Derbi DRD EVO problem varvstopp

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Derbi DRD EVO problem varvstopp

Inlägg av Drd evo vicke »

hej jag har ett problem med min drd evo 08a:( vad jag har hört så är inte cdi boxen strypt fast när jag kommer upp i höga varv på 4 5 och 6ans växel så börjar den gå långsammare och går ner i varv:/ jag förstår inte varför.. vet någon på detta forum varför?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Re: Derbi DRD EVO problem varvstopp

Inlägg av david96 »

Drd evo vicke skrev:hej jag har ett problem med min drd evo 08a:( vad jag har hört så är inte cdi boxen strypt fast när jag kommer upp i höga varv på 4 5 och 6ans växel så börjar den gå långsammare och går ner i varv:/ jag förstår inte varför.. vet någon på detta forum varför?
setup?


låter som för tung drevningen elr för stort munstycke ås den inte orkar
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Inlägg av Drd evo vicke »

har original drevning men har bytt munstycken för att den gick dåligt på låga varv, byttes dock på verkstad när jag gjorde 100 mils service så jag förväntade mig att det skulle vara riktigt gjort
Användarens profilbild
Robbdog
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 23 april 2012, 18:01
Ort: Jakobstad, FINLAND

Inlägg av Robbdog »

Lägg på det gamla munstycket! :P
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Inlägg av Drd evo vicke »

okej men då kommer problemet med låga och att den inte vill varva ut helt..
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

setup? har du dragit pluggar? trimrör?
Quattro lyfe
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Inlägg av Drd evo vicke »

Helt original
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Drd evo vicke skrev:Helt original
då ska man inte behöva byta munstycke
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Inlägg av Drd evo vicke »

Nej men den gick mycket bättre med chocken i så
Vi bytte upp något munstycke..
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

om den går dåligt på låga kan du ju prova att byta lågfartsmunstycket :)
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

Drd evo vicke skrev:Nej men den gick mycket bättre med chocken i så
Vi bytte upp något munstycke..
vad är orginalmunstycke och vad böt ni till?
Drd evo vicke
Elmoped
Inlägg: 52
Blev medlem: 22 november 2012, 17:49

Inlägg av Drd evo vicke »

Inte säker på original men det byttes till ett 82 tror jag:)
GuZt4v
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 439
Blev medlem: 24 september 2011, 09:29

Inlägg av GuZt4v »

Drd evo vicke skrev:Inte säker på original men det byttes till ett 82 tror jag:)
tror det är lite för stort till original setup
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Skriv svar