beror på hur/var du vill köra...drd håkan skrev:tjena!
har bestämt mig för att köpa cross nångång framöver men kan inte bestämma mig om jag ska köpa 125cc-250cc:( jag har bara kört på min kompis 85cc innan men den är för klen och för liten tycker jag:) men det jag mest fuderar på är om man tex skullle behöva reparera någon ut av hojarna vilken skulle då bli billigast en 2takt eller 4 takt ? vad jag har hört så är det väldigt svårt att mecka själv med en 250 4 takt pga kamkedjan och det:)och om man skulle behöva lämna in en 250 tex på kolv byte vad skulle det kosta:)? så frågar er nu vad tycker ni att jag ska köpa ?:)
lite blandet lite bana ibland kanske 1-2 gånger per månad:) sen lite skogs vägar och öppna gärden:)Macko96 skrev:beror på hur/var du vill köra...drd håkan skrev:tjena!
har bestämt mig för att köpa cross nångång framöver men kan inte bestämma mig om jag ska köpa 125cc-250cc:( jag har bara kört på min kompis 85cc innan men den är för klen och för liten tycker jag:) men det jag mest fuderar på är om man tex skullle behöva reparera någon ut av hojarna vilken skulle då bli billigast en 2takt eller 4 takt ? vad jag har hört så är det väldigt svårt att mecka själv med en 250 4 takt pga kamkedjan och det:)och om man skulle behöva lämna in en 250 tex på kolv byte vad skulle det kosta:)? så frågar er nu vad tycker ni att jag ska köpa ?:)
om du tänker köra enduro lite halvseriöst så ska du har 250 4-takt för om du köper 2-takts 125 och försöker köra enduro med så måste du ligga på rätt varvtal hela tiden så tekniskt sett är det mycket enklare med 250.
så var och hur hade du tänkt dig att köra?
du nämnde aldrig att du snackade om 250 4T och 125 2T, du skrev bara 125 och 250 så antog att du menade 250sx och 125sx, båda är tvåtakt... så du är den som borde läsa.chrillez skrev:grönis du borde ju läsa att vi pratar om 4 takt och 2 takt, och ja en 125 sx 13 piskar skiten ur 250 fyrtaktKan man köra cross så ska man köra 2 takt då man har lärt sig att hålla varven uppe då går det bäst med 2takt. Kan man inte det så blir det bara jobiigt osv så kör 4 takt på det sättet
+1Gröngöling skrev:Fast grisar är jävligt starkachrillez skrev:fyrtakt är som en gris gemfört med en hästnär kraften på tvåtakt kommer så är den ruskig
och visste du att en gris orgasm varar i 30 minuter??
drd håkan skrev:har ju funderat lite på en 250 2-taktare men mina kompisar säger att det är riktiga monster och att det är svårt att klara av alla kraft. men vad vet jag:) vet fortfarande inte vad jag ska köpa:( det verkar ju som att om jag skulle köpa en 250-4 takt och det skulle hända nått med den skulle det kosta en hel del att laga mota vad det skulle kosta att laga en 125 2-takt:)
Okej jo jag kan också tänka mig att man blir van med crossen efter nån veckaMura skrev:drd håkan skrev:har ju funderat lite på en 250 2-taktare men mina kompisar säger att det är riktiga monster och att det är svårt att klara av alla kraft. men vad vet jag:) vet fortfarande inte vad jag ska köpa:( det verkar ju som att om jag skulle köpa en 250-4 takt och det skulle hända nått med den skulle det kosta en hel del att laga mota vad det skulle kosta att laga en 125 2-takt:)
När jag köpte min 250 (2takt) så tänkte jag fyfan vad har jag köpt "skulle köpt en 125a istället" men efter nån vecka så hade man inte tackat nej till ytterliggare 20hästar att leka runder med
okej tack för tipset:) vad tror du om den här ?? eller är gas gas inget att ha:)?Drome skrev:om du bara ska leka tycker jag du ska ha en 125 2 takt billiga att laga finns många på blocket att köpa och sen är det mycket roligare att kunna stumma gasen iblandmen det är en smak sak sen tror jag om du aldrig har kört cross så skulle jag ta en 125 2 takt inte en 250 2 takt dom är alldeles för brutala om du inte är van. själva har jag en 125 2 takt och jo visst vill jag ha en 250 4 takt men jag kommer nog ångra mig för det kostar nästan lika mycket att laga den om den rasar som att köpa den och en 250 4 takt skulle jag nog inte köpa en äldre en 10-11 för då är dom ganska slut körda och växelådan kan rasa och det blir en stor peng.
vart bor du?drd håkan skrev:Vill ha typ en 05-07 men för max 15k:)