Racing-planet?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
Tyke2133
Elmoped

Racing-planet?

Inlägg av Tyke2133 »

Hur är racing-planet? frakt tid och kvalitet? http://www.racing-planet.se/
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

frakt tiden är sämst, fick mitt paket efter 3 månader... dock drog dom av 200 bara för jag fick vänta så länge. Deras kvalitet är som på twostroke, dom har samma grejer iprincip

Skulle inte rekomendera racing planet
zamme
Svårstartad skrothög

Inlägg av zamme »

LaSlidur skrev:frakt tiden är sämst, fick mitt paket efter 3 månader... dock drog dom av 200 bara för jag fick vänta så länge. Deras kvalitet är som på twostroke, dom har samma grejer iprincip

Skulle inte rekomendera racing planet
Håller med dig! beställde ett paket för ett par tusen där.. det tog dom 8 dar att skicka paketet och sen 3 dar till för att få hem det till mig.. och så var inte packingssatsen jag beställde med.. dock betalade jag för den och fick inga pengar tebax!
Vit Derbi Senda xtreme-05

Setup:
Athena 70cc
Gianelli rör
21mm dellorto förgasare
Membran
Sportluft

Toppfart: 112km/h
Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av HondaPojkeN »

tycker deras priser är helt ok, frakten är la lie seg men deras service e bra! köpte en sak som skulle passa min modell men när jag fick den så passade den inte så drog iväg ett mail till dem å berättade hur det låg till så sen dagen efter fick jag ett svar om att dom skulle kolla upp det.. fick även 50kr å handla för medans grejjen som jag köpte kostade 31kr,
Användarens profilbild
Älg
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Älg »

För mig har de tagit ungefär 4-5 dagar att få grejerna när jag har beställt. Men det kan ju bero på om de finns i lager eller inte osv.
Användarens profilbild
kjsebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av kjsebbe »

Förjävlig leveranstid rent ut sagt.. Beställde en kopplingsvajer därifrån, stod att den var i lager och de skickade inte ens den först efter 9 arbetsdagar.

Dock har de relativt låga priser :)
Användarens profilbild
moppepojk
Farsans gamla zündapp

Inlägg av moppepojk »

helnöjd med leverans jag, har alldrig tagit mera än 4 dagar
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket

Inlägg av Jönköping »

Dåliga leveranstider men beror kanske på att man är van vid Twostrokes.. Beställer bara från Twostroke då jag gillar sidan och fraktiderna.. Tycker de kan få några kronor extra.. Kunde säkert iofs sparat flera tusen men men
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

Jönköping skrev:Dåliga leveranstider men beror kanske på att man är van vid Twostrokes.. Beställer bara från Twostroke då jag gillar sidan och fraktiderna.. Tycker de kan få några kronor extra.. Kunde säkert iofs sparat flera tusen men men
Twostroke levererar om man har tur dan efter vilket är fett najs :D men racing planets tid är för lång, tar ju nästan 10 bara att få sakerna skickade från lager
Användarens profilbild
AntonBernhardsson02
Avstängd

Inlägg av AntonBernhardsson02 »

en till dålig grej en kompis beställde en cdi som han fick idag och han fick en höjningsats till aerox , men den låg i lådan som cdi skulle lega och det ståg cdi på lådan och på pappret :D
Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
it is not the fart counts, it is the smell.
Användarens profilbild
floydei
Varnad

Inlägg av floydei »

Jag bor 500m ifrån racing planet så för mig är det iofs inte så svårt
Dom fungerar men jag håller mig till twostroke
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped

Inlägg av Runkenslider »

Helt nöjd efter jag beställde därifrån... Tog 1 dag att få hem ,Packnings sats fläck skiva, kolv, Bromsklossar, Tryckfjäder, osv (2000kr)

Gillar deras betalnings sätt bättre en att behöva betala 50kr i onödan...
When you walk my way
I feel the rush come over me
It's the things you say
That makes a rush come over me.. Headhunterz
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Jag har inte haft några bekymmer med mina beställningar! Ska inte smutskasta twostroke, men det finns folk som har fått vänta på sina varor därifrån med. Alla internetföretag har haft dåliga leveranser.
Årets Styrelsemedlem 2013
-user-
Elmoped

Inlägg av -user- »

Hitta detta på deras sida:

"För den svenska marknaden har vi ett lager i Sverige samt ett centrallager i Tyskland. Båda lagren är kopplade till ett effektivt system som gör att bara det som finns i lager går att beställa, detta för att minimera alltför långa leveranstider. Du kan därmed vara helt säker på att det som du har beställt kommer att levereras till dig inom kort. Du slipper därmed en lång och jobbig väntan på din beställning."

Låter som en skitsida ifall de ska ta på sig så lång tid som ovanstående har skrivit. Skulle aldrig beställt därifrån i förväg. Kör på postförskott!
Användarens profilbild
Tyke2133
Elmoped

jo det gick rätt snabbt när jag väl beställt!

Inlägg av Tyke2133 »

Tog typ 3-4 dar när jag beställde styre o styrkrona! aja bara bra att höra andras åsikter oxå
mirre
Elmoped

Inlägg av mirre »

Beställde i måndags vid 21 tiden har ännu inte kommit..
LaSlidur
Svårstartad skrothög

Inlägg av LaSlidur »

mirre skrev:Beställde i måndags vid 21 tiden har ännu inte kommit..
var inte orolig, du kommer få dina saker nån gång
Skriv svar