Pgo big max fel

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
drriftking
Elmoped

Pgo big max fel

Inlägg av drriftking »

Hej har fått problem med min pgo... det är så att den inte startar har kolla allt det finns inge tjuvluft och den fårbensin och har en grymt fet gnista men den vägrar starta jag har precis bytt vev och jag har inte startat den sen dess..... omnån kunde hjälpa mig så skulle de va riktigt shyst....och jag får hela tiden avgassmällar...

Setup:
70cc polini
lektronis vev
speedcontrol
17.5mm areche
stage 6 pro replica röret
mid race koppling
sen massa fjädrar o sånt.. :P
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Du kan ju kolla över först om de e något fel på reedsen, sen om de hänt något med packboxsarna på veven till en första koll.

Sen hur ser stiftet ut efter den har haft ett antal avgassmällar? tex blött/tort/fuktigt/genomdrängt.

vad säjer moppen om du strypper luften till förgasaren så den inte får nån luft medans du försöker starta motorn?
Älskar lysna på ylande motorer på högvarv.

http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=22801

msn Hoff_tuned@hotmail.com
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

har kollat allt. och packboxarna va helt nya. stiftet är blött.
den startarinte helelr när jag stryper luften till förgasaren.
jag tog av effektet igår och de va djurigt mycket bensin i den...
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

drriftking skrev:har kollat allt. och packboxarna va helt nya. stiftet är blött.
den startarinte helelr när jag stryper luften till förgasaren.
jag tog av effektet igår och de va djurigt mycket bensin i den...
även om packboxsarna e helt nya så de viktigt man e väldigt försiktig för man kan lätt skadda innerkanten.

Om du plockar av förgasaren, eller gör så inte motorn får någon soppa o rengör stiftet o värmer upp de o stoppar tillbaxs de vad säjer motorn då?

om du har NGK så e dom känsliga mot att bli nersurade, efter dom blitt nersurade så kan dom paja o man får oftast inte åning på dom, bra vetande allså om du inte viste de innan.

Kan komma med mera svar senare, men du kan ju svara på domma så länge.

drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

Det funkar endå inte.. helt jävla fuckt
Användarens profilbild
haselhoff
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av haselhoff »

Jo jag har haft ett antal moppepojkar oss mig som haft liknande fel o dom e förvånade varje gång jag får i gång deras moppeder, så kör dom i väg lyckliga o sen några dagar senare kommer dom med samma fel, o jag bara skakar på huvet.

Ibland önskar man bode närmre alla som skule behöva hjälp så skule man ficksa de på ett kick eller några timmar.

De e så himla svårt o berätta hur man gör ibland, oftast e de simpla små fel som följs av varandra, om reedsen e hela, ingen kuvluft mellan reedsen o blocket, inget läckache i packboxsarna på veven, inget konstigt göra i vevhuset, ingen tjuvluft mellan blockhalvorna, cylinder o kolv ser bra ut o bra komp, frächt t-stift o bra gnista, o inte igensatt avgasystem o att täningen inte har flippat ut, så ska den panga ingån om man häller lite bensin direkt på reedsen så länge de inte blir för mycke bensin o att den suger ner soppan o att cylindern vill blanda de rätt så ska den panga igång.

oj de blev vist en liten lista.

kanske kommer på nått annat imon o skriva.

drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

ja den borde ju fan starta. jag har kickat i 2 dagar nu och den vägrar gå igång.. ja tror att flottören inte vill stänga sig för att de va fullt me bensin e avgasröret.. hur kan jag fixa de?
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

Äre ingen som vet va felet kan va... de va nåt fel på flottören men ja fixade det och igår ville den nästan starta men den startade inte... nu får jag feta avgassmällar. va kan det vara? riktigt shyst om nån hjälpte till :D
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

jag hade samma problem med min med de är fixat jag satte jord kabeln från tändspolen (svarta) fast i insugets skryv sen drog jag en till kabel från samma skryv i insuget till ramen och den funkar prima nu testa de funkade för mig hur bra som helst :P
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

Hade du också avgassmällar?
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

Va nyss nere o prova det med insuget och jordningen... avgassmällarna slutade komma Men den vägrade starta ... fan kan de vara?
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

nå de andra jag gjorde va att jag tog bort filtret och sa till min kompis att hålla igen förgasaren (där filtret sitter) andvänd inte nån tjock eller hur man nu skriver de och den ska nog starta 8)
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

om inte de funkar så ta fram startgas och ta bort tändstiftet spruta in i cylindern och till baks med tändstiftet och sen provar du. Då ska den jävla starta och om den är nära på att starta gö inte nå full gas utan vrid på gasen snabbt :o
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

Har provat allt de men den startar endå inte... men äre bra me startgas i cylindern?
skogen-swe
Elmoped

Inlägg av skogen-swe »

ja nå sigs inte va de men de brykar hjälpa om man har svårt att starta :roll: men har du tittat ens om den har gnista eller om tändstiftet ger gnistan på sidorna för då är de inte bra :(
drriftking
Elmoped

Inlägg av drriftking »

jag har fet gnista o den får bensin och allt
Låst