tja! ja nu är det så här att jag tog med mitt ljud till en fest i helgen och nånting har hänt med förstärkaren. den funkar helt enkelt inte. det sitter en liten glassäkring i den som är hel. ( har mätt och den funkar) men förstärkaren vill inte gå igång. det finns en "powerlampa" som talar om när den är på. med den lyser inte. vi satt och spela och heltplötsligt lade förstärkarn av och det luktade bränt från den. så är det nån som vet vad som kan ha hänt?
Om säkringen ser hel ut förstår jag inte? Då måste det ju varit så att kablarna inte var dragna genom säkringen och kablarna började brinna istället, Felsök den lite mer.
jo kaplarna är dragna genom säkringen. testade att ta ur säkringen och då kom det inge ström men sen satt jag i den igen och då kom det ström där ifrån. efter säkringen så går det till en "låda" vet inte vad det är. och efter den går det en massa kablar ut till själva kretskortet.
streamjr skrev:du har nog haft en för stor säkring så skiten är bränt :p
Det är möjligt men kan även vara som han sa att någonting har bränt i den lilla boxen
En fråga var stereoförstärkaren original så att säga från affären eller har du byggt själv eller ändrat i den osv? För är den orörd borde säkringen inte vara för stor.
förstärkarn har vart som den altid har vart jag har inte hållt på och pulat med den. men det kan ju va som ni säger att det var för stor säkring i den. men den har ett annat säkerhets system och det är att när det blir för mycket för den så stänger den av sig själv och man måste starta om den. ( det hände ett antal gånger) men ja vette fan
lägg in bilden i datorn.
Gå in på www.upload.ee tycker jag är bäst
Klicka på upload sen klicka på bilden när den blir helskärm så klickar du på själva webbadressen.
Sen kopierar du det och klistrar in det i ett inlägg.
Sen markerar du webbadressen så allt är blått och klickar på IMG
Klart!