styling - gilera smt

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
k3m3rz
Elmoped

styling - gilera smt

Inlägg av k3m3rz »

tjenare! har en helsvart gilera smt 06 med kromade fälgar.
tänkte fixa antingen vita eller gula detaljer på den men jag hittar inge ställen där det finns att köpa det jag söker..
så om någon av er veta någon sida där dom säljer antingen gula eller vita detaljer så kan ni väl länka det till mig?
Detaljer menas med: kick, växelpet, frambromshandtag/kopplingshandtag, färg för att måla bromsok
tack på förhand! :)

PS! ni kan även tipsa om vad jag kan ändra på moppen för att få den snyggare!
mytarn1337
Elmoped

Inlägg av mytarn1337 »

Allt de du sa finns på twostoke, kanske inte dom färgerna? du får kolla själv.

Sen tycker jag du ska fylla i texten på däcken med däckpenna, byta till fatbarstyre, ta bort bögläpp om du har? skulle va lättare om du la ut en bild
:)
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

mytarn1337 skrev:Allt de du sa finns på twostoke, kanske inte dom färgerna? du får kolla själv.

Sen tycker jag du ska fylla i texten på däcken med däckpenna, byta till fatbarstyre, ta bort bögläpp om du har? skulle va lättare om du la ut en bild
:)
okej, fan vad drygt för det finns bara vita koppling och bromshandtag :/ inge gult :(
okej :D ska göra det men har inte gjort det ;) aa får väl göra det då :D
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Just vitt och gult är det nog dåligt med i eloxiderat.

Höj den, bort med b*gläppen, crossplatta, ktm-framskärm, miniblinkers, ledbaklyse.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

I värsta fall kan du ju lacka befintliga prylarna själv.

Höj, bort med bögläppen/ flytta in nummerskylten, fatbar, ktm- crossplatta, miniblinkers, vidvinkelbackspeglar på styret istället för orginal-fjongerna, LED- baklampa, handskydd, lacka sidobakskärmarna vita osv
smTimpA skrev:Så att ha radion på i bilen är livsfarligt också då eller? Hahah
Här på TSR så är logiken på topp…

Kolla mitt Rieju-projekt:
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=42936

Säljer mina longboardtruckar, PMa om du är intresserad
Bild
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

Rieju_Jacob skrev:I värsta fall kan du ju lacka befintliga prylarna själv.

Höj, bort med bögläppen/ flytta in nummerskylten, fatbar, ktm- crossplatta, miniblinkers, vidvinkelbackspeglar på styret istället för orginal-fjongerna, LED- baklampa, handskydd, lacka sidobakskärmarna vita osv
okej men dedära med höjningen, blir det verkligen snyggt? och vidvinkelbackspeglar? vad menar du med det?
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

k3m3rz skrev:

okej men dedära med höjningen, blir det verkligen snyggt? och vidvinkelbackspeglar? vad menar du med det?
Om man höjer lagom så kan det bli skitgrymt ;) på biltema kan man köpa små vidvinkelbackspeglar för 20kr som man kan fästa innanför styrkontrollerna med buntband finns en ganska dålig bild på mitt projekt

Bild
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

Rieju_Jacob skrev:
k3m3rz skrev:

Om man höjer lagom så kan det bli skitgrymt ;) på biltema kan man köpa små vidvinkelbackspeglar för 20kr som man kan fästa innanför styrkontrollerna med buntband finns en ganska dålig bild på mitt projekt
okej :D okej, jag började köpa blå exolerat eller vad det heter men efter 2veckors körning i sommar så var handtagen och backspeglarna skit blekta.. så därför vill jag ha någon annan färg som inte är exolerande.
Du kanske ha några förslag på vilken färg på detaljer man kan ha? :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

Kråma alla detaljer. Det blir skit snyggt!
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

RammeA skrev:Kråma alla detaljer. Det blir skit snyggt!
okej så jag ska köra på helsvart med kråmade detaljer? har varit inne på det men har inte vetat om de ska bli så snyggt :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

ja, chrom är snyggt, men skulle ju gå med vita detaljer också... men då måste det hållas rent lite oftare :/

höj den 2-3cm, för mycket blir bara fult. sen ledbaklampa med inbyggda blinkers och flytta in skylten, ktm framskärm, sen däckpenna och fyll i alla texter på däcket.

lägg gärna upp en bild
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

NOName? skrev:ja, chrom är snyggt, men skulle ju gå med vita detaljer också... men då måste det hållas rent lite oftare :/

höj den 2-3cm, för mycket blir bara fult. sen ledbaklampa med inbyggda blinkers och flytta in skylten, ktm framskärm, sen däckpenna och fyll i alla texter på däcket.

lägg gärna upp en bild
okej, aa det som är drygt men jag brukar tvätta den varje söndag ;)

aa tänkte så jag med, aa men om man har led, behöver man inget speciellt motstånd då? :o aa det ska jag göra men kan du skicka en länk på en framskärm för jag fattar inte vad ktm framskärm är för något, aa smart!
lite svårt att lägga upp en bild nu då halva moppen är isär plockad :/
Användarens profilbild
Rieju_Jacob
Avstängd

Inlägg av Rieju_Jacob »

k3m3rz skrev:
Rieju_Jacob skrev:
k3m3rz skrev: okej men dedära med höjningen, blir det verkligen snyggt? och vidvinkelbackspeglar? vad menar du med det?
okej :D okej, jag började köpa blå exolerat eller vad det heter men efter 2veckors körning i sommar så var handtagen och backspeglarna skit blekta.. så därför vill jag ha någon annan färg som inte är exolerande.
Typ lila eller orange eller grön skulle va grymt ;)

Bild
k3m3rz
Elmoped

Inlägg av k3m3rz »

Rieju_Jacob skrev:
k3m3rz skrev:
Rieju_Jacob skrev: Om man höjer lagom så kan det bli skitgrymt ;) på biltema kan man köpa små vidvinkelbackspeglar för 20kr som man kan fästa innanför styrkontrollerna med buntband finns en ganska dålig bild på mitt projekt
Typ lila eller orange eller grön skulle va grymt ;)
aa det skulle det, helst lila eller grön men det finns ju fan inga detaljer i dom färgerna :(
Skriv svar