moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Ja, det är säkert jag ska köpa den. Går dem så dåilgt orginal?
fula är dem fan inte....
Rieju Derbi har också kopian eller förbättringen som de säger av AM6.
Kanske ska dra pluggen har hört att de ska gå som f*an då.
Jontegeneric skrev:Ja, det är säkert jag ska köpa den. Går dem så dåilgt orginal?
fula är dem fan inte....
Rieju Derbi har också kopian eller förbättringen som de säger av AM6.
Kanske ska dra pluggen har hört att de ska gå som f*an då.
nej Rieju har AM6 och Derbi har ebs och d50es inga nå jävla AM6 kopior...
Jontegeneric skrev:Ja, det är säkert jag ska köpa den. Går dem så dåilgt orginal?
fula är dem fan inte....
Rieju Derbi har också kopian eller förbättringen som de säger av AM6.
Kanske ska dra pluggen har hört att de ska gå som f*an då.
Vi andra får väl tycka att dom är fula om vi vill det eller?
Rieju har AM6.
Derbi har EBS050 (00-05) och D50BO (06>).
Generic har en kopia på AM6-motorn.
En moppe går inte som fan när man drar pluggen, men du kanske får 65-70 ärliga km/h, "90 på mätarn".
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Hade en Trigger förut, gillade den som fan för var skön att köra, lite hård sadel dock.
tyvärr så var den skit seg, men om du trimmar den så tror jag att den kommer vara skitkul att köra Men ja somsagt det är en AM6 KOPIA på den, men de flesta delarna passar
Du har även en plugg i skorstenen och glöm inte att byta munstycke
Jag har alltid rätt, förutom när jag har fel, men då har jag oftast rätt.
Jontegeneric skrev:Sen så får jag den för 15 k när dem kostar 25k nya, den har stått i skyltfönstret sen 08.
varför tror du den har stått där sen 08? och du får ändå inte tillbaka pengarna på den även fast du köper den för 15k
True dat, du kan få en fin Derbi -08 för samma peng.
Jontegeneric skrev:Ja, trimmar förmodligen i med att den ska ha så dåligt acc.
Vad ska jag göra för trimma? dra plugg munstycke byta drev någon mer ?
När man snackar trim här på forumet så menar vi oftast lite mer än att strypa av den
T.ex större cylinder, vassare rör, förgasare osv. men börja med att dra pluggen o byta munstycke du
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Jontegeneric skrev:Sen så får jag den för 15 k när dem kostar 25k nya, den har stått i skyltfönstret sen 08.
du får en mycket bättre moppe en en trigger för 15k köp en Rieju yamaha eller en Derbi som är mycket bättre moppar än en generic för dom håller en mycket högre standar och har riktiga motorer och inga kopior
Personligen tycker jag dom e jäkla snygga men dom har jäkla dåligt axx... Och som sagt kopia av AM6 och det e ju inte det bästa... Satsa på en ch racing beta rr eller nån Rieju...
Jontegeneric skrev:Sen så får jag den för 15 k när dem kostar 25k nya, den har stått i skyltfönstret sen 08.
varför tror du den har stått där sen 08? och du får ändå inte tillbaka pengarna på den även fast du köper den för 15k
True dat, du kan få en fin Derbi -08 för samma peng.
Jontegeneric skrev:Ja, trimmar förmodligen i med att den ska ha så dåligt acc.
Vad ska jag göra för trimma? dra plugg munstycke byta drev någon mer ?
När man snackar trim här på forumet så menar vi oftast lite mer än att strypa av den
T.ex större cylinder, vassare rör, förgasare osv. men börja med att dra pluggen o byta munstycke du
dock är det inte så smart att dra pluggen på en ny moppe då den förlorar ganska mycket värde av det man sparar nog i slutändan på att köpa effektrör
moliki skrev:
varför tror du den har stått där sen 08? och du får ändå inte tillbaka pengarna på den även fast du köper den för 15k
True dat, du kan få en fin Derbi -08 för samma peng.
Jontegeneric skrev:Ja, trimmar förmodligen i med att den ska ha så dåligt acc.
Vad ska jag göra för trimma? dra plugg munstycke byta drev någon mer ?
När man snackar trim här på forumet så menar vi oftast lite mer än att strypa av den
T.ex större cylinder, vassare rör, förgasare osv. men börja med att dra pluggen o byta munstycke du
dock är det inte så smart att dra pluggen på en ny moppe då den förlorar ganska mycket värde av det man sparar nog i slutändan på att köpa effektrör
Nja där har du fel på de flesta crossmoppar e det bara skruva upp i kröken och ta ut en plugg... Och sätta tillbaka den när du vill. Men på de flesta scooter stämmer det... Då ska man köpa trimrör istället.
saile96 skrev:
dock är det inte så smart att dra pluggen på en ny moppe då den förlorar ganska mycket värde av det man sparar nog i slutändan på att köpa effektrör
Har för mig att Generic Trigger har en sån där trevlig krökdelning med plugg, så att man lätt kan återställa den till originalskick igen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Då verkar det inga problem med timmet, men går de sönder så lätt? det är ju ingen kinamoppe den är precis som cpi. hur gör jag lättast för öka acc i med att alla säger det är så värdelöst.
saile96 skrev:
dock är det inte så smart att dra pluggen på en ny moppe då den förlorar ganska mycket värde av det man sparar nog i slutändan på att köpa effektrör
Har för mig att Generic Trigger har en sån där trevlig krökdelning med plugg, så att man lätt kan återställa den till originalskick igen.
killen jag köpte min moppe av sa att den inte hade blivit såld innan för alla vill köpa trimmat.
saile96 skrev:
dock är det inte så smart att dra pluggen på en ny moppe då den förlorar ganska mycket värde av det man sparar nog i slutändan på att köpa effektrör
Har för mig att Generic Trigger har en sån där trevlig krökdelning med plugg, så att man lätt kan återställa den till originalskick igen.
killen jag köpte min moppe av sa att den inte hade blivit såld innan för alla vill köpa trimmat.
lol alla vill ha original, vem vill ha en moppe som någon moppepojk har pillat på och venne inte vad han gjort^^?
sen är de oftast föräldrar som betalar och dem betalar hällre för en orörd än en trimmad
Jontegeneric skrev:Då verkar det inga problem med timmet, men går de sönder så lätt? det är ju ingen kinamoppe den är precis som cpi. hur gör jag lättast för öka acc i med att alla säger det är så värdelöst.
Hur menar du när du säger "gå sönder lätt?" Att den e byggd slarvigt med dåliga skit delar eller? Vilket fall så går den inte sönder lätt... Men nåt kan gå sönder då och då men det tillhör om man ska ha moppe att mecka ibland...
Jontegeneric skrev:Så nu har jag köpt generic sm, Faktiskt riktigt nöjd. snygg och gör sin 50-55 km.
för det första så är den ful som f*n, för det andra så är det sjukt dyrt för en sådan dålig moped, och för den tredje så kunde du fan köpt denna extremt snygga derbin för mindre! http://www.blocket.se/skaraborg/Derbi_S ... ?ca=15&w=3
Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar!
Fan vad negativa ni är då och kallar den ful och skit, ni baserar inte eran uttalande på fakta utan endast vad ni har läst här på Forumet.
Jävla fanboys.
Den är betydligt snyggare än en Derbi Senda med sitt stora mellanrum mellan framhjulet och kröken, man kan fan gömma en rysk ubåt där utan att någon skulle upptäcka den, lyktan är ful, framskärmen är skit ful, kåporna är fula osv.
Så håll käften och hjälp killen istället för att klanka ner på hans val som står utanför mängden än att satsa på Aeroxen eller Sendan som varenda moppepojke har.
Som vanligt har folk ingen koll utan öppnar sin käft och häver ut sig skit, vilket man ser i var och varannan tråd, de flesta som har kommenterat i de här tråden bör känna sig träffade.
Så jävla trött att man alltid ska hoppa på en som väljer en kina eller en moped som fåtal andra har.