Hallå, drog min v-ring i somras och inte tänkt på att göra eb tråd här förens nu. Jag äger för tillfället en Gilera Stalker som har ett Stage 6 Pro Replica rör samt dragen v-ring. Innan jag drog min v-ring så gick den runt 55 km/h. I somras så drog jag inte bara v-ringen utan satte också på en nude bar utan någon hastighets mätare. Efter jag drog v-ringen på den så gick den helt ärligt långsammare än vad den gjorde innan.. Den enda skillnaden var att axxet på den var bättre. Så vad jag undrar är vad beror detta på? Jag har också ett par 4 grams vikter som jag skulle vilja sätta i men vill inte göra det ännu, borde jag sätta tillbaka v-ringen? Och jag kan tillägga att nu när det är vinter så går den RIKTIGT dåligt men hur som helst, Tack för era svar!
Senast redigerad av glit den 20 november 2012, 17:24, redigerad totalt 1 gånger.
du måste gå upp ca 10 storlekar i munstycke. öppna förgasarn och kollar vad du har nu och sen beställ ett sätt med 5-15 större och testa dig fram, börja med 10+ sen jobba dig neråt tills den går bra
Senast redigerad av david96 den 20 november 2012, 17:31, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för alla era svar, nu är det så att moppen står på min skola eftersom den inte startade så håller på och laddar batteriet över natten. Men jag ska kolla munstycket imorgon. Men hur vet jag om det finns en CDI strypning?
min kompis hade samma problem men sen så satt han tillbaka den och bara flyta ut den vet inte riktigt vad han menade men det var så han sa då gick det mycket bättre
glit skrev:Tack för alla era svar, nu är det så att moppen står på min skola eftersom den inte startade så håller på och laddar batteriet över natten. Men jag ska kolla munstycket imorgon. Men hur vet jag om det finns en CDI strypning?
Du känner att den sakta ner samtidigt att du känner att den vill öka farten,
Du hör också det när den stryper vid ett viss varvtal
glit skrev:Tack för alla era svar, nu är det så att moppen står på min skola eftersom den inte startade så håller på och laddar batteriet över natten. Men jag ska kolla munstycket imorgon. Men hur vet jag om det finns en CDI strypning?
Du känner att den sakta ner samtidigt att du känner att den vill öka farten,
Du hör också det när den stryper vid ett viss varvtal
moliki skrev:min kompis hade samma problem men sen så satt han tillbaka den och bara flyta ut den vet inte riktigt vad han menade men det var så han sa då gick det mycket bättre
Hade varit till stor hjälp om du hade kunnat fråga honom! Hade han också en Stalker?
moliki skrev:min kompis hade samma problem men sen så satt han tillbaka den och bara flyta ut den vet inte riktigt vad han menade men det var så han sa då gick det mycket bättre
Hade varit till stor hjälp om du hade kunnat fråga honom! Hade han också en Stalker?
moliki skrev:min kompis hade samma problem men sen så satt han tillbaka den och bara flyta ut den vet inte riktigt vad han menade men det var så han sa då gick det mycket bättre
Hade varit till stor hjälp om du hade kunnat fråga honom! Hade han också en Stalker?
Ja ha har stalker
Okej! Du skulle inte kunna tänka dig fråga honom hur han gjorde?
Och föresten vilken är orginal storleken på variator vikterna?
ja nått är fel, säker på att du satt tebaks allt rätt? att du drog bort rätt? för accet påverkas inte alls av v-ringen, den gör så att den kan varva ut fullt och brukar ge ungefär 10 km/h mer topp.
GreckE skrev:ja nått är fel, säker på att du satt tebaks allt rätt? att du drog bort rätt? för accet påverkas inte alls av v-ringen, den gör så att den kan varva ut fullt och brukar ge ungefär 10 km/h mer topp.
motorn kan ju varva ut lika mycket med v-ringen
v-ringen gör ju bara så att remskivan och variatorn kommer närmare varandra. Då åker remmen längre ut och det blir som att lägga i en högre växel på cykeln. Alltså varvar motorn exakt lika mycket men mopeden går snabbare vid samma varvtal
1. det finns ingen cdi på gilera stalker ( Sålänge det inte e naked. dom vet jag inge om)
2. Du måste gå upp i munstycke. Har du inte gjort detta och kört med det i ett tag kan det vara därför inte din moppe startade. Den kan helt enkelt gått sönder.
om du inte byter munstycke får den inte rätt blandning och du känner att den inte kan varva ut ordentligt. DEn kan inte varva ut och sen utan rätt blandning så får cylinder/kolv helt enkelt för liten mängd olja villket leder till att du får ett fint jack i kolven.
slutresultat:
Gå upp i munstycke: 60-75 kmh.
gå inte upp i munstycke: Skuren/värmenöpen cylinder. ca 0 kmh..
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!