Tja! Nu är min moped avställd och jag åker taxi hem efter skolan vid 15:40 varje dag förutom fredag då jag åker 14:40 iaf så åker jag hem lägger vid vid tven och somnar vaknar 20-21:00 och sen är vaken till 2-3 på natten sen går taxin 07:00 så måste upp 06:00 så sover 4-3 på natten så är helt slut i skolan och jag ligger redan efter sen 8an så jag har inte dom bästa betygen om jag säger så.. eller ja jag har inte ens betyg i vissa viktiga ämnen.. MEN nu till saken, jag behöver något att göra efter skolan och kan inte stanna kvar efter skolan och va med polare för då kommer jag inte hem om jag inte vill gå eller cykla en mil ut i skolan då.. :p Iaf så vill jag ha något och göra och gillar som sagt att meka med saker men får inte meka med min moped som jag åker med.. Och jag har mekat med min fiddy men sålde den igår så nu finns de inget att göra och då vill jag köpa en till moped för ca 3-4000 som jag sen ska fixa, trimma osv tänkte fixa en stuntmoppe MEN mamma går inte med på att köpa en till.. och jag säger att jag inte har något att göra och bara sover efter skolan men hon säger bara nej nej nej, bla bla bla.. :p Är de någon som vet vad jag kan säga för hon ska gå med på de? Blir bara arg på henne för skolan skulle gå bättre om jag har något att göra när jag är hemma, än att sova och sen va vaken hela natten..
//Jag har 7 intressen, sex och musik.
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
NOName? skrev:då du kommer hem med prov och har underkänt kanske hon inser det.
sen kan du ju betala den själv
Hon fick mina betyg på mail i onsdags så hon vet.. Och jag har betyg i ID, kemi, fysik och teknik.. sen har jag F i eng, so, sv sen har jag betyget ""//////"" i allt annat.. ^^ Så hon vet att de är kris i skolan..
Och jag har tänkt att betala själv.. :p
Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder!
Kan typ inte plugga själv för jag behöver hjälp hela tiden, är inte med i klassen utan jag sitter i ett enskilt rum med en egen lärare hela tiden.. :p så plugga hemma är nästan helt uteslutet.
TechnoMen skrev:Kan typ inte plugga själv för jag behöver hjälp hela tiden, är inte med i klassen utan jag sitter i ett enskilt rum med en egen lärare hela tiden.. :p så plugga hemma är nästan helt uteslutet.
Fråga om hon går med på att om du anstränger dig i skolan så får du köpa en till moppe. Du kanske känner att det är onödigt att anstränga dig i skolan men det blir bara plus för dig, du blir godkänd i fler ämnen och får köpa en till moppe.
Derbi_Guy skrev:Du ska nog inte ha en till moped utan fokuserar på skolan.
Kan du inte sitta kvar på skolan och plugga med någon lärare eller något?
Säger inte detta för att vara elak men vet själv hur det är att ha dåliga betyg.
Suger sen om du inte kommer in på den linjen du vill gå..
Som sagt har egen lärare i skolan och sitter i ett eget klassrum, men kan inte stanna kvar för taxin går 15.40 åker jag inte med den kommer jag inte hem om jag inte går eller cyklar 1 mil..
Någon som har något? gick ner nu och sa "Mamma eftersom de inte går så bra i skolan och jag har dåliga betyg och de mesta beror på att jag sover efter skolan sen att jag inte orkar göra något kan jag väl få göra något jag tycker om så jag inte sover? Då om jag får köpa en moped mekar med den till MAX 21 sen går in och tittar på tve sen lägger mig vid lagom tid kanske jag iaf kan få 7-8 timmars sömn ist för 3-4 och att jag lägger i en högre växel i skolan?" Så sa han bara "Nej." och satt på ljudet på tven igen..
TechnoMen skrev:Någon som har något? gick ner nu och sa "Mamma eftersom de inte går så bra i skolan och jag har dåliga betyg och de mesta beror på att jag sover efter skolan sen att jag inte orkar göra något kan jag väl få göra något jag tycker om så jag inte sover? Då om jag får köpa en moped mekar med den till MAX 21 sen går in och tittar på tve sen lägger mig vid lagom tid kanske jag iaf kan få 7-8 timmars sömn ist för 3-4 och att jag lägger i en högre växel i skolan?" Så sa han bara "Nej." och satt på ljudet på tven igen..
han??
fråga varför du inte får köpa en moped, vad dom har för argument. dina argument handlar om din framtid blir som gatuliggare eller ingenjör (inte riktigt, men försök få det att låta bra så kanske hon inser att att du kanske inte kmr få jobb om du inte har bättre betyg, för det är mycket större konkurenns mellan arbetare idag än det var förr)
TechnoMen skrev:Någon som har något? gick ner nu och sa "Mamma eftersom de inte går så bra i skolan och jag har dåliga betyg och de mesta beror på att jag sover efter skolan sen att jag inte orkar göra något kan jag väl få göra något jag tycker om så jag inte sover? Då om jag får köpa en moped mekar med den till MAX 21 sen går in och tittar på tve sen lägger mig vid lagom tid kanske jag iaf kan få 7-8 timmars sömn ist för 3-4 och att jag lägger i en högre växel i skolan?" Så sa han bara "Nej." och satt på ljudet på tven igen..
han??
fråga varför du inte får köpa en moped, vad dom har för argument. dina argument handlar om din framtid blir som gatuliggare eller ingenjör (inte riktigt, men försök få det att låta bra så kanske hon inser att att du kanske inte kmr få jobb om du inte har bättre betyg, för det är mycket större konkurenns mellan arbetare idag än det var förr)
Haha, blev lite fel där! ^^
Aa ska la göra de nu men hon ska åka och jobba snart (natt) så ska nog lugna mig och sluta tjata..
så problemet är att du inte har något att göra efter skolan ?
gå ut med kompisar ?, se filmer spela datorspel?,
ställ på moppen ?
om du nu vill mecka så gör det skit i vad din mamma säger, plocka ner hela innan hon kommer hem från jobbet, då kan hon ju inte säga mycket...
WIIHUUUUUU! Mamma kom upp nu innan hon åkte och sa att jag fick köpa den! MEN hon åker inte 20 mil för att hämta den utan de fick jag prata med morfar om..!!!
TechnoMen skrev:WIIHUUUUUU! Mamma kom upp nu innan hon åkte och sa att jag fick köpa den! MEN hon åker inte 20 mil för att hämta den utan de fick jag prata med morfar om..!!!
Härligt, men då får du nog se till att jobba bra också!
Tex om du har ett prov på 3 områden i säg NO, läs ett område varje dag hemma och sedan de övriga dagarna du har på dig så läser du igenom alla osv så har du en bra genomgång på det och det bör gå bra på prov sedan
TechnoMen skrev:WIIHUUUUUU! Mamma kom upp nu innan hon åkte och sa att jag fick köpa den! MEN hon åker inte 20 mil för att hämta den utan de fick jag prata med morfar om..!!!
Härligt, men då får du nog se till att jobba bra också!
Tex om du har ett prov på 3 områden i säg NO, läs ett område varje dag hemma och sedan de övriga dagarna du har på dig så läser du igenom alla osv så har du en bra genomgång på det och det bör gå bra på prov sedan
Jarå, jag lova att lägga i en högre växel i skolan! Men NO behöver jag inte plugga i, har A i kemi, fysik och teknik och i biologi har jag C
sedanså börja plugga, du kan nog fan läsa utan hjälp så läs vad ni gick igenom senast, skriv ner kapitlet i punkter vad du tkr är viktigt så lär du bli skt bra i dkolan också!