Tja som rubriken lyder så har jag en drac, körde med denna setup: tk överliggande, 70 huvudmunstycke, 12/46 drev, org cylinder dock lite portad. nu är grejen den att jag bytte rör till ett yasuni r3. nu går den knappt.. går normalt tills den ska ge effekt alltså när jag kommer upp i varv blir det som ett varvstopp.. när den blivit varm (kört ca 10km) då kommer den LITE! kan varva lite mer men blir inget drag. vet att det ska bli bättre än så. och går inte rikitgt rent.. har bytt från munstycke 70-85 men ingen skillnad. har provat choka, luftskruven men inget hjälper :/ hjälp plz?
moliki skrev:köp 70cc eller mer då r3 klarar 70 och uppåt
beror ju på vilken 70cc. han kan ju ha 50cc med men en högvarvlig, en lågvarvlig 70cc skulle inte bli så mycket bättre, han behöver en högvarvlig cylinder
Testade r3 på en Airsal 70 som är lågvarvig, hade samma problem dock inte lika hårt men den orkade inte 5-6. Du kanske skulle fundera på att dreva ner om du ska köra med det.
moliki skrev:köp 70cc eller mer då r3 klarar 70 och uppåt
beror ju på vilken 70cc. han kan ju ha 50cc med men en högvarvlig, en lågvarvlig 70cc skulle inte bli så mycket bättre, han behöver en högvarvlig cylinder
du har rätt tänkte inte på att den fanns hög och lågvarviga
En sak du kan testa är ju att ta bort luftburken så den får rikligt med luft, och mata på rejält med soppa också, 70 huvudmunstycke vafan, jag hade ju större original.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan