Köra in 70 cylinder på rätt sätt?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Köra in 70 cylinder på rätt sätt?

Inlägg av AntonB »

Tjena! Har skaffat 70 cylinder nu och undrar hur jag gör för att köra in den rätt. Många säger att man ska köra iallafall 20 lugna mil, andra säger att man ska låta moppen stå på tomgång i 3 minuter sen köra som om den var inkörd.

Setup: ( Aerox 08 )
Polini 70cc sport.
Leovince zx handmade.
Stage6 nållager (HQ)
Malossi doublelayer filter (I luftburken)
Blåa malossifjädrar + 30% vit tryckfjäder.
Dellorto 19mm black edition.
Polini 4,2g vikter.
Athena rem.

Cylindern är begagnad men kolven och loppet är fint, lite rost i vattenkammaren eller vad det heter, så jag vet inte hur långt den har gått. (Killen sa att den bara stått på tomgång.)

Hur ska jag köra in den? (tänk på att det är en gjutjärns cylinder)
Hur många % olja ska jag blanda i tanken? (Använder oljepumpen)


Tack för svar! /AntonB
Senast redigerad av AntonB den 6 november 2012, 13:08, redigerad totalt 1 gånger.
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Gör som du själv vill, men jag hade låtit den gå varm, sen stänger du av den låter den kyla ner, sen varmkör du igen, då äre bara tuta å gasa. och kör på 3% oljeblanding.
Helt Räser
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

SimonFAEN
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 28 september 2012, 09:55

Inlägg av SimonFAEN »

Starta den, låt den gå varm UTAN att varva den. (ca 15-20 min hade jag satsat på) sedan stäng av och låt stå still i ca 4-5 timmar, sen varmkör du den igen på samma sätt och stänger av och låter den bli kall.

Sen efter det är det i princip bara att köra. Dock så brukar jag köra lågvarvigt de första 5 milen för säkerhets skull!

Lycka till!
Spottasnus & bränna däck.
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

dra ut och puttre ett tag och sedan låten vila nån timme och sedan gör det igen. för om den bara står på tomgång kommer det ta mycket längre tid och att vara ute och puttra skadar inte :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Kortfattat: Varmkör först lugnt (jätteviktigt!)
Kör sedan varierat, INTE ligga i samma hastighet och transportköra på landsväg! Kör aktivt, varva genom växlarna, slå av och upprepa. På den länkade sidan står det att man ska motorbromsa mycket, men jag skulle vara lite försiktig med det i och med att det är en 2-taktare som kan få lite dåligt med smörjning med för hård motorbromsning. Släpp gasen halvt när du ska motorbromsa från höga varv, dvs håll lite gas så att motorn smörjs och kyls bättre.


har inte läst något svar så detta kanske är en upprepning...
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

kör bara, din cylinder är ju beggad så den är ju redan inkörd :)
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Så jag ska köra in den innan jag börjar pendla? Låter inte direkt som att jag kan starta den, vänta lite och sen köra till skolan typ :P

"Starta den, låt den gå varm UTAN att varva den ca 15-20 min hade jag satsat på sedan stäng av och låt stå still i ca 4-5 timmar"

"dra ut och puttre ett tag och sedan låten vila nån timme och sedan gör det igen. för om den bara står på tomgång kommer det ta mycket längre tid"

"Kortfattat: Varmkör först lugnt (jätteviktigt!)
Kör sedan varierat, INTE ligga i samma hastighet och transportköra på landsväg!"

tompa221 skrev:kör bara, din cylinder är ju beggad så den är ju redan inkörd :)
Tror inte att den är inkörd :P

Så, ska jag puttra, sen låta den kallna, eller låta den stå på tomgång sen kallna sen puttra?
(Tack för tipsen, alla säger ju ungefär samma sak fast ändå lite olika :?)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

AntonB skrev:Så jag ska köra in den innan jag börjar pendla? Låter inte direkt som att jag kan starta den, vänta lite och sen köra till skolan typ :P

"Starta den, låt den gå varm UTAN att varva den ca 15-20 min hade jag satsat på sedan stäng av och låt stå still i ca 4-5 timmar"

"dra ut och puttre ett tag och sedan låten vila nån timme och sedan gör det igen. för om den bara står på tomgång kommer det ta mycket längre tid"

"Kortfattat: Varmkör först lugnt (jätteviktigt!)
Kör sedan varierat, INTE ligga i samma hastighet och transportköra på landsväg!"

tompa221 skrev:kör bara, din cylinder är ju beggad så den är ju redan inkörd :)
Tror inte att den är inkörd :P

Så, ska jag puttra, sen låta den kallna, eller låta den stå på tomgång sen kallna sen puttra?
(Tack för tipsen, alla säger ju ungefär samma sak fast ändå lite olika :?)
Ska du göra korrekt så ska du göra som det står i min och Mackos länk och inte som de beskriver.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

1. alltså ska du varmköra (ordentligt)
2. varva igenom den typ. inte vara ut den, utan bara upp till effektkurvan och släpp sedan. ( fick tipset för min 125a så det är igentligen för växlat men funkar ändå)
3. motorbromsa halft iom att det är en 2-taktare så den får inte sin olja annars.
4. gör om igen.



läste du inte länken vi skickade till dig??

MITT 1000:e INLÄGG :mrgreen:

Grattis på mig! :D
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Bara att köra på så länge den inte går för snålt..
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Macko96 skrev:1. alltså ska du varmköra (ordentligt)
2. varva igenom den typ. inte vara ut den, utan bara upp till effektkurvan och släpp sedan. ( fick tipset för min 125a så det är igentligen för växlat men funkar ändå)
3. motorbromsa halft iom att det är en 2-taktare så den får inte sin olja annars.
4. gör om igen.



läste du inte länken vi skickade till dig??

MITT 1000:e INLÄGG :mrgreen:

Grattis på mig! :D
Det är VÄLDIGT mycket text i länken, men vad jag fattar så ska man inte köra in den lungt som in manualen, utan köra in den hårt?
1. alltså ska du varmköra (ordentligt)
2. varva igenom den typ. inte vara ut den, utan bara upp till effektkurvan och släpp sedan. ( fick tipset för min 125a så det är igentligen för växlat men funkar ändå)
3. motorbromsa halft iom att det är en 2-taktare så den får inte sin olja annars.
4. gör om igen.
Hur många ggr upprepar man?
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
LaSlidur
Svårstartad skrothög
Inlägg: 315
Blev medlem: 20 oktober 2012, 19:06
Ort: Tyresö

Inlägg av LaSlidur »

kör bara in den på det traditionela sättet, alla har ju olika synpunkter på inkörning här :P
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

siiimooon skrev:Bara att köra på så länge den inte går för snålt..
vet att man igentligen inte får skriva +1. Men gör det ändå.

+1
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:15
Ort: Helsingborg

Inlägg av Robbe »

Slängde på min 70cc malossi sport förra veckan, lät den stå på tomgång i 5 minuter, sen puttra jag i 100 meter och efter det gav jag full gas. Låg och pressade moppen så ofta jag kunde under den första åkturen. Nu har jag hur jävla bra komp som helst och motorn mår hur jävla fint som helst.

Att folk påstår att man ska köra in motorn i 50 mil är bara skit snack.

Ta några minuter och läs länken som Mackos och p0d1 gav dig. Väldigt lärorik!

Dessutom ska du inte köra in din cylinder och kolv då dem är begagnade. Det går ej att köra in om cylinder loppet redan är "slipat". Vill du köra in grejerna från början får du köpa nya kolv ringar och hona cylindern.

Som Simon sa så är det bara att köra på om allt är rätt inställt ^^
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

AntonB skrev: men vad jag fattar så ska man inte köra in den lungt som in manualen, utan köra in den hårt?
1. alltså ska du varmköra (ordentligt)
2. varva igenom den typ. inte vara ut den, utan bara upp till effektkurvan och släpp sedan. ( fick tipset för min 125a så det är igentligen för växlat men funkar ändå)
3. motorbromsa halft iom att det är en 2-taktare så den får inte sin olja annars.
4. gör om igen.
Hur många ggr upprepar man?
DU kanske borde göra processen 3ggr...

Orsaken till att du ska köra som jag skriver är för att om du "meskör" så kan det hända att kolven inte kommer hela vägen upp till övre kanten av cylindern och då bildas en slags kant som kolven kommer att knacka i sedan... och då får man glatt borra om cylindern och göra om inkörningsprocessen :)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
moliki
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 414
Blev medlem: 1 november 2011, 18:44
Ort: Luleå

Inlägg av moliki »

som du ser här så finns det olika sätt att få det bra ta ett sätt som passar dig bäst :D
Fortitude

Bild
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Tack för alla tips, det får bli en liten blandning tror jag :)

Hur låter detta?
1.
a) Varmköra (ordentligt)
b) Varva igenom den typ. Inte vara ut den, utan bara upp till effektkurvan och släpp sedan.
c) Motorbromsa halft iom att det är en 2-taktare så den får inte sin olja annars.
d) Göra om tre-fyra gånger.

2. Puttra en stund.

3. Låta den stå nån timma.

4. Köra 3 mil på halvgas. (den är ju redan använd, så jag tar det lugnt i början ändå)

Sen bara ströga lite innan jag börjar köra jävel :)


Kommer jag kunna ligga på maxgas länge när den är inkörd? Har nämligen 1,1 mil till skolan :P
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

om den nu redan e använd så behöver du väl inte köra in den ?
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Nicke_95 skrev:om den nu redan e använd så behöver du väl inte köra in den ?
Har ju dock helt oanvänt topplock ifall det gör något, men jag tar inga risker nu 8)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

varför skulle du köra 3 mil på halv gas? varför just tre?

OM du gör som jag sa så kan du börja köra ordentligt direkt efter att du låtit den svalna för sista gången!
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
martinvk
Varnad
Inlägg: 126
Blev medlem: 9 juni 2011, 19:39
Ort: Götebrg

Inlägg av martinvk »

ja köpte begangad 70cc, honade den och ny kolv, sen körde jag med oljepump och lite extra i bensintanken, ca 1 kork /tank extra lite lite mer kanske, sen körde ja lugnt en dag elelr 2 sen körde jag som fan
har 19mm förgasare, zx rör, malossi mhr replica gjutjärn men får fan inte ut mer än 80-85 ärliga ur den :( :( kör luftburk, har pillat i variator o koppling med vikter o fjädrar också
Martinvk
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

martinvk skrev:ja köpte begangad 70cc, honade den och ny kolv, sen körde jag med oljepump och lite extra i bensintanken, ca 1 kork /tank extra lite lite mer kanske, sen körde ja lugnt en dag elelr 2 sen körde jag som fan
har 19mm förgasare, zx rör, malossi mhr replica gjutjärn men får fan inte ut mer än 80-85 ärliga ur den :( :( kör luftburk, har pillat i variator o koppling med vikter o fjädrar också
Hur fort tror du en moppe med 70cc går igentligen? Speciellt med 12" däck.
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

Det finns en olja på motorallt som jag tycker att du kan köpa! Den smörjer man in i cylinderloppet så behöver du inte blanda extra i tanken för då kommer den att gå sämre...

Så åk och kolla med dom!

och martinvk: Den kan ju va som så att du körde in den fel så därför får du inte ut max effekt ur den! ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Mycket idiotförslag i denna tråd... Det absolut värsta man kan göra är att låta den stå på tomgång länge! Då blir det knappt nå tryck på kolvringarna och dom slits inte in ordentligt...

Räcker med att starta den och köra lugnt ett litet tag så den blir helt varm. Sen köra precis som vanligt....
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DiNozzan skrev:
siiimooon skrev:Bara att köra på så länge den inte går för snålt..
vet att man igentligen inte får skriva +1. Men gör det ändå.

+1
och jag hänger på!

Inkörning är en myt. Inget behövs köras in. Bullshit. allt är gjort för att passa direkt ifrån fabrik och slits från första dagen. Ifall du skulle behöva köra in så hade du fått typ plocka av och fila ner kanter o shit som man gjorde på gamla (kawazaki?) crossar.

Det enda man bör göra är att dra runt motorn med tändnigen av och se så de inte pyser o krasar osv ( alltså så inget ligger emot ;) ) och sen även varmkör man (de ska man alltid göra)

Sen när man kört ett litet tag och låtit motorn svalna så kan man gärna efterspänna topplocksmuttrarna så packningarna sluter helt tätt.
bibapeolola
Användarens profilbild
chrillez
Hyper NisseN^
Inlägg: 342
Blev medlem: 26 april 2012, 18:37
Ort: härnösand

Inlägg av chrillez »

lyssna op Axel! :) Det ända jag har gjort med mina 3 olika 70 polini sport är låta de gå riktigt varm sen stänga av dem och blir iskall. Detta är vad som man ska göra när man köper ny cross så funkar nog samma sak på mopedos
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Hehe okej, väntar bara på delarna :D Jag återkommer antagligen i mitt projekt sen ifall det gick bra eller ej ;)

OBS: Projektet skall icke läggas ned! :D
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Axel skrev:
DiNozzan skrev:
siiimooon skrev:Bara att köra på så länge den inte går för snålt..
vet att man igentligen inte får skriva +1. Men gör det ändå.

+1
och jag hänger på!

Inkörning är en myt. Inget behövs köras in. Bullshit. allt är gjort för att passa direkt ifrån fabrik och slits från första dagen. Ifall du skulle behöva köra in så hade du fått typ plocka av och fila ner kanter o shit som man gjorde på gamla (kawazaki?) crossar.

Det enda man bör göra är att dra runt motorn med tändnigen av och se så de inte pyser o krasar osv ( alltså så inget ligger emot ;) ) och sen även varmkör man (de ska man alltid göra)

Sen när man kört ett litet tag och låtit motorn svalna så kan man gärna efterspänna topplocksmuttrarna så packningarna sluter helt tätt.
LÅNG inkörning är en myt. Men en inkörning behövs. Så kolvringarna får slita sig efter cylinderloppet. Men inte så mycket mer.
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Rexxy skrev: LÅNG inkörning är en myt. Men en inkörning behövs. Så kolvringarna får slita sig efter cylinderloppet. Men inte så mycket mer.
Du verkar kunna en hel del, hur tycker du att jag ska göra?
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

AntonB skrev:
Rexxy skrev: LÅNG inkörning är en myt. Men en inkörning behövs. Så kolvringarna får slita sig efter cylinderloppet. Men inte så mycket mer.
Du verkar kunna en hel del, hur tycker du att jag ska göra?
Varmkör den ordentligt på tomgång, första milen håll dig till hårda accelerationer, när du ska köra långa sträckor inget mer än 75% gas. Stadskörning hade varit perfekt för inkörning.
Helt Räser
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

AndreWidestedt skrev:
AntonB skrev:
Rexxy skrev: LÅNG inkörning är en myt. Men en inkörning behövs. Så kolvringarna får slita sig efter cylinderloppet. Men inte så mycket mer.
Du verkar kunna en hel del, hur tycker du att jag ska göra?
Varmkör den ordentligt på tomgång, första milen håll dig till hårda accelerationer, när du ska köra långa sträckor inget mer än 75% gas. Stadskörning hade varit perfekt för inkörning.
Hade ju tänkt att ströga i stan, men inte kul att få snuthäng :( Hade ju varit gött pinsamt ifall den nyper framför snuten xD
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Macko96
Allvetande|Hastighetsrekord på TSR
Inlägg: 1288
Blev medlem: 19 september 2010, 10:56
Ort: Alingsås

Inlägg av Macko96 »

men då är det bara att stanna och säga att du kör in den så då får dom inte gasa fullt för du vill inte at den ska nypa! ;)
Har en DT50R från 94 till salu! Pm:a vid intresse!
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18181
http://www.twostrokerider.se/forum/albu ... c_id=18180
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=21909
(22:11:57) Demuz: kan ni inte kicka mig på skoj? har aldrig blivit det
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Inlägg av AntonB »

Macko96 skrev:men då är det bara att stanna och säga att du kör in den så då får dom inte gasa fullt för du vill inte at den ska nypa! ;)
Haha du tror att dom lyssnar på det? xD lika bra att köra så att den nyper så har dom inga bevis på att den är trimmad då den inte går att köra ;)
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

AntonB skrev:
Macko96 skrev:men då är det bara att stanna och säga att du kör in den så då får dom inte gasa fullt för du vill inte at den ska nypa! ;)
Haha du tror att dom lyssnar på det? xD lika bra att köra så att den nyper så har dom inga bevis på att den är trimmad då den inte går att köra ;)
Den ska inte nypa om du ställt in den rätt :O
Helt Räser
Skriv svar