nål ur munstycke hålet

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
isaklind
Elmoped

nål ur munstycke hålet

Inlägg av isaklind »

heej, jag har en Derbi drd pro 08, moppen går på tongång men nör jag ger gas så dör den, men om jag har inne choken så kan jag gasa. har undrat länge vad detta kan vara, har kollat membran, insug, luftfilter. är det någon som kanske har en idee va det kan vara så snälla skriv.

idag när jag kollade runt lite så tog jag ut mit munstycke så kom en liten nål ut ur hålet dör munstycket ska sitta, och denna har aldrig kommit ut innan när jag bytt munstycke... undrar då vad detta är för något och om det kan va dörför den dör mär jag ger gas, väldigt tacksam för svar!!!
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Trottelnålen låter det som, den ska ha ett clips sittande i ett av spåren i uppänden, och sitta i trotteln. Låter som clipset lossnat och nålen ramlat ner. Sannolikt felet.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

hur fixar man det då? dem bara hönger dör..
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

försöker putta upp nålen men den bara åker ner igen...
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

isaklind skrev:försöker putta upp nålen men den bara åker ner igen...

ta löst förgasaren (underlättar arbetet) sen skruvar du av trotteln i trotteln och under en vit plastsak bör det ligga ett litet klipps! sätt fast klipset på mittersta hacket på nålen, sätt ner nålen igenom hålet på trotteln sen stoppar du tillbaka den vita plastgrejen efter det skall du montera tillbaka trotteln och förgasaren. efter det bör det funka :D
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

Om du inte hittar clipset det är jävla litet och man tappar bort den lätt så spinna järntråd runt det mittersta hakket fast!
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

kan man inte bara trycka upp den eller något utan att ta av hela förgasaren?
Användarens profilbild
saile96
King of the street

Inlägg av saile96 »

isaklind skrev:kan man inte bara trycka upp den eller något utan att ta av hela förgasaren?

du kan skippa att montera loss förgasaren men resten måste du göra om du vill köra :cry:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
liljegrenarN
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av liljegrenarN »

du kan inte bara ''peta'' upp den, den kommer ju ramla ner igen...
Nålen sitter fast i trotteln med ett clips och över clipset sitter en ''fjäderliknande'' sak som gör att den inte kan åka uppåt heller.

Skruva av trottellocket och dra ut trotteln, så ser du! 8)
isaklind
Elmoped

Inlägg av isaklind »

måste jg ta av hela förfasaren?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

isaklind skrev:måste jg ta av hela förfasaren?
Som alla andra har sagt, skruva av trottellocket och dra ur trotteln i förgasaren.

Kommer du åt att skruva loss trottellocket utan att ta loss förgasaren så räcker det, kommer du inte åt så behöver du kanske ta loss den helt.

Vet du inte vad trotteln är så, skruva loss locket där gasvajern går ner.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
åj
Elmoped

Inlägg av åj »

om de är en nål som kommer ner där munstycket sitter så kan det inte va den nålen som sitter i trotteln för den är för tjock för att komma ner där, min nål har också lossnat en gång men den åkte fan inte ner till munstycket iaf ;) men prova att ta bort trotteln o vänd förgasaren upponer och peta på den nålen som sitter där i så borde den gå ut :) och om de inte sitter någon nåt i trotteln så ta upp fjädern o kolla i trotteln för clipset borde ligga där i om du har en låsning i trotteln ;) och sätt den på nålen o i me skiten men innan du sätter på den på förgasaren igen så prova o dra i nålen så att den inte lossnar ;)
Skriv svar