Jag hade ett speciellt rör som såg ut som originalröret, endast en liten bricka som strypning och ger lite mer effekt än urpluggat originalrör. Låter också som original
(Gammal bild) Röret är till salu förresten (Liggande minarelli)
AntonB skrev:Jag hade ett speciellt rör som såg ut som originalröret, endast en liten bricka som strypning och ger lite mer effekt än urpluggat originalrör. Låter också som original
(Gammal bild) Röret är till salu förresten (Liggande minarelli)
Vad ska du ha för röret och hur mycket mer effekt gav det?
Köp en 70cc och ett Orginalliknande trimrör eller plugga ur hela din nuvarande setup och köp 70cc 21mm förgasare ny vev ny variator ny koppling! Nästan bara rör som syns på scooter
moliki skrev:förstår inte att så många bryrsig om att det ska se orginal ut när man trimmar åker du fast så blir ändå straffet lika hårt!
Det är för dem är amatörer och snuträdda som de allra flesta har varit innan de trimmade själv och insåg att risken att åka dit är inte alls stor med tanke på hur många snutar man mött / sett. t.o.m blivit omkörd av en
moliki skrev:förstår inte att så många bryrsig om att det ska se orginal ut när man trimmar åker du fast så blir ändå straffet lika hårt!
syns mindre = mindre chans man blir stannad,=midnre chnas att åka fast, sen går 70cc riktgit bra med original rör men går ju självkalrt bättre med trim rör men ni som tror de går dåligt kan ju ta er och slänga er i väggen
Fast kan ju dock säga att pulsen stiger lite när man möter en snut när man kommer i nerförsbacke max varv och topphastighet och ser en snut där runt hörnet. Eftersom min låter sjukt mycket + chrome pipa osv så syns ju + neon
moliki skrev:poliserna hinner ju ändå inte se vad som sitter på i farten!
1+
antar du är moppefucko med trimrör som tror han är badass? låt mig gissa kör du utan skylt med ? aja man vill ju inte precis bli stannad och jo som fna man ser de i farten+ man hör de
MisterDT50R skrev:Lite offtopic men jag och en kompis blev jagade av en securitas idag
haha securitas kan inte göra någonting, dom kan bara säga åt er att stanna och ringa dit polisen. Du behöver däremot inte stanna kvar eftersom att dom inte får hålla fast dig med våld
moliki skrev:poliserna hinner ju ändå inte se vad som sitter på i farten!
1+
antar du är moppefucko med trimrör som tror han är badass? låt mig gissa kör du utan skylt med ? aja man vill ju inte precis bli stannad och jo som fna man ser de i farten+ man hör de
okej så om du kommer i 70 blås och polisen i ungerfär samma fart på motsatt fil tror du do hinner se vad som sitter på? njaa tveksamt!
okej så om du kommer i 70 blås och polisen i ungerfär samma fart på motsatt fil tror du do hinner se vad som sitter på? njaa tveksamt!
1. dom ser väl att du kör fortare än 50km/h.
2. dom hör att den inte är original, originalmopeder låter ju nämligen bra mkt mindre, men det räknar du inte med?
3. Långt från alla originalrör är blanka, men det är ju de flesta trimrören.
4. Ser polisen att du kör för fort skiter dom nog fullständigt i vad som sitter på.
david96 skrev:
2. dom hör att den inte är original, originalmopeder låter ju nämligen bra mkt mindre, men det räknar du inte med?
4. Ser polisen att du kör för fort skiter dom nog fullständigt i vad som sitter på.
david96 skrev:
desutom tor jag inte polisen orkar vända om för du är ju redan långt bort innan de har hunnit vända och antagligwn så blir man rädd och tror att dom ska jaga en så man kör in på nå småvägar/gånbana
Men tillbaka till trådskaparens frågor. Grejen är ju den att sålänge inte en polis/inspektör tar en närmare titt på moppen kommer det ju inte synas vad du har för cylinder.