vilken toppfart kan man få en honda cr85r cross att gå i?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

vilken toppfart kan man få en honda cr85r cross att gå i?

Inlägg av rieju4life »

hej!

ska skaffa en cross och har en kompis som vill sälja en riktigt billigt en honda cr85c 2005... men aja.. nu undrar jag va man kan lyckas få en sån att toppa? och inget tjat nu om att skaffa större hoj.... inte det jag e ute efter just nu... nu vill jag bara veta va man kan få en 85cc att toppa :)
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Jolly »

Tror du missuppfattat detta med cross... grejen är inte att toppa en cross. Det finns ingenting att hämta hos toppfart på en cross.
Tillbaka till ämnet, ingen aning.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.

och till din fråga så har jag inte en blekaste anning men skulle väll tippa på 90 kanske :?
Quattro lyfe
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

Ja vet att det inte e nån mening med topp på en cross med det va bara en tanke som slog mig...

MBH4LIFE
GuZt4v
Farsans gamla zündapp

Inlägg av GuZt4v »

med en 85cc så kan man nog lätt komma upp i över 100km/h om man så vill men det är ju inte direkt meningen...
Bild
Danne: Bevisa vad du går för bensinballe :D

Kolla mitt Derbi projekt!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33274
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Toppeffekten kan mycket väl räcka till uppåt 150km/h, men om hojen går dreva så högt, har tillräckligt brett register för att orka upp på sista växeln, om man behöver andra mer lättrullande däck, behöver förbättra aerodynamiken... Vem vet? Finns bara ett sätt att veta säkert - testa!
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Brorsans cr85 06 har trimrör, trimtopp och något mer, den toppade ca 115-120 km/h med mig på (ca 70kg).
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
danielångman
Elmoped

Inlägg av danielångman »

min yamaha 85cc 2006 toppar ungefär 110-115 :)
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

FreZz skrev:håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.

och till din fråga så har jag inte en blekaste anning men skulle väll tippa på 90 kanske :?
Fast dom är ju gjorda för toppvarv...

Skulle tippa på runt 100 blås. Men man KAN ju få den att toppa iaf runt 130-140 med bättre däck och högre drevning.
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist

Inlägg av FreZz »

DiNozzan skrev:
FreZz skrev:håller med Jolly topp betyder ingenting på cross då dom inte är gjorde för toppfart och ska inte vara på toppvarv hela tiden utan du ska ju accelerera mellan alla hoppa svängar och gupp då man kör.

Skulle tippa på runt 100 blås. Men man KAN ju få den att toppa iaf runt 130-140 med bättre däck och högre drevning.
ja dom är gjorda för toppvarv men inte över en längre tid altså full gas 5 min typ :P
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nicke_95 »

FreZz skrev:
DiNozzan skrev:

ja dom är gjorda för toppvarv men inte över en längre tid altså full gas 5 min typ :P
Sa han någon gång i tråden att han skulle köra full gas länge eller?
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög

Inlägg av rieju4life »

Nicke_95 skrev:
FreZz skrev:
DiNozzan skrev: Fast dom är ju gjorda för toppvarv...

Sa han någon gång i tråden att han skulle köra full gas länge eller?
precis så kan man ju också säga! :P men det va igt bara en tanke som slog mig.... hur snabbt kan man få en cross att gå liksom?? för man snackar inte så ofta om toppfart på cross va ja har märkt :P

MBH4LIFE
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

AntonB skrev:Brorsans cr85 06 har trimrör, trimtopp och något mer, den toppade ca 115-120 km/h med mig på (ca 70kg).
danielångman skrev:min yamaha 85cc 2006 toppar ungefär 110-115 :)
enligt?
rieju4life skrev:hur snabbt kan man få en cross att gå liksom??
Ja, som Erik_ försökte säga så finns det ju givetvis ingen maxgräns, du kan väl få den att gå "hur fort som helst".
rieju4life skrev:för man snackar inte så ofta om toppfart på cross va ja har märkt :P
Nej, eftersom att toppfarten som sagt inte är det som prioriteras på en cross. ;)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
danielångman
Elmoped

Inlägg av danielångman »

CaToXXo skrev:
AntonB skrev:Brorsans cr85 06 har trimrör, trimtopp och något mer, den toppade ca 115-120 km/h med mig på (ca 70kg).
danielångman skrev:min yamaha 85cc 2006 toppar ungefär 110-115 :)
enligt?
rieju4life skrev:hur snabbt kan man få en cross att gå liksom??
Ja, som Erik_ försökte säga så finns det ju givetvis ingen maxgräns, du kan väl få den att gå "hur fort som helst".
rieju4life skrev:för man snackar inte så ofta om toppfart på cross va ja har märkt :P
Nej, eftersom att toppfarten som sagt inte är det som prioriteras på en cross. ;)
jag åkte om bilarna på 90 väg på 5an, och när jag la i 6an så drog jag om dom riktigt rejält :)
Skriv svar