tjena jag har köpt en yamaha aerox av min pappas jobbarkompis, det var någon som hade snott förgasaren så jag fick den billigt men nu har jag köpt en ny förgasare 17,5 och den startar inte. någon som har något tips på vad jag ska kolla? den har nog inte varit startad på ett tag.
kan va så att du har fel inställning
men håll för med tre fingrar för förgasaren och kolla om du får tryck lite grann så håll för och kicka när han är på-väg och gå igång så våbblar du sen sätter på luftburken/sportlufts-filter
så gjorde jag med min så gick han igång! utan nå choke
okej tack för svaren! tändstiftet funkar som det ska men den får väldigt lite soppa och det var fullt med skit i den gamla bensinen så jag ska ta loss tanken och försöka göra rent den jag tror slangen börjar bli igentäppt. och jag har precis köpt en ny choke kan det fortfarande vara fel på den? Jarfar jag är inte så kunnig om mopeder så jag vet inte hur man våbblar men sportluft filter har jag köpt.
Prova ta av vacuum slangen och sug i den ca 10 sek. Eftersom den är helt ny förgasaren så finns det ingen bensin i.
Och vacuum kranar öppnas inte så mycket när du kickar så då blir den väääldigt svårstartad. Prova det jag skrev så kan den nog garanterat starta!
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
okej hej igen den vill fortfarande inte starta, jag har bytt den hara vacum kranen så nu får den bensin och tendstiftet kommer det en gnista ifrån och förgasaren är ny. jag har testat allt som ni har tipsat om förutom att våbbla som jag inte vet hur man görfinns det fortfarande saker som ni vet kan vara fel så snälla skriv det.och om någon skulle kunna skriva hur man våbblar skulle jag bli glad
när jag tog bort tändstiftet och kickade så så kom det luftpuffar från tändstifthålet i cylindern så jag tror den har kompa men jag vet inte hur man mäter det
Alfred123 skrev:när jag tog bort tändstiftet och kickade så så kom det luftpuffar från tändstifthålet i cylindern så jag tror den har kompa men jag vet inte hur man mäter det
Oftast så brukar man tabbe sig igenom att bensinslangen i vakuum anslutningen och vakuum i bensin,
Kolla om det verkligen sitter rätt ?
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
jag tror jag har hittat felet nu det har lossnat en stor flisa från kolven så jag får väl köpa en ny. om jag köper en sport cylinder behöver jag då ändra något annat (har ju redan en 17,5 förgasare) tex nytt rör
Alfred123 skrev:jag tror jag har hittat felet nu det har lossnat en stor flisa från kolven så jag får väl köpa en ny. om jag köper en sport cylinder behöver jag då ändra något annat (har ju redan en 17,5 förgasare) tex nytt rör
Originalrör fungerar! Men munstycken behöver du byta! eventuellt fjädrar och vikter
Alfred123 skrev:jag tror jag har hittat felet nu det har lossnat en stor flisa från kolven så jag får väl köpa en ny. om jag köper en sport cylinder behöver jag då ändra något annat (har ju redan en 17,5 förgasare) tex nytt rör
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Alfred123 skrev:okej tack! men jag har tittat på en ny cyllinder men vad betyder det att dom har två avgasportar kan man ha orginalröret eller är det något special ?
Du kan ha orginal röret!
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Ifall de har dubbla avgasportar (Lite fel att säga enligt mig då det egentligen är en delad på mitten.) så låter dom mindre men har i de flesta fall sämre effekt.