Biltemas fatbar gör säkert 15 km så ungefär 110JEPPEDD skrev:Rieju drac 03 (30moppe)
alla pluggar borta
13/56 drevning och biltemas fatbar
Min med 13/53 gjorde typ 100 +-5 dock vart den inte hundra inställd tändning på. Körde samma setup fast med 24mm och malossireeds.didde1997@hotmail.com skrev:Tja hur snabbt tror ni att men Senda kommer att gå med
Malossi mhr 80
Doppler endurans
dellorto 21mm
Giannelli
Sportluft
ducati tändning
snabbgas
90 kanskegurra88 skrev:gurra88 skrev:Beta rr50 sm med AM6![]()
airsal 70cc sport
urpluggat orginalrör
17,5 förgasare
11/60
någon?
kjelle skrev:Är du utrustad med penis kommer du att göra det.moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Ungefär 85 skulle ja troDERBl. skrev:Hur snabbt kommer min Derbi Senda gå med...
Yasuni trimrör
Trim cdi
Sportluft
14/52
Rätt inställd så rör det sig om 80-85km/H.AeroxSyster skrev:Tjena, hur snabbt kommer en Derbi Senda Xtreme gå i om jag har Hebo Escape Underliggande : http://twostroke.se/product.asp?product=7652
och 11/48 drevning ?
DEA!! skrev:Rätt inställd så rör det sig om 80-85km/H.AeroxSyster skrev:Tjena, hur snabbt kommer en Derbi Senda Xtreme gå i om jag har Hebo Escape Underliggande : http://twostroke.se/product.asp?product=7652
och 11/48 drevning ?
effekten skulle bli lagom skev med sport, jag körde oportad och pr och de var inte skoj, blev som kaninhoppAntonB skrev:AntonB skrev:Beta rr 07
Barikit 80cc.
Annat membran.
19mm fögg.
Urpluggat originalrör.
Kan det stämma att den går 93km/h?
Hur fort går den med ett Metrakit sp?
Tror aldrig att du får den att varva ut riktigt med 15/53, men den borde göra typ 90 om du nu kör i en jävla nerförsbacke men skulle rekommendera dig att dreva ner till typ 13/53 så borde den göra typ 80 med lite bottendrag iallafall.creppish skrev:hur snabbt lär min Derbi Senda xtreme 07 gå
med
Malossi mhr gp rör (till Derbi GPR) (sitter redan på, gör 60km/h med 11/65)
biltema fiddy luftfilter
ostrypt cdi
15/53 i drevning
portad o planad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
vad skulle du rekommendera för drevning som den "orkar" då?k-skåpet skrev:Tror aldrig att du får den att varva ut riktigt med 15/53, men den borde göra typ 90 om du nu kör i en jävla nerförsbacke men skulle rekommendera dig att dreva ner till typ 13/53 så borde den göra typ 80 med lite bottendrag iallafall.creppish skrev:hur snabbt lär min Derbi Senda xtreme 07 gå
med
biltema fiddy luftfilter
ostrypt cdi
15/53 i drevning
portad o planad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är just när den är högvarvig du brukat få köra ner ännu ett steg i drevning, plana topp på en ebs ger inget och sålänge ingen duktig portar den finns det ingen jätteeffekt att hämta ur originalcylinder så skulle ändå kört 13/53creppish skrev:[spoiler]vad skulle du rekommendera för drevning som den "orkar" då?k-skåpet skrev:Tror aldrig att du får den att varva ut riktigt med 15/53, men den borde göra typ 90 om du nu kör i en jävla nerförsbacke men skulle rekommendera dig att dreva ner till typ 13/53 så borde den göra typ 80 med lite bottendrag iallafall.creppish skrev:hur snabbt lär min Derbi Senda xtreme 07 gå
med
biltema fiddy luftfilter
ostrypt cdi
15/53 i drevning
portad o planad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/spoiler]
tror inte det blir några problem faktiskt med tanke på hur sånt satans högvarvigt rör det är, sen med portning och planing så de blir lite mer komp i grejerna! men det är bara vad jag tror
...och problemet ligger oftast där, röret är så högvarvigt att det inte orkar upp i varv på mer än 4an om du har för tung drevning.creppish skrev: tror inte det blir några problem faktiskt med tanke på hur sånt satans högvarvigt rör det är
Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.FreZz skrev:yamaha dt70x
airsal 70cc +SRC corse chrome 11 52 drevning.
hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
aa det skulle det vara men det får bli den jag har 17,5 kan man inte gå ner några kug på till typ 14 50/48?? och få ut änu mer fart?CaToXXo skrev:Inte speciellt fort med den drevningen, 75-80 knyck.FreZz skrev:yamaha dt70x
airsal 70cc +SRC corse chrome 11 52 drevning.
hur snabbt kommer den flyga fram?? gärna tips på andra 70cc som är nästan samma prisklass som kanske presterar bättre
Dreva ner den till 14-52 så kommer du nog upp i 90-95.
Den skulle bli mycket roligare att köra om du skaffade en större förgasare, typ 21mm.