räkna kuggarna? står oftast annars på, nej byt inte till tyngre om du vill inte ha snigel axxDrd evo vicke skrev:Jag kör en helt original Derbi drd evo 08a:) jag funderar vilka drev som sitter på från början och sen undrar jag om det ändrar mycket på toppfarten om man bara drevar om? Skulle också vilka ha kvar lite acc iaf!
Jag tror att 11/53 är original. Jag skulle inte dreva om den när den är original, då blir den ännu slöare och tråkigare.Drd evo vicke skrev:Jag kör en helt original Derbi drd evo 08a:) jag funderar vilka drev som sitter på från början och sen undrar jag om det ändrar mycket på toppfarten om man bara drevar om? Skulle också vilka ha kvar lite acc iaf!
Den kommer nog inte orka. jag skulle köra 12/53, möjligen kanske 13.FLUBBA skrev:hej!
har en beta rr sm 05.
setup:
urpluggat orginal rör
sportluftfilter
24mm insug
kommer den orka med 14/53 eller ska jag ta någon mindre kugg fram?
Du kommer få lite kortare växlar, den kommer varva ur fortare och därmed inte gå riktigt lika fort.SNODDAS15 skrev:Tja, mest nyfiken
Har en Rieju Drac RR -03 (AM5), kör urpluggat endast och har original drevningen 14/? (Vet inte för tillfället:()
Funderar på hur stor skillnad i toppfart och axx kommer det bli om jag byter framdrevet till 13? Behövs inga exakta siffror:) vill bara kolla om det är värt att byta drev;)
Intressant, för jag har bara 5 växlar. Det är ju ett annat fram drev till AM5 jämfört med AM6:ns som är lite dyrare, kan det ha nån skillnad? det är ju lite större också...CaToXXo skrev:Du kommer få lite kortare växlar, den kommer varva ur fortare och därmed inte gå riktigt lika fort.SNODDAS15 skrev:Tja, mest nyfiken
Har en Rieju Drac RR -03 (AM5), kör urpluggat endast och har original drevningen 14/? (Vet inte för tillfället:()
Funderar på hur stor skillnad i toppfart och axx kommer det bli om jag byter framdrevet till 13? Behövs inga exakta siffror:) vill bara kolla om det är värt att byta drev;)
Btw, Drac 03 har AM6.
schysst:) men den är orginal fast opluggad och en kompis sa att om den är trimmad mycket ska du ha 428 annars kan du ha 420 fast han kanske inte visste vad han pratade om ?david96 skrev:fall du ska byta ut allt så kör på 428, ja de är de
spelar ingen roll ignetligen bara alla är samma och passar
428 är lite grövre än 420.Skolpojken skrev:schysst:) men den är orginal fast opluggad och en kompis sa att om den är trimmad mycket ska du ha 428 annars kan du ha 420 fast han kanske inte visste vad han pratade om ?david96 skrev:fall du ska byta ut allt så kör på 428, ja de är de
spelar ingen roll ignetligen bara alla är samma och passar
kommer man känna skillnad på axxet?Henru skrev:11-60 blir braMisterDT50R skrev:Kanske 11-60/11-65?Pulze skrev:Derbi Senda.
Vill stunta och dreva för axx
Setup:
Dragen plugg
större munstycke
Blindrör kapat.
Sportluft.
Det beror på din nuvarande drevning.Pulze skrev:kommer man känna skillnad på axxet?Henru skrev:11-60 blir braMisterDT50R skrev: Kanske 11-60/11-65?
och hur mycket påverkas top hastigheten?
vilka hastigheter pratar vi om?CaToXXo skrev:Det beror på din nuvarande drevning.Pulze skrev:kommer man känna skillnad på axxet?Henru skrev: 11-60 blir bra
och hur mycket påverkas top hastigheten?
Med 11-60 så kommer du plocka växlarna skitfort, och vara uppe på 6an direkt. Den kommer då inte gå så jättesnabbt heller.
60-65, och kommer varva som fan på 6:anPulze skrev:vilka hastigheter pratar vi om?CaToXXo skrev:Det beror på din nuvarande drevning.Pulze skrev: kommer man känna skillnad på axxet?
och hur mycket påverkas top hastigheten?
Med 11-60 så kommer du plocka växlarna skitfort, och vara uppe på 6an direkt. Den kommer då inte gå så jättesnabbt heller.
Menar du att det lägsta det du tänkt köra är 40? För du kommer tröttna på att ha bra axx men typ 40 i toppedden skrev:Hej jag har en Peugeot xps AM6 04 orginal. Men jag vill att den ska accelerara snabbare så man kan köra lite dragracing osv. med sina kompisar. Så jag undrar vilken som är den bästa drevning till den. Men jag vill heller inte att den ska ha en dålig topphastighet. Men jag vill heller inte trimma den eller något. Nu går den i 50km/h, det läägsta är 40km/h. Om man drevar ner eller upp därframme och tvärtom där bak. Håller den samma som vanligt eller har den en högre hastighet och snabbare accelartion? Vilka drev ska man ha?
Större drev fram: Sämre axx, bättre topp.edden skrev:Hej jag har en Peugeot xps AM6 04 orginal. Men jag vill att den ska accelerara snabbare så man kan köra lite dragracing osv. med sina kompisar. Så jag undrar vilken som är den bästa drevning till den. Men jag vill heller inte att den ska ha en dålig topphastighet. Men jag vill heller inte trimma den eller något. Nu går den i 50km/h, det läägsta är 40km/h. Om man drevar ner eller upp därframme och tvärtom där bak. Håller den samma som vanligt eller har den en högre hastighet och snabbare accelartion? Vilka drev ska man ha?
kommer det bli mycket skillnad på axxet? eller är det typ onödigt att dreva till 11-60?MisterDT50R skrev:60-65, och kommer varva som fan på 6:anPulze skrev:vilka hastigheter pratar vi om?CaToXXo skrev: Det beror på din nuvarande drevning.
Med 11-60 så kommer du plocka växlarna skitfort, och vara uppe på 6an direkt. Den kommer då inte gå så jättesnabbt heller.
vad jag förstår så har du en DT50. Jag har en RRX, båda har ju AM6:an så de spelar nog ingen roll förutom att vi väger kanske olika.MisterDT50R skrev:Hallo om jag sätter på 13 drev fram och har kvar mitt 50 bak, pluggar ur den och byter munstycke på det, kommer den klara att varva ut då? hur fort kommer den gå på ett ungefär? och skulle den klara 14-50?
Okej tänkte att jag skulle ha upp den i 80 i sommar så det borde bli bra med 13-50 tack för svar!liljegrenarN skrev:vad jag förstår så har du en DT50. Jag har en RRX, båda har ju AM6:an så de spelar nog ingen roll förutom att vi väger kanske olika.MisterDT50R skrev:Hallo om jag sätter på 13 drev fram och har kvar mitt 50 bak, pluggar ur den och byter munstycke på det, kommer den klara att varva ut då? hur fort kommer den gå på ett ungefär? och skulle den klara 14-50?
Hur som helst så går min runt 75-80 (upmätt med gps) och jag har 13/52 drevning. och jag har bara urpluggat original med sportluftfilter (96munstycke). Min varvar ur bra med 13/52, fast med 15/52 så gick de segt som fan. Skulle inte kört 14/50.
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
det ska bara vara att flytta över den där förlängningen.Skolpojken skrev:ska försöka förklara det här så bra som möjligt, jag har köpt ett nytt bakdrev och det la sig precis vid hjulet och då blir kedjan helt sne för den måste vara ett avstånd från hjulet och drevet så kedjan passar bra med framdrevet medans orginal drevet hade som en förlängning så den tar avstånd från hjulet och passar bra med framdrevet någon som vet om man kan flytta på den där förlängningen eller vad det är till det nya drevet eller om man måste köpa nåt tillbehör till bakdrevet så det passar
hoppas ni fattade kanske var lite krångligt
mycket tacksam för svar tack o hej