Har en fråga är en arsal eller hur det nu savas. ja en arsal på 75cc med en förgasare och insug membran från en 80 kubiks cross, orginal krök urpluggad drevad fram så mycket det går. moppen är en reju drac 99-00 där i mellan. vad tror ni att den går i ?? och ett öppet luft filter låter gött
Jag har en fråga. Jag äger en Airsal 75cc cylinder med förgasare/insugskit från en 80cc cross motor, öppet luft filter, urpluggat orginal avgassystem och fram drev bytt till de största som går.
Mopeden är isig en Rieju Drac årsmodell 99-00.
Svårt att svara om du inte säger villken storlek på förgasaren.
Villken böjj du har etc.
Sen beror det på hur bra man är på motorer och ställer in.
Som tex en grabb som inte vet vad han sysslar med kan få den gå i 65 ,och ojämt. Medans grabbar som Holman får den i runt 100 med världens finaste gång.
kristian skrev:där luft filtret är så är det 50mm det andra har jag inte kollat
de är ju en ganska värdelös siffra xD, de bästa du kan tala om är munstyckestorlek och föggens storlek ( hur många mm ), tyvärr så vet a inte själv VAR man mäter exakt faktiskt, men de ä inte luftanslutningen iaf.. ^^
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
igorkim skrev:man mäter där vid insuget. Skulle tippa på 100 + om du förklarar lite bättre hur din setup ser ut.. Mkt kan bero på drevning, munstycke, rör m.m..
Skaffa ett annant rör ..
man mäter allså diametern i insuget???
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
igorkim skrev:man mäter där vid insuget. Skulle tippa på 100 + om du förklarar lite bättre hur din setup ser ut.. Mkt kan bero på drevning, munstycke, rör m.m..
Skaffa ett annant rör ..
man mäter allså diametern i insuget???
Nope, man mäter i anslutningen till insuget. (mellan förgasaren och insuget)
Ont: Tror inte att de ska va nå problem å komma up i 100 om du byter till nått fint rör=)
Senast redigerad av igorkim den 23 december 2007, 12:52, redigerad totalt 1 gånger.
insug och förgasare från en 80 cross på en airsal, det är säkert 30mm på den förgasaren så du skulle nog behöva ett MK proracerör för att få ut allt...