Ska du ändå ligga i köra 30-50 så förstår inte jag varför du ska ha överladd? drar ju bara bra mkt mer bensin.EmilÅkerström skrev:köp för 20tar ett tag att bygga en och få bess tid
men det är ju roligare med ltt men tråkigt att förstöra en sån åh!
den regeln har funnits ett bra tag :pYamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
Skulle du/ni kunna länka en trovärdig källa på dedär?streamjr skrev:den regeln har funnits ett bra tag :pYamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
har ingen skriftlig källa men har personligen pratat med en bess gubbe som berättade att från och med i våras är inte hatthylla godkännt och att när stolen är längst bak och med "lagom" lutning ska den ta i bakre hyttväggenHenke skrev:Skulle du/ni kunna länka en trovärdig källa på dedär?streamjr skrev:den regeln har funnits ett bra tag :pYamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
OnT: Köp en färdig.
DEA!! skrev:Ska du ändå ligga i köra 30-50 så förstår inte jag varför du ska ha överladd? drar ju bara bra mkt mer bensin.EmilÅkerström skrev:köp för 20tar ett tag att bygga en och få bess tid
men det är ju roligare med ltt men tråkigt att förstöra en sån åh!
förövrigt flyttar jag den till övriga fordon.
Skitsnack, beror helt enkelt på var man bessar. Ta en Nissan King Cab som te.x på vissa ställen måste t.o.m en 1½hyttare kapas, och andra inte. Vilket bara är förbannat löjligt, då en Nissan King Cab inte kan bli mer pickup än vad den redan är.YamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
grejen är inte att det ska vara pickupstuk utan att den inte ska vara gjord för att användas som person transport utan det är ett dragfordon, dom flesta som åker kingcab sätter ju i en hatthylla som dom tar bort när dom kommer hem och sätter i baksäte igen och då blir det så att man måste kapa den för att försvåra det.zajkowski skrev:Skitsnack, beror helt enkelt på var man bessar. Ta en Nissan King Cab som te.x på vissa ställen måste t.o.m en 1½hyttare kapas, och andra inte. Vilket bara är förbannat löjligt, då en Nissan King Cab inte kan bli mer pickup än vad den redan är.YamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
Beror helt enkelt på var man besiktigar. Vad jag förstod så var Norrköping ett slappt ställe, vet inte hur dem är där nu.streamjr skrev:grejen är inte att det ska vara pickupstuk utan att den inte ska vara gjord för att användas som person transport utan det är ett dragfordon, dom flesta som åker kingcab sätter ju i en hatthylla som dom tar bort när dom kommer hem och sätter i baksäte igen och då blir det så att man måste kapa den för att försvåra det.zajkowski skrev:Skitsnack, beror helt enkelt på var man bessar. Ta en Nissan King Cab som te.x på vissa ställen måste t.o.m en 1½hyttare kapas, och andra inte. Vilket bara är förbannat löjligt, då en Nissan King Cab inte kan bli mer pickup än vad den redan är.YamahaMarcus skrev:Ska du bygga en egen så kan jag ta och berätta för dig att det är en ny regel från och med 15 December om ändrade kapningsmått (Antagligen som dom gamla äkta eporna att hytten ska sluta efter stolarna och inte längre)
Men det är inte säkert men så mycket jag vet så har det gått igenom. Allt kan dock ändras.
gävle är också kända för att vara riktigt slappa men det var precis på gränsen att en kompis king cab gick igenom, och då var det helsvetsad hatthyllazajkowski skrev:Beror helt enkelt på var man besiktigar. Vad jag förstod så var Norrköping ett slappt ställe, vet inte hur dem är där nu.streamjr skrev:grejen är inte att det ska vara pickupstuk utan att den inte ska vara gjord för att användas som person transport utan det är ett dragfordon, dom flesta som åker kingcab sätter ju i en hatthylla som dom tar bort när dom kommer hem och sätter i baksäte igen och då blir det så att man måste kapa den för att försvåra det.zajkowski skrev:Skitsnack, beror helt enkelt på var man bessar. Ta en Nissan King Cab som te.x på vissa ställen måste t.o.m en 1½hyttare kapas, och andra inte. Vilket bara är förbannat löjligt, då en Nissan King Cab inte kan bli mer pickup än vad den redan är.
Finns en Mitsubishi reggad som a-traktor, som är godkänd med typ ett baksäte, står "2 st klaffsittsar" i tilläggsinformationen.
Kan man inte sladda utan överladd ska man inte sladda överhuvudtaget.EmilÅkerström skrev:DEA!! skrev:Ska du ändå ligga i köra 30-50 så förstår inte jag varför du ska ha överladd? drar ju bara bra mkt mer bensin.EmilÅkerström skrev:köp för 20tar ett tag att bygga en och få bess tid
men det är ju roligare med ltt men tråkigt att förstöra en sån åh!
förövrigt flyttar jag den till övriga fordon.
sladda föfan!
Stort word på det där.DEA!! skrev:Kan man inte sladda utan överladd ska man inte sladda överhuvudtaget.EmilÅkerström skrev:DEA!! skrev: Ska du ändå ligga i köra 30-50 så förstår inte jag varför du ska ha överladd? drar ju bara bra mkt mer bensin.
förövrigt flyttar jag den till övriga fordon.
sladda föfan!
[/spoiler]CaToXXo skrev:Stort word på det där.DEA!! skrev:Kan man inte sladda utan överladd ska man inte sladda överhuvudtaget.EmilÅkerström skrev:
sladda föfan!
Jag tror faktiskt att man som "amatörsladdare" har roligare med en vanlig gle på 130 häst istället för en ftt tex... för med en klenare bil kan du hålla stumt på väldigt många fler ställen än med en mycket kraftigare bil.
Ontopic, bygg ingen egen, speciellt inte om ni inte kan svetsa ordentligt. Det är mycket jobb. Först kapningen, sen ska du ju modda dit flak o svetsa, slipa, modda mer, svetsa mer osv.
Och sen efter det så kommer den se ut som stryk, då vill du lacka om den, där går många tusenlappar också.
Sen är det dags för besiktning också, oops dubbla lådor, hejdå några tusen....
Och du kommer förmodligen tröttna flera gånger under bygget, ännu mer nu i kylan, även om du kanske har värmegarage osv.
Så du skulle förmodligen inte kunna köra den lagligt förrens mitten av sommarn om du jobbade på som en "normal" 15åring tillsammans med sin far.
Och förstör inte en 940ltt bara sådär.
Jo klart man kan det, men nu sa ts även att han o hans far inte var så svets-vana, så då kan det ju bli lite jobbigt med.Axel skrev:Går dock att bygga en tralla över en helg om man är två personer, beror ju på hur man är i garaget och hur noga allt ska bli. då menar jag alltså besiktningsfärdig på en helg. Sen lack kan nog ta en helg till.