Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
LitenMoppePojk
Elmoped
av LitenMoppePojk » 25 oktober 2012, 19:09
Tja! Har en vädligt hög tomgång på min moppe men inte helst säker varför, har en 19mm black racing förgasare och en av dom ''luftskruvarna'' på sidan har lossnat, kan de va det som är felet? Det händer inget när man skruvar på tomgångsskruven eller täpper igen de ena hålet där en luftksruv ska sitta, har testat med massa olika luftilfter men likadant med alla.
Börniee
Gasres
Kolla efter tjuvluft
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev: moliki skrev: bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
av AndreWidestedt » 25 oktober 2012, 19:12
Om en luftskruv har lossnat är det väldigt stor chans att det är problemet, den drar tjuvluft där igenom då.
Helt Räser
Antonjaooo
Elmoped
kolla om gas vajern har lossnat
robb4n
Farsans gamla zündapp
Antonjaooo skrev: kolla om gas vajern har lossnat
Alltså varför skulle hans problem ha med gasvajern och göra? Skriv ett vettigt svar istället för chansa. Skriv inte alls om du inte vet!
Ont. Den drar tjuvluft vid luftskruven. Om jag vore dig så skulle jag köpt en ny luftskruv vilket kommer lösa problemet
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
Axel
Knatonymous
ROBBAN_Derbi skrev: Antonjaooo skrev: kolla om gas vajern har lossnat
Alltså varför skulle hans problem ha med gasvajern och göra? Skriv ett vettigt svar istället för chansa. Skriv inte alls om du inte vet!
Ont. Den drar tjuvluft vid luftskruven. Om jag vore dig så skulle jag köpt en ny luftskruv vilket kommer lösa problemet
Kan ju hända att gasvajern är för spänd och därför är "tomgången" eller vad man ska säga alldeles för hög? Skriv en vettig "utskällning" istället för att faila.
Fast nu är ju fallet som Robban sa att den drar tjuvluft igenom hålet där luftskruven skulle sitta.
bibapeolola
Albin414
Elmoped
Men, herregud. Han säger ju att han har försökt att täppa igen hålet där luftskruven ska sitta.
saile96
King of the street
Albin414 skrev: Men, herregud. Han säger ju att han har försökt att täppa igen hålet där luftskruven ska sitta.
men herregud tror inte du att luftskruven finns där av en orsak?
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
av AndreWidestedt » 9 november 2012, 13:09
saile96 skrev: Albin414 skrev: Men, herregud. Han säger ju att han har försökt att täppa igen hålet där luftskruven ska sitta.
men herregud tror inte du att luftskruven finns där av en orsak?
Indeed, hjälper inte bara att "täppa igen". Man måste faktiskt ha en skruv som går in i hålet också.
Helt Räser
draken
Farsans gamla zündapp
ROBBAN_Derbi skrev: Antonjaooo skrev: kolla om gas vajern har lossnat
jag hadde hög tomgång. skruvade som satan på bpde luft och tomgångs skruv. sen så såg jag att vajern inte gick ner helt i throtteln...
sluta skriv som att han inte vet nå....
GreckE
Kinaraket
draken skrev: ROBBAN_Derbi skrev: Antonjaooo skrev: kolla om gas vajern har lossnat
jag hadde hög tomgång. skruvade som satan på bpde luft och tomgångs skruv. sen så såg jag att vajern inte gick ner helt i throtteln...
sluta skriv som att han inte vet nå....
jo men vad ska hög tomgång med att vajern har lossnat att göra?