Trimma boatian angel!!!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Ralllee
Elmoped

Trimma boatian angel!!!

Inlägg av Ralllee »

Hejsan,
jag har en baotian angel som jag vill trimma, jag hittade ingen mässingskruv, så om någon kan ta noga bilder på vart den sitter, och sedan, finns det en cdi strypning med den så kallade blå kablen på min moppe???

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Andreas34
Elmoped

Inlägg av Andreas34 »

strypningarna är följande.
En kabel som går från variatorkåpan.

En strypning i luftburken, om man tar bort den så måste man ställa om förgasarn mycket eller byta munstycke men jag kan inte säga vad efter som att det är olika på alla mopeder.

igentligen inga mera strypningar men man måste byta vikter och kontra/kopplings fjädrar för att få den att gå ca: 60-75 plant... sen måste man gå upp i strolek på förgasare, cylinder annan variator och koppling..
har man bara pengar, kunskap o tid så är inte 100 sträcket omöjligt
Användarens profilbild
P0JKEN
F.D Moderator

Inlägg av P0JKEN »

Har skrivit en bra guide som finns på sidan.

Men din är en ganska ny modell, så du har en rosa sladd från variatorkåpan som går under sadeln. Lyft ur sadeln och ryk ut rosa kabeln ur kabelklämman. Det dära är variatorstrypningen. Har du inte den kabeln har du variatorring.

Sen har du en mässingskruv under trottellocket. Skruva av stora locket opå förgasarn på insidan sitter mässing skruven som gör du inte kan gasa för fullt.

Sen om du har variatorring så är CDI strypt också, Har du kabel är CDI inte strypt då kabeln är en elektionisk strypning den med.

Men har du variatorring, så ska du knipsa den lilla blå ögglan på CDI boxen.
Den brukar vara gömd under lite isoleringsgummi. Se till isolera den sladden efter.
Låst