Tjeena! Har funderat lite på att skaffa mig en scooter och börja stunta lite smått! Men är inte så scooter kunnig Så har ni några tips på bra nybörjar stunt mopeder? Helst inom 0-5k på själva mopeden!
Vill inte skaffa 70cc i början iaf , men vill ha ett nogolunda axx!
Tacksamm för tips
Ludix,slider,neos,beta ark,aerox,Stalker,Viva city,
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
-Filip skrev:Okej! Tack för alla svar! Men för att få lite bättre axx är det kopplingsfjädrar som gäller då? och vilka isf?
vikter o fjädrar
Skaffar du en slider får du upp den med dragen v ring
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
jag har en neos, jag rekomenderar de om du inte vill ha 70 för dom är väldigt lätt och bra att hantera, hade inte 70 i början och det gick hur bra som hällst de:)
:) skrev:jag har en neos, jag rekomenderar de om du inte vill ha 70 för dom är väldigt lätt och bra att hantera, hade inte 70 i början och det gick hur bra som hällst de:)
aa har hört att de ska va bra :p ska kolla runt lite Men när du började var den helt orginal då? eller hade du bytt kopplingsfjädrar och sånt ?
-Filip skrev:Okej! Tack för alla svar! Men för att få lite bättre axx är det kopplingsfjädrar som gäller då? och vilka isf?
vikter o fjädrar
Skaffar du en slider får du upp den med dragen v ring
Okej Men lutar lite på vivacity , så undrar vilka kopplingsfjädrar och vilka vikter jag ska ha isf ?
gula fjädrar skall nog va bra,
Har ingen aning om Viva har för original med då ger cirka 2-3 gram från nuvarande!
:) skrev:jag har en neos, jag rekomenderar de om du inte vill ha 70 för dom är väldigt lätt och bra att hantera, hade inte 70 i början och det gick hur bra som hällst de:)
aa har hört att de ska va bra :p ska kolla runt lite Men när du började var den helt orginal då? eller hade du bytt kopplingsfjädrar och sånt ?
det enda jag hade då jag började på riktigt var ett zx rör, 3g vikter och sportluft, också bestycka jag om förgasaren, och det fukade riktigt bra, nå kopplingsfjädrar och sånt skit behöver du inte byta, fören koplingen och de börja slira och ha sig, tycker jag ialla fall, jag harinte bytt något.
det enda jag hade då jag började på riktigt var ett zx rör, 3g vikter och sportluft, också bestycka jag om förgasaren, och det fukade riktigt bra, nå kopplingsfjädrar och sånt skit behöver du inte byta, fören koplingen och de börja slira och ha sig, tycker jag ialla fall, jag harinte bytt något.
-Filip lyssna inte allt för noga på [:)] Han höll bara stumt ingen teknink vart bra med 70cc NO hate . NEOS eller viva går bäst billiga och lätt som satan körde org på min neos med andra vikter ett tag funkar galant. Plus att 70cc är billiga och viva och neos behöver du inte hålla på att borra och sturla med tolvan då det finns fästen för hantag där du kan fästa 12 !
chrillez skrev:-Filip lyssna inte allt för noga på [:)] Han höll bara stumt ingen teknink vart bra med 70cc NO hate . NEOS eller viva går bäst billiga och lätt som satan körde org på min neos med andra vikter ett tag funkar galant. Plus att 70cc är billiga och viva och neos behöver du inte hålla på att borra och sturla med tolvan då det finns fästen för hantag där du kan fästa 12 !