ska skaffa en cross och har en kompis som vill sälja en riktigt billigt en honda cr85c 2005... men aja.. nu undrar jag va man kan lyckas få en sån att toppa? och inget tjat nu om att skaffa större hoj.... inte det jag e ute efter just nu... nu vill jag bara veta va man kan få en 85cc att toppa
Tror du missuppfattat detta med cross... grejen är inte att toppa en cross. Det finns ingenting att hämta hos toppfart på en cross.
Tillbaka till ämnet, ingen aning.
håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.
och till din fråga så har jag inte en blekaste anning men skulle väll tippa på 90 kanske
Toppeffekten kan mycket väl räcka till uppåt 150km/h, men om hojen går dreva så högt, har tillräckligt brett register för att orka upp på sista växeln, om man behöver andra mer lättrullande däck, behöver förbättra aerodynamiken... Vem vet? Finns bara ett sätt att veta säkert - testa!
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
FreZz skrev:håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.
och till din fråga så har jag inte en blekaste anning men skulle väll tippa på 90 kanske
Fast dom är ju gjorda för toppvarv...
Skulle tippa på runt 100 blås. Men man KAN ju få den att toppa iaf runt 130-140 med bättre däck och högre drevning.
FreZz skrev:håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.
Skulle tippa på runt 100 blås. Men man KAN ju få den att toppa iaf runt 130-140 med bättre däck och högre drevning.
ja dom är gjorda för toppvarv men inte över en längre tid altså full gas 5 min typ
ja dom är gjorda för toppvarv men inte över en längre tid altså full gas 5 min typ
Sa han någon gång i tråden att han skulle köra full gas länge eller?
DiNozzan skrev:
Sa han någon gång i tråden att han skulle köra full gas länge eller?
precis så kan man ju också säga! men det va igt bara en tanke som slog mig.... hur snabbt kan man få en cross att gå liksom?? för man snackar inte så ofta om toppfart på cross va ja har märkt