Fälgtejp, vilken tjocklek?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Fälgtejp, vilken tjocklek?

Inlägg av Agge0102 »

Tjenare, ska skaffa motip fälg tejp från twostroke, undrar vilken tjocklek som är ''snyggast''. Funderar på att skaffa 6mm eftersom att den passar till det lilla verktyget man kan köpa. Jag har vanliga 17-tums Derbi Senda fälgar. Vilken tjocklek har ni? är det svårt att sätta på fälg tejpen utan verktyget och få det bra?

Tacksam för svar :D

Mvh Agge :D
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

jag tycker det e snyggast om man får det lika tjockt som fälgkanten. jo det e lite pill att få det bra
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

tycker ingen fäljtejp är snyggt, men det är enklare att avgöra själv då det är en smaksak! :)
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott

Re: Fälgtejp, vilken tjocklek?

Inlägg av Rangad »

Därbiii skrev:Tjenare, ska skaffa motip fälg tejp från twostroke, undrar vilken tjocklek som är ''snyggast''. Funderar på att skaffa 6mm eftersom att den passar till det lilla verktyget man kan köpa. Jag har vanliga 17-tums Derbi Senda fälgar. Vilken tjocklek har ni? är det svårt att sätta på fälg tejpen utan verktyget och få det bra?

Skaffa det tjockaste som får plats på din fälg, det tycker jag är snyggast.
Jag tycker det är skitsvårt att få på fälgtejp för jag hade hjulet på och satt i mörker. Men ta av båda hjulen tvätta ordentligt och ta in det till ditt rum och sätt på den där!

Lånar tråden lite:
Nån som vet ett bra sätt att få av fälgtejpen eller eftersom jag ska polera fälgkanterna, ska jag bara köra över tejpen med dremeln?
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

jag har över hela fälgkanten, snyggast och blir inte så vingligt då. ett tips är att gå efter den undre eller övre kanten på fälgen, då blir det rakast. Dra tummen bakom och styr framför. Lätt när man fått in tekninken. GL
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd

Inlägg av TechnoMen »

Jag har 6mm, på min aerox då.. :p Men jag köpte med de där "verktyget" och de var världelöst!! Blev mycket snyggare när jag inte använde de! Men 6mm tycker jag! :)
//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp

Re: Fälgtejp, vilken tjocklek?

Inlägg av moliki »

Rangad skrev:
Därbiii skrev:Tjenare, ska skaffa motip fälg tejp från twostroke, undrar vilken tjocklek som är ''snyggast''. Funderar på att skaffa 6mm eftersom att den passar till det lilla verktyget man kan köpa. Jag har vanliga 17-tums Derbi Senda fälgar. Vilken tjocklek har ni? är det svårt att sätta på fälg tejpen utan verktyget och få det bra?

Skaffa det tjockaste som får plats på din fälg, det tycker jag är snyggast.
Jag tycker det är skitsvårt att få på fälgtejp för jag hade hjulet på och satt i mörker. Men ta av båda hjulen tvätta ordentligt och ta in det till ditt rum och sätt på den där!

Lånar tråden lite:
Nån som vet ett bra sätt att få av fälgtejpen eller eftersom jag ska polera fälgkanterna, ska jag bara köra över tejpen med dremeln?
kanske värma lite försiktigt med värmepistol :)
Användarens profilbild
Rickards
Elmoped

Inlägg av Rickards »

Själv så har jag köpt min fälgtejp på biltema som inte är så tjok och jag tycker att det är mycket snyggare när den inte täcker upp hela fälgkanten för när den är tjok blir det så mycket :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

orkat

Inlägg av draceN96 »

har inte orkat läsa alla kommentarer :) men kolla mitt galleri så ser du när jag håller på att sätta på fälg tejp ochj slut resultat :) jag blev sjukt nöjd! gjorde för hand och utan verktyg. drog det på in kanten och inte ut kanten som många gör. :)
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Skriv svar