nätet och kollat på lampan men hittar inget.
"Du kan inte köra en "Yamaha Aerox" på GTA IV. Du måste instalera modifikationer för det, vilket bara finns på PC."

"okej fan vad dåligt"
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

jag tycker den låter som den ska? den övre låter mkt mer än orginal
hitler is tha king
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Är pluggen dragen på din eller är den dragen på hans? eller på båda eller ingen? :roll:
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
groonie
Svårstartad skrothög

Inlägg av groonie »

låter som den översta har hål i röret tycker jag eller glipar där man drar pluggen
Deddej
Elmoped

Inlägg av Deddej »

Försökte med o översätta vad dom skrev på den andra grabbens klipp, och han säger att den är helt original förutom att han har större munstycke. Men kan det verkligen göra sån skillnad?

Jag har inte dragit pluggen heller.
"Du kan inte köra en "Yamaha Aerox" på GTA IV. Du måste instalera modifikationer för det, vilket bara finns på PC."

"okej fan vad dåligt"
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Bara jag som tycker lite som att man håller ner kicken när den är igång fast mycket lägre?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Något sitter inte åt som det ska verkar det som, kolla skyddet på avgasröret, dom har en tendens att göra sådana ljud.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Deddej
Elmoped

Inlägg av Deddej »

Skyddet sitter som det ska, men jag skulle kunna tro att det är flera andra saker runt motorn som inte sitter åt som jag ska kolla imorgon.

"okej fan vad dåligt"
Användarens profilbild
peugeotkillen
Varnad

Inlägg av peugeotkillen »

Deddej skrev:Skyddet sitter som det ska, men jag skulle kunna tro att det är flera andra saker runt motorn som inte sitter åt som jag ska kolla imorgon.
låter som den glappar vid mymningen för när den skakar till så låter den litte högre ? :roll:
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

den röda mopeden på videon är trimmad och den packningen är sönder eller så kör han med trim rör.. din låter helt normalt fattar inte vad du menar!
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew

Inlägg av Pulze »

derbeyy skrev:den röda mopeden på videon är trimmad och den packningen är sönder eller så kör han med trim rör.. din låter helt normalt fattar inte vad du menar!
tror han menar "tick" ljudet på 0:38 på den nedre videon
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Pulze skrev:
derbeyy skrev:den röda mopeden på videon är trimmad och den packningen är sönder eller så kör han med trim rör.. din låter helt normalt fattar inte vad du menar!
tror han menar "tick" ljudet på 0:38 på den nedre videon
Det låter bara som att han har hög tomgång och sedan går den ner någon sekund igen. Typ som att den inte orkar ge bensin på dom varven utan att han öppnar throtteln (stavning?) mer.

Ända jag hör är att han har hög tomgång, inget mer.
Deddej
Elmoped

Inlägg av Deddej »

Okej, man får väl ta och lita på er då. Som sagt jag är fortfarande paranoid över det tack vare att jag köpte moppen ganska lösskruvad så det var många ljud, men jag har lyckats fixa de mesta/allt? hoppas jag.

Tack för hjälpen iaf, behöver inte vara rädd för o byta något dyrt eller nåt då:wink:

"okej fan vad dåligt"
Skriv svar