strypningar på Kymco super 9

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

strypningar på Kymco super 9

Inlägg av RammeA »

Tjaa

Jag ska hjälpa min kompis att trimma sin moppe genom att ta bort några strypningar så den går i ca 60-70 :)
ja har ingen koll på vart strypningarna sitter på den förutom V-ringen och pluggen i avgasröret ;)

så kan någon va snäll att berätta vart dom sitter? :)

bild på den: http://www.motorstown.com/images/kymco- ... -ac-06.jpg
Användarens profilbild
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746
Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga

Inlägg av robb4n »

Luftburken så sitter det ju skorstenen, den kan du ta bort ;)
Sen sitter det väl någon plugg vid insuget/förgasaren?
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Användarens profilbild
waaze
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 16 november 2011, 21:38
Ort: motala

Inlägg av waaze »

RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Jaa ,munstycke måste du byta upp i.

Själva hylsan i variatorn är en v-ring fast du måste svarva ner "ringen" eller köpa en ny.
skööh
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

waaze skrev:
RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Jaa ,munstycke måste du byta upp i.

Själva hylsan i variatorn är en v-ring fast du måste svarva ner "ringen" eller köpa en ny.
så det går inte bara att plocka bort ringen helt ? :/
Användarens profilbild
waaze
Elmoped
Inlägg: 44
Blev medlem: 16 november 2011, 21:38
Ort: motala

Inlägg av waaze »

RammeA skrev:
waaze skrev:
RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Jaa ,munstycke måste du byta upp i.

Själva hylsan i variatorn är en v-ring fast du måste svarva ner "ringen" eller köpa en ny.
så det går inte bara att plocka bort ringen helt ? :/
Nej "v-ringen" är lixom svarvad på.. svårt o förklara men det som går är ju att svara ner ringen så du får full utväxling annars köp en ny för 200 spänn
skööh
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

waaze skrev:
RammeA skrev:
waaze skrev: Jaa ,munstycke måste du byta upp i.

Själva hylsan i variatorn är en v-ring fast du måste svarva ner "ringen" eller köpa en ny.
så det går inte bara att plocka bort ringen helt ? :/
Nej "v-ringen" är lixom svarvad på.. svårt o förklara men det som går är ju att svara ner ringen så du får full utväxling annars köp en ny för 200 spänn
okej men gör det nån skillnad att ta bort pluggen i avgasröret om man har kvar v-ringen?? :)
Användarens profilbild
Henrik Lundberg
Elmoped
Inlägg: 115
Blev medlem: 11 november 2011, 16:09

Inlägg av Henrik Lundberg »

RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Om du bara drar v-ringen behöver du inte byta munstycke.
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Henrik Lundberg skrev:
RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Om du bara drar v-ringen behöver du inte byta munstycke.
aha okej tack :)
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

Ja det blir skillnad om du tar bort strypningen i avgasröret.

Sen tror jag det går en sladd in i variatorn som också stryper, den ska sitta vid kopplingen
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

waaze skrev:
RammeA skrev:men om man bara drar v-ringen måste man byta munstycke då? och hur snabbt går den då? :)
Jaa ,munstycke måste du byta upp i.

Själva hylsan i variatorn är en v-ring fast du måste svarva ner "ringen" eller köpa en ny.
FEL. v-ringen gör bara så den växlar ut mer, munstycke behövs inte bytas.
Helt Räser
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

RammeA skrev:
waaze skrev:
RammeA skrev: så det går inte bara att plocka bort ringen helt ? :/
Nej "v-ringen" är lixom svarvad på.. svårt o förklara men det som går är ju att svara ner ringen så du får full utväxling annars köp en ny för 200 spänn
okej men gör det nån skillnad att ta bort pluggen i avgasröret om man har kvar v-ringen?? :)
Får några km/h och blir starkare/axx
Helt Räser
Skriv svar