Jag bor i Vega.. Farsan svängde av motorvägen vid Länna och såg 4 stilla ståendes långtradare på vägen upp till Vegagandih500 skrev:Jag bor i jordbro i varenda rondell stod de lastbilar som satt fast... bussarna kom ingen vart och ställdes in efter ett tag (när alla hade kommit TILL skolan) så ingen kunde iprincip komma hem
Nej men det verkar som om vi har mest problem med plogningen. Vad jag har sett så har dom bara plogat bussvägar nu.DEA!! skrev:Vill inte vara nedlåtande, men ni är ju knappast dom enda som har problem med vädret i dagsläget. Lite kul att se en norrlännings min när ni tjuter av 30cm snö..
Fast jag bor ju inte i city så jätte nära är det inte. Och jag har inget gång avstånd till tunnelbanan eller pendeln.DEA!! skrev:Det finns ju en ganska stor bidragande del till det, Stockholm är ju faktiskt Sveriges största stad, så givetvis tar det längst tid/mest arbete med det. Men å andra sidan har ni bättre gångavstånd (inom ett visst område iaf).
All busstrafik är inställd där jag borDEA!! skrev:Nej men ni har ju kollektivtrafik att ta in. Jag bor 35km från mitt jobb, kör på en oplogad väg..
Ja och jag som går i skolan och inte har någon bil kan ju inte åka. Men det är inget att klaga överDEA!! skrev:Att ställa in all kollektivtrafik en dag är riktigt svagt! Sen sitter politikerna att vi inte ska släppa ut mycket avgaser, men ni måste ju ta bilen då..?
Bil givetvis
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Typ alla kör med idiotiska friktionsdäck.Demuz skrev:ja jag är ju inte förvånad om man säger så.. hade min praktik i Stockholm för något år sen och en dag kom det ca 10cm snö och det låg fan bilar i dikena var och varannan meter..
använder dom ens vinterdäck eftersom dom slirar runt så jävla mycket så fort det kommer lite snö?
95-96 var det grymma snökaoset.MrAndersson skrev:Snälla, snökaos hit snökaos dit! De har snöat mer än normalt, Sverige har inte vart beredda, alla får panik. Alla lastbilar kör fast som vanligt. Folk i bilar tror dom är odödliga, o slutar med dikeskörningar osv.
De är vanligt, värre var de -95 kan ja lova! Då gick de inte köra, militären fick komma med bandvagnar om någon ville ha ambulans, de va snökaos!
Fö. så behövde jag pulsa sa 5km i 80cm snö från bussen idag! Får väll se om jag går imorn!