kjellekjell skrev:jävla n00bs som kommenterar och säger att den går i 75 urpluggad

jag har en beta ja med blågul ligger ute på blocket skaraborg, pluggen sitter i delningen utav röret (som i en packning) det är 3 bultar du ska skruva bort bara. Lossar du hela "packningen" och skruvar ihop det så ger den ungefär 90. men du kan gu BORRA dig fram och ju mer du borrar ju fortare går den

drevning beror ju på om du vill ha bättre axx eller bättre toppfart

fråga om du behöver hjälp, ja har gjort de angående trimm på min beta (ja har en 05a)

MVH
Jag tror jag har varit med om mopeder lite längre än du din n00bså sluta skäm ut dej själv....
Urpluggad gör en moppe 75-80km/h med effektrör ca: 85-90km/h
beroende på inställning och drevning och hur väl motorns skick är.
Ni som säger att ni ställt in moppen rätt, sug pung, de är fan inte bara sätta i ett munstycke och tro att den går asbra, det måste skruvas och ställas in på förgasaren med.
Så om en urpluggad moped drar en moped med effektrör så är ju fan inte båda perfekt inställda eller erhåller samma kvalitet, de fattar ni väl eller?
Då måste de ju vara något fel på mopeden med effektrör....
Ni andra p15 som tror att era moppar gör 90 urpluggade lägg ned bara
ni har fel.....
visst bilmätaren kanske visar det men bara för att en bilmätare visar de går den inte rätt, vet att våran dodge mätare visar 20-30km/h fel.
jag säger såkalrt att inte alla mätare visar så mkt fel eller fel alls...
De ända som visar mest rätt är snutes laser som visar upp till 3km/h fel
eller att en satellit mäter upp hastigheten.
En dyr gps för flera tusen har en fel marginal på 2-4% ungefär.
och jo en moppemätare visar fel.... mer än ni tror...en del bilmätare med som jag sa innan och även gps:er kan visa mycket fel....
min mätare visade på 120km/h men inte fan tror jag på det, ingen vettig människa kan ju fan tro på något sådant
och nej beta har inget effektrör orginal då böjarna är helt annorlunda än en ett riktigt effektavgassystem ni som säger de vet faktiskt inte vad ni snackar om vad grundar ni faktan på att det ens är ett effektrör?
polarens farsa sa de??
så betora går faktiskt inte märkbart bättre än andra mopeder, kanske de betas som går bra är bra inställda och faktiskt inte är slut i motorn som de går bra
och att mopederna runt omkring är mindre bra i motorn som gör så att det känns som att betan går som utav bara fan....
slutsnackat nu....