ZX skrev:rexzo skrev:ZX skrev:
Det var VES-motorn som var framgångsrik, många liberty motorer skär på veven, bara i byn jag bor skar 3st den här vintern.
Och många på snowmobile.se's har också det, har svårt att tro att liberty är deras bästa motor.
Men ves motorn sitter ju i edge? aja alla jag känner som har edge har då inte haft nå problem med motorn.
Ves sitter i de äldre edge/xc, tror de var 99 dom slutade med dem men är inte säker.
Jo, men vissa har tur andra inte
Haha visst vet du att edge kom först år 2001?

Sen så satt det inte ves på motorerna före tex 99 eftersom då satt det fuji motorer i småkubikarna och polaris första egna motor liberty i dom lite större 700 modellerna.
hur kommer det sig att gurraa;s edge från 2001 har 600 ves motor? Eller att min kompis som kör rmk 700 från 2002 har ves? Lika gäller min andra polare som kör en edge 800, den har också ves;) 600 och 700 motorerna anses vara riktiga slitvargar som är bra konstruktioner utan nå problem med vevarna
Sen ang yamaha srx så ber jag dig undvika den eftersom den är helt oduglig som lekmaskin. Det enda den är bra till är att köra fort efter släta fina leder och köra sjörace!
Sen så finns det ju ingen fördel med att ett skoter är framtung. den blir bara spårkänslig, dålig att hoppa med, även lätt att den "skär ner" om du missar spåret och att det inte går att lägga skidres.
lyd mitt råd och köp en valfri polaris 600-800 edge/prox
eller enduro 600/700 mxz 600/700 eller en artic zr 500/600 för då får du mkt skoter för pengarna!!