
man behöver fräsa ur blocket för 80ccFreZz skrev:80cc
man behöver fräsa ur blocket för 80ccFreZz skrev:80cc
sry för dubbelpost, överbelastning känner jag.Alexdamoppepojke skrev:Behöver ett bra svar för såg en 85cc för bra pris och vill helst inte fräsa och slipa och sånt mög
Nej du behöver inte fräsa blocket för 80cc !liljegrenarN skrev:man behöver fräsa ur blocket för 80ccFreZz skrev:80cc
men annars vet jag inte, bara att mäta om kjolen på cylindern passar rakt ner annars så fräser man ur!
Hasse gjorde en guide nyss för de så 80cc behöver fräsas iaf..
tycker jag inte, ev plana,porta? OM DU KAN, annars lämna det åt någon professionell.Alexdamoppepojke skrev:3. Ska ja köpa annan 70 cc ?
du kan få in 92 cc, som störst, det är oftast veven som tar i, men finns väl några 85:er med original slagläng tillochmed ? så 85 iallfall, men beror ju vilken de ärliljegrenarN skrev:tycker jag inte, ev plana,porta? OM DU KAN, annars lämna det åt någon professionell.Alexdamoppepojke skrev:3. Ska ja köpa annan 70 cc ?
okej!xytoo skrev:Nej du behöver inte fräsa blocket för 80cc !liljegrenarN skrev:man behöver fräsa ur blocket för 80ccFreZz skrev:80cc
men annars vet jag inte, bara att mäta om kjolen på cylindern passar rakt ner annars så fräser man ur!
Hasse gjorde en guide nyss för de så 80cc behöver fräsas iaf..
du får som mest ner en cylinder med 50mm borr allt över det går inte utan att fräsa, sen kanske den 85ccn du kolla på hade längre vev ? och då kan det gå utan att fräsa
så kolla vilken storlek cylindern har i mm
över 50mm = fräsa
under 50mm = bara montera !
kjolen till cylindern tar väl också i? eller?david96 skrev:du kan få in 92 cc, som störst, det är oftast veven som tar i, men finns väl några 85:er med original slagläng tillochmed ? så 85 iallfall, men beror ju vilken de ärliljegrenarN skrev:tycker jag inte, ev plana,porta? OM DU KAN, annars lämna det åt någon professionell.Alexdamoppepojke skrev:3. Ska ja köpa annan 70 cc ?