kostnader:
motor: 900;-
Hebo vev: 400:-
tnt kolv: 200:-
castrol mtx olja: 150:-
dermel slipbits: 200:-
totalt: 1850:-
+ det jag gjort med motorn..

du kommer få problem med tätningen. du behöver fräsa upp spåren för oringen annars så kommer den skjuta packningar 24/7johannes_jah skrev:
kollade squishen och den låg på ca 2mm. så jag planade bort den inbyggda squishen som ni kan se på bilden. inte för kompets skull utan för att vara säker på en effektiv eller "fullständig" förbränning av bränslet. mätte igen och hamnade på ca 07-09 så är ganska så nöjd![]()
Jag rekommenderar dock inte att göra som jag gjorde, för hand med sandpapper då det är omöjligt att få perfekt plan yta (jag hade nog tur) och att man blir ganska så trött i armen! sen så var detta bara en skittopp jag hade liggandes
Ska jag lägga upp video på allra första starten?(innan jag fixa squishen då)
mallen är 40mm bred sen porten är ca 32mm... vet inte vad det är man mäter egentligen men har ju hört att den ska vara max ca 70%av loppets diameter.potog skrev:Hur bred gjorde du avgasporten? Samt hur trång va den innan?:)
när jag breddade och höjde porten så körde jag med en ricktig dremel + en vajerförlängar sak till den så att ag skulle kumma år bättre. sen aluminiumoxid slipstenar. snåla inte när du köper slip sakerna!! ett slipsrift räckte till hela porten och kostade ca 70/3st.DiNozzan skrev:Får man fråga vilket verktyg du använde där du breddade porten?
Okej. Tack för svaret!johannes_jah skrev:när jag breddade och höjde porten så körde jag med en ricktig dremel + en vajerförlängar sak till den så att ag skulle kumma år bättre. sen aluminiumoxid slipstenar. snåla inte när du köper slip sakerna!! ett slipsrift räckte till hela porten och kostade ca 70/3st.DiNozzan skrev:Får man fråga vilket verktyg du använde där du breddade porten?från hornbach