yamaha slider axx?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Alyzzzer
Kinaraket

yamaha slider axx?

Inlägg av Alyzzzer »

Hej!
Jag undrar följande... hur snabbt kommer min slider gå med kapad blindtarm borttagen v-ring och 4,25 grams vikter?
hur snabbt kommer den gå med Zx rör v-ring i och 4,25 g vikter?
vilket av dessa två alternativ kommer va lättast att inte bli tagen av polisen av? alltså böter/indraget lemp. jag vill alltså köra så lagligt som möjligt med så bra axx som möjligt?

extremt tacksam för riktiga hjälpsamma svar :)
Senast redigerad av Alyzzzer den 10 december 2012, 21:58, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

skit i effektrör, släng på en 70cc och ta bort blidntarmen svetsa på en bricka sen svetsa på blindtarmen igen och plugga ut röret helt, ser original och låter original
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

70cc, multivariator, 21mm förgasare, effktrör, tändning, insug å sätt dit ca 2grams vikter så ska du se att du får ett skapligt axx
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

haha aa jag venne då kommer den ju gå fort.. e ju bara ute efter axx så jag kan stunta med den och inte fart. jag vill ju även inte bli tagen av polisen som sagt.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

draken skrev:70cc, multivariator, 21mm förgasare, effktrör, tändning, insug å sätt dit ca 2grams vikter så ska du se att du får ett skapligt axx
Nae, tror mer den varvar så mycket att du inte kör mer än 2-3 km/h.

TS: Gör som david sa, plugga ur org röret, dra v-ringen och på med någon airsal 70cc eller liknande.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

okej:) men har tagit bort slangen som e blindtarmen va? men venne om jag vill kapa och svetsa osv för då kan jag ju inte fixa tillbaka den till org.? så hur mycke gör tarmen och hur mycke gör pluggen i röret egentligen?
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Inlägg av Rangad »

Alyzzzer skrev:okej:) men har tagit bort slangen som e blindtarmen va? men venne om jag vill kapa och svetsa osv för då kan jag ju inte fixa tillbaka den till org.? så hur mycke gör tarmen och hur mycke gör pluggen i röret egentligen?
Blindtarmen är en som ett metallrör som sticker ut ur avgasröret, Slangen som går till ljuddämparen går bara tillbaks till luftburken så avgaserna används igen eller nåt sånt har jag för mig!
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

aha för det går ett metall rör ut från röret en bit, sen en vanlig slang... jag tog bort slangen och täppte för hållet...
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Alyzzzer skrev:aha för det går ett metall rör ut från röret en bit, sen en vanlig slang... jag tog bort slangen och täppte för hållet...
Det gör ingenting, du måste täppa så när avgasröret som möjligt.
Helt Räser
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

hm okej för vill ju inte att den ska tappa så mycke värde...
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

antagligen trimmar du eller så gör du inte? är du rädd att bli tagen så skit i det!
hitler is tha king
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

EmilÅkerström skrev:antagligen trimmar du eller så gör du inte? är du rädd att bli tagen så skit i det!
+1

Sen undrade du vad blindröret gjorde? När jag svetsade för det så gjorde det 2 km/h med lite bättre vrid. Vridet var inte plaseboeffekt, för när jag körde på bakhjulet så var den mycket lättare att hålla kvar där.

Detta var dock en vivacity, kanske inte ger lika mycket på slider?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Okej. Jag har satt på mitt org rör nu så har ett Zx till salu... Men vadå tycker ni jag ska plugga ur org röret helt?
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Alyzzzer skrev:Okej. Jag har satt på mitt org rör nu så har ett Zx till salu... Men vadå tycker ni jag ska plugga ur org röret helt?
ja, men om du inte vill eller har verktyg (svets) så kanske du inte borde kapa blindtarmen. Men jag tycker du ska köra på 70cc
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

okej men vad gör 70cc eller får jag samma axx med org cylinder och urpluggat rör och 70 cc och org rör? och hur går den då? topp fart osv?
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp

Inlägg av suzukiwheelier »

Alyzzzer skrev:okej men vad gör 70cc eller får jag samma axx med org cylinder och urpluggat rör och 70 cc och org rör? och hur går den då? topp fart osv?
70cc och pluggat rör? köp dej en 70 och plugga ur röret, onödigt att ha det pluggat om du ändå kör med 70cc....

och du får bättre acc med 70cc än vad du får med urpluggat
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

suzukiwheelier skrev:
Alyzzzer skrev:okej men vad gör 70cc eller får jag samma axx med org cylinder och urpluggat rör och 70 cc och org rör? och hur går den då? topp fart osv?
70cc och pluggat rör? köp dej en 70 och plugga ur röret, onödigt att ha det pluggat om du ändå kör med 70cc....

Men hur snabbt går den med urpluggat rör borttagen v-ring och 70cc då? Och ger cylindern inget axx eller fart om jag inte har urpluggat rör?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Alyzzzer skrev:
suzukiwheelier skrev:

Men hur snabbt går den med urpluggat rör borttagen v-ring och 70cc då? Och ger cylindern inget axx eller fart om jag inte har urpluggat rör?
75-+

din cylinder kommer antagligen skära fall ddu kör pluggat rör med 70cc
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Haha men varför skulle jag då köpa 70cc ist för att bara plugga ur röret?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Alyzzzer skrev:Haha men varför skulle jag då köpa 70cc ist för att bara plugga ur röret?
den får ett jävla mycket bättre vrid (axx) den får ett mycket starkare register med 70cc än bara urpluggat
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Asså hur ska jag göra för att köra så lagligt som möjligt med så gött drag i den som möjligt?
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Alyzzzer skrev:Asså hur ska jag göra för att köra så lagligt som möjligt med så gött drag i den som möjligt?
Förlåt om jag låter bitter nu men snälla nu får du ge dig.

Så fort du gjort en modifikation på din moped är den i princip OLAGLIG.

Att den går i max 52 med bra vrid är en sak, men om du skulle åka dit på det då skulle du få en ombesiktning och den skulle inte gå igenom då pga en moped får bara ha visst antal hk (minns ej exakt om det är typ 3,5 eller något). Har du effekthöjande delar som ger bättre acceleration så kommer du automatiskt få mer hästkrafter.

Som någon skrev där uppe, antingen trimmar du, så tar du straffet om du åker dit. Eller så ger du fan i att trimma helt enkelt. Det är precis samma straff att köra med vanligt urpluggad originalrör som att köra med 70cc och annat.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Jolly skrev:
Alyzzzer skrev:Asså hur ska jag göra för att köra så lagligt som möjligt med så gött drag i den som möjligt?
Förlåt om jag låter bitter nu men snälla nu får du ge dig.

Så fort du gjort en modifikation på din moped är den i princip OLAGLIG.

Att den går i max 52 med bra vrid är en sak, men om du skulle åka dit på det då skulle du få en ombesiktning och den skulle inte gå igenom då pga en moped får bara ha visst antal hk (minns ej exakt om det är typ 3,5 eller något). Har du effekthöjande delar som ger bättre acceleration så kommer du automatiskt få mer hästkrafter.

Som någon skrev där uppe, antingen trimmar du, så tar du straffet om du åker dit. Eller så ger du fan i att trimma helt enkelt. Det är precis samma straff att köra med vanligt urpluggad originalrör som att köra med 70cc och annat.
ja jag vet men polisen kan ju inta ta körkortet om min moppe går i 55 tex men om den går i 70-80 så är det nog mycke större chans att dom gör det så det e så jag tänker och jag kan fan inte köra org pga kört och kör kross så måste ha lite bättre axx... men vill inte få indraget lemp men förstår vad du menar.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Jag vill inte heller vara bitter. Men du kan inte få bra axx med en toppfart på 52 km/h. Speciellt inte med en scooter.

Sry. Det du kan göra är att plugga ur röret. (Då gör den runt 60km/h). Och sätter du på en 70cc för vridets skulle så kommer toppfarten att öka med ungefär 10-15 km/h.
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Okej tack för hjälpen iaf:) kör med v-ring dragen och byta vikter då och får helt enkelt bli stark så jag kan rycka!:)
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

draken skrev:70cc, multivariator, 21mm förgasare, effktrör, tändning, insug å sätt dit ca 2grams vikter så ska du se att du får ett skapligt axx
Den där skulle rent ut sagt gå piss med dom vikterna!
Lådbilsprojekt! NYSTART in och lägg en kommentar!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=41350
slusken123
Elmoped

Inlägg av slusken123 »

plugga ur röret och hårdare tryck fjäder och nya vikter och hårdare kopplings fjädrar så kommer den gå upp på bakhjulet ganska lätt.
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moliki »

finns ju dom som stuntar original. träna på tekniken så ska det inte vara några problem. allt går om man vill :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

70cc och dragna pluggar på org rör ger bäst acc.

Om du använder. V-ring ned det så kan du hålla nere farten samt få bättre acc :)
vem fan e lennart?
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Asså kan tekniken... Har stegrat på cykel och e bra på det och kan även stegra på crossen men så jävla tungt att dra upp org...
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

Alyzzzer skrev:Asså kan tekniken... Har stegrat på cykel och e bra på det och kan även stegra på crossen men så jävla tungt att dra upp org...
sluta va en flicka och ta i för fan!
Quattro lyfe
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Haha ah okej tack för hjälpen
Användarens profilbild
HugoTolagen
Elmoped

Inlägg av HugoTolagen »

Om du vill vara "laglig" ska du inte ens röra moppen. Go big or go home. Kör 70cc och urpluggat rör för bäst stuntacc. Sen om du ser poliserna så gasar du bara där ifrån. ;)
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

Hur mycke gör blindtarmen och hur mycket göt själva pluggen i röret? Funderar på att bara kapa tarmen dra v-ring och ha 4,25 g vikte hur blir axxet och farten då? Ska man dra pluggen i röret också?
Användarens profilbild
HasseMan
Svårstartad skrothög

Inlägg av HasseMan »

Alyzzzer skrev:Hur mycke gör blindtarmen och hur mycket göt själva pluggen i röret? Funderar på att bara kapa tarmen dra v-ring och ha 4,25 g vikte hur blir axxet och farten då? Ska man dra pluggen i röret också?
testa! tycker du den går för sakta med bara borttaget blindrör,v-ring och lättare vikter så ta bort pluggen i röret!
ÖÖÖUEEEEE
PK skrev: We live on the edge. fuck bengen. vi är fett gangsterkriminella. vi är moppepojkar.
Skriv svar