Vill få betan att g å under 80 med drevning samnt dragenPlug

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
abbe_beta
Svårstartad skrothög

Inlägg av abbe_beta »

ja hade en urpluggat beta 03 en gång i tiden, den gjorde runt 75.
drevningen va 12-52
stunt cpi sm 07
Joz
Svårstartad skrothög

Inlägg av Joz »

Saken är den att betas rör urpluggade ger mer effekt än ett effektrör och därav kan dom toppa 90.
Användarens profilbild
kjellekjell
Elmoped

Inlägg av kjellekjell »

jävla n00bs som kommenterar och säger att den går i 75 urpluggad :? jag har en beta ja med blågul ligger ute på blocket skaraborg, pluggen sitter i delningen utav röret (som i en packning) det är 3 bultar du ska skruva bort bara. Lossar du hela "packningen" och skruvar ihop det så ger den ungefär 90. men du kan gu BORRA dig fram och ju mer du borrar ju fortare går den 8) drevning beror ju på om du vill ha bättre axx eller bättre toppfart :wink: fråga om du behöver hjälp, ja har gjort de angående trimm på min beta (ja har en 05a) 8) MVH
kolv me mos :D
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

kjellekjell skrev:jävla n00bs som kommenterar och säger att den går i 75 urpluggad :? jag har en beta ja med blågul ligger ute på blocket skaraborg, pluggen sitter i delningen utav röret (som i en packning) det är 3 bultar du ska skruva bort bara. Lossar du hela "packningen" och skruvar ihop det så ger den ungefär 90. men du kan gu BORRA dig fram och ju mer du borrar ju fortare går den 8) drevning beror ju på om du vill ha bättre axx eller bättre toppfart :wink: fråga om du behöver hjälp, ja har gjort de angående trimm på min beta (ja har en 05a) 8) MVH

Jag tror jag har varit med om mopeder lite längre än du din n00bså sluta skäm ut dej själv....

Urpluggad gör en moppe 75-80km/h med effektrör ca: 85-90km/h
beroende på inställning och drevning och hur väl motorns skick är.

Ni som säger att ni ställt in moppen rätt, sug pung, de är fan inte bara sätta i ett munstycke och tro att den går asbra, det måste skruvas och ställas in på förgasaren med.
Så om en urpluggad moped drar en moped med effektrör så är ju fan inte båda perfekt inställda eller erhåller samma kvalitet, de fattar ni väl eller?
Då måste de ju vara något fel på mopeden med effektrör....

Ni andra p15 som tror att era moppar gör 90 urpluggade lägg ned bara
ni har fel.....
visst bilmätaren kanske visar det men bara för att en bilmätare visar de går den inte rätt, vet att våran dodge mätare visar 20-30km/h fel.
jag säger såkalrt att inte alla mätare visar så mkt fel eller fel alls...

De ända som visar mest rätt är snutes laser som visar upp till 3km/h fel
eller att en satellit mäter upp hastigheten.

En dyr gps för flera tusen har en fel marginal på 2-4% ungefär.

och jo en moppemätare visar fel.... mer än ni tror...en del bilmätare med som jag sa innan och även gps:er kan visa mycket fel....
min mätare visade på 120km/h men inte fan tror jag på det, ingen vettig människa kan ju fan tro på något sådant

och nej beta har inget effektrör orginal då böjarna är helt annorlunda än en ett riktigt effektavgassystem ni som säger de vet faktiskt inte vad ni snackar om vad grundar ni faktan på att det ens är ett effektrör?
polarens farsa sa de??

så betora går faktiskt inte märkbart bättre än andra mopeder, kanske de betas som går bra är bra inställda och faktiskt inte är slut i motorn som de går bra
och att mopederna runt omkring är mindre bra i motorn som gör så att det känns som att betan går som utav bara fan....

slutsnackat nu....
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!

Inlägg av Henry »

Joz skrev:Saken är den att betas rör urpluggade ger mer effekt än ett effektrör och därav kan dom toppa 90.

Troligt?

Nä.
Användarens profilbild
MarcusAndersson
King of the street
Kontakt:

Inlägg av MarcusAndersson »

Henry skrev:
Joz skrev:Saken är den att betas rör urpluggade ger mer effekt än ett effektrör och därav kan dom toppa 90.

Troligt?

Nä.

word ..
Bild
KLICKA PÅ BILDEN
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

MarcusRRX skrev:
Henry skrev:

Troligt?

Nä.

word ..
dubbel word
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Luthemaister
Svårstartad skrothög

Inlägg av Luthemaister »

en kompis beta(med det underliggande röret) gjorde 92 enligt polisens laser(med orginal drev) men lasern kanske har fel vem vet...
yamaha går bra xD
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

quality thread
Bild
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

Luthemaister skrev:en kompis beta(med det underliggande röret) gjorde 92 enligt polisens laser(med orginal drev) men lasern kanske har fel vem vet...
säger polisen det så...

men har varit med om att en del poliser fejkat och mätt upp i nedförsbacke

eller att att kompisen ljuger...
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

asså de hela handlar ju om av stämmningen i röret, och min polares beta med underliggande org röret, den gick bättre urpluggad än med yazuni r2, visst r2 är egentligen ett 70cc midrace rör men endå, inte ens underliggande Hebo rör gav bättre effekt på den.

Så beta har gjort ett grymmt job med att ta fram detta röret :wink:
T-J
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av T-J »

Martinsson skrev:asså de hela handlar ju om av stämmningen i röret, och min polares beta med underliggande org röret, den gick bättre urpluggad än med yazuni r2, visst r2 är egentligen ett 70cc midrace rör men endå, inte ens underliggande Hebo rör gav bättre effekt på den.

Så beta har gjort ett grymmt job med att ta fram detta röret :wink:
det hela handlar om hur man ställer in mopeden rätt med...
Powerered by BRL
Användarens profilbild
Martinsson
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Martinsson »

jo självklart, men de han hade gjort med den var dra pluggen och så satt de ett 115 munstycke i förgasarn, de e allt.

Drevning, cdi, förgasare osv allt de va orginal
Användarens profilbild
Luthemaister
Svårstartad skrothög

Inlägg av Luthemaister »

T-J skrev:
Luthemaister skrev:en kompis beta(med det underliggande röret) gjorde 92 enligt polisens laser(med orginal drev) men lasern kanske har fel vem vet...
säger polisen det så...

men har varit med om att en del poliser fejkat och mätt upp i nedförsbacke

eller att att kompisen ljuger...
detta var mätt på en plan väg...hans kusin är polis och mätte...så de är om lasern visar fel men det tro jag inte
yamaha går bra xD
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Roligt att bli tagen av kusinen :roll:
r0b1n
Elmoped

Inlägg av r0b1n »

Han kanske bad sin kusin att mäta upp den han kanske inte blev tagen :O
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Tja, kan han ju ha gjort men fick känslan av att han blev tagen då han först sa att polisen testade den ;)
Användarens profilbild
Xerove
Svårstartad skrothög

Inlägg av Xerove »

min gammla beta gick rätt gött ca 85-90, och även den som jag har nu går ungefär likadant men :P men är vällbara ha 10 56 i dreving? eller om du vill vara på säktra så 12 65 eller något:P men då går den väll bara i ca 70?
Låst