Granberg skrev:Macko96 skrev:Granberg skrev:men typ en ktm 125 4-takt 04-07?

pfhtttt...... då kommer du inte hamna vid några 180 där inte
ska du till 180 så skaffa en cagiva mito från 96 för dom är 7-växlade, även den "snabbaste" 125an

men hur fort toppar en sån då mellan tummen å pekfingret ;P
med trimm/utan eller strypt/ostrypt?
trimm: då ska du nog va redigt glad om du får den till 120-130km/t
Strypt: 100-110km/t
ostrypt: 110-120km/t
detta är ju ungefär men en 4-takt kommer inte att gå snabbare...
Cagiva Mito 95-
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 170-190km/h
hk: 34
Antal Växlar: 7 tills 99 då dom blir 6 växlad
Förgasare: 35mm
Original Drev: ?
0-402m:
Pris ca: 15000 - 40000 kr
tänk på att ovanstående är ju ostrypt.
Simon FAEN: din kompis EXC kan inte gå i 190-200... finns två alternativ som kan va felet till att det är så. entingen fel på vajern som mäter hastigheten eller ni (du och din kompis) som faktiskt tror på't.
Gröngöling: 4-takt och tvåtakt om båda är strypta så gör en 2-taktare mycket mer och axxar snabbare. vet det fär en som har en wr125 (yamaha utav senare modell) hans går i 105 när han maxar medans min går i 120 när jag maxar...
Ostrypt så går min och p0d1s hoj (båda har DT125) ca 130 om jag inte minns helt fel! och med trimm så är det väll 10+ till med lite bättre axx... så kom inte och säg att dom går i 160 och lätt att få upp dom i 180km/t
Säger som p0d1: min bror var och körde med några ifrån sh och dom körde väll i 200-300 på rakorna (inte han då) men i kurvorna körde han lika fort som dom på R1or... Så poängen var att hur fort det än går fram så kan du inte köra i kurvorna och det är dom som är njutningen på mc
Men vad är det du vill ha hojen till?
Är det för transport av dig själv eller är det för att busköra?
Eller är det bara för att glida in med stil till skolan?
För att med sporthoj så kommer lansdvägar vara det enda för motorväg ÄR tråkigt.
Med en sm/enduro så kan du köra på landsvägar vilket är skitkul men kan även köra på grusvägar, skogsvägar samt busa runt i stan lite lättare
Va långt det blev men hoppas att ni orkar läsa't!