Kör på platt väg, max gas i ca 5-10min. Vrid om tändningen så motorn dör. Vänta tills den rullat till stopp. Vänta ca 1 min så den kyler ned sig lite, sedan kolla tändstiftet. Ska vara gyllenebrunt/oboybrunt, mörkar betyder att du ska ha mindre munstycke, ljusare att du ska ha större.MopedOlle skrev:Tjena
Har en Speedfight 2 Iron-x -07. Från början hade den storlek 50 och sen pluggade jag blindtarmen och drog luftpluggen. Då bytte jag upp till storlek 58.
Den går bra på platt mark men om man kommer till en liten uppförsbacke i typ 10 km/h och drar full gas så händer typ inget den vill inte gå upp i varv. Vad tror ni jag ska ha för munstycke? Har prövat 55 och det gick ännu sämre.
Tacksam för svar
börja med å byta vikter, jag har samma rör ocg förgasare, 82 munstycke och 3,3g vikter och det går hyffsatalb1n skrev:hej, har en yamaha aerox 2011, med urpluggat stage6 rör, dragon vring och 5 grams vikter. vilket munstycke borde jag skaffa till min gürtner förgasare då? 12mm, 5mm gänga. 62 original. går uselt nu. den vill inte varva upp. skulle varit väldigt tacksam för svar
Du ska ha munstycke runt 65 med den där setupenrikards1234 skrev:Kör på platt väg, max gas i ca 5-10min. Vrid om tändningen så motorn dör. Vänta tills den rullat till stopp. Vänta ca 1 min så den kyler ned sig lite, sedan kolla tändstiftet. Ska vara gyllenebrunt/oboybrunt, mörkar betyder att du ska ha mindre munstycke, ljusare att du ska ha större.MopedOlle skrev:Tjena
Har en Speedfight 2 Iron-x -07. Från början hade den storlek 50 och sen pluggade jag blindtarmen och drog luftpluggen. Då bytte jag upp till storlek 58.
Den går bra på platt mark men om man kommer till en liten uppförsbacke i typ 10 km/h och drar full gas så händer typ inget den vill inte gå upp i varv. Vad tror ni jag ska ha för munstycke? Har prövat 55 och det gick ännu sämre.
Tacksam för svar
du har ju dragit din skorsten, så du behöver ju antagligen större munstycke för det, så tror du inte 72 borde räcka för min del?NiklasAerox skrev:börja med å byta vikter, jag har samma rör ocg förgasare, 82 munstycke och 3,3g vikter och det går hyffsatalb1n skrev:hej, har en yamaha aerox 2011, med urpluggat stage6 rör, dragon vring och 5 grams vikter. vilket munstycke borde jag skaffa till min gürtner förgasare då? 12mm, 5mm gänga. 62 original. går uselt nu. den vill inte varva upp. skulle varit väldigt tacksam för svar
Det ska vara 6mm gänga, du ska ha ett större munstycke och du får pröva dej fram vilken den gå bäst medantonolofsson skrev:Har en yamaha slider 07:a med urpluggat zx-r & org förgasaren.
Ska jag ha 5mm eller 6mm för ska beställa en box med olika & ska man ha mindre/större munstycke när man har effektrör?
***MATTE*** skrev:Det ska vara 6mm gänga, du ska ha ett större munstycke och du får pröva dej fram vilken den gå bäst medantonolofsson skrev:Har en yamaha slider 07:a med urpluggat zx-r & org förgasaren.
Ska jag ha 5mm eller 6mm för ska beställa en box med olika & ska man ha mindre/större munstycke när man har effektrör?
sist jag kollade så är detta scootertråden?WarZ skrev:Tjena
![]()
Har en Rieju rrx 06 sm tecnicgas (e-nox) effect rör
Undrar vilket munstycke och 5 eller 6mm
Har 88 munstycke orginal.
Tack på förhand.
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
hittade Inte den andra tråden.Piitus96 skrev:sist jag kollade så är detta scootertråden?WarZ skrev:Tjena
![]()
Har en Rieju rrx 06 sm tecnicgas (e-nox) effect rör
Undrar vilket munstycke och 5 eller 6mm
Har 88 munstycke orginal.
Tack på förhand.