Koppling!?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
SMT-Ludde
Elmoped

Koppling!?

Inlägg av SMT-Ludde »

Går det se om kopplingsfjädrarna är utslitna på ngt sätt? oppen går dåligt men jag vet ju inte om det är kopplingen som felar.
dj_philip
Svårstartad skrothög

Inlägg av dj_philip »

du borde kuna känan om lamellerna inte pressas i hop ordentligt
Användarens profilbild
david918
Elmoped

Inlägg av david918 »

är det att koppling en slirar så ska du byta tryck fjäder och kopplingsklocka och fjädrar
Köra trimmat med reg-skylt är lika dumt som att köra hyper med en strypt cdi!!
SMT-Ludde
Elmoped

Inlägg av SMT-Ludde »

david918 skrev:är det att koppling en slirar så ska du byta tryck fjäder och kopplingsklocka och fjädrar
räcker det inte att byta fjädrar och tryckfjäder? men ska jag sätta dit hårdare tryckfjäder? Har en 15% liggandes
dj_philip
Svårstartad skrothög

Inlägg av dj_philip »

du snackar vel om gilera smt ? då är det i såfall lammellerna o kopplings fjädrarna, det han snackar om är vespa koppling
Användarens profilbild
CIME
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av CIME »

SMT-Ludde skrev:
david918 skrev:är det att koppling en slirar så ska du byta tryck fjäder och kopplingsklocka och fjädrar
räcker det inte att byta fjädrar och tryckfjäder? men ska jag sätta dit hårdare tryckfjäder? Har en 15% liggandes
prova byt till original tryckfjädern om det inte funkar byt till 22 % men du kanske borde byta till hårdare kopplingsfjädrar om det inte behövs så axxar den bättre iallafal :wink: Du behöver INTE byta kopplingsklocka om den inte är ojämt sliten :D
Beta Ark AC/X-Type -06
Låst