tjeena! nu är det såhär att jag har moddat på ett tecnigas scooter rör på min Rieju rrx. sånu undrar jag om det är någon sårts effeckt skillnad eller andra skilnader på dessa mopeder rör och vad kan det vara för negativt med att ha ett scooter rör på en cross moppe? min åsikt om detär iaf att tycker att det går as bra med det på men är dock inte det snyggaste.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Rätta mig om jag har fel 2-taktare ska ju ha motstånd och då gör dom speciella vinklar och om man ändrar vinklarna då borde det ju bli sämre effekt eller har jag fel?
Stroxx skrev:Rätta mig om jag har fel 2-taktare ska ju ha motstånd och då gör dom speciella vinklar och om man ändrar vinklarna då borde det ju bli sämre effekt eller har jag fel?
Stroxx skrev:Rätta mig om jag har fel 2-taktare ska ju ha motstånd och då gör dom speciella vinklar och om man ändrar vinklarna då borde det ju bli sämre effekt eller har jag fel?
men är det en 2takt scooter borde det väl gå?
Det jag menna om han har ändrat på vinklarna när han har hett på det så borde det ju bli sämre effekt
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Niklas Berntsson skrev:Man kapar ju innan och efter expantionskammaren så det är ingen fara
Men man ändrar ju fortfarande vinkeln för den är ju gjord för motorn på scootern och då är ju dom andra vinklarna baserade på den första:)
Så länge det är innan expansionskammaren så spelar det ingen roll! kolla på leovince zx till speedfight och sen till aerox!
Ut med bild måste bara se hur du gjort!:)
eftersom att det är princip samma cylinder som på scooter så spelar det väll ingen roll?
Jag tycker dock att det borde göra skillnad om du ändrar header läng då detta ska påverka varvtalet, mm på röret. För när man skissar på program där du bygger avstämt så ändrar du header dels för att få bellyn ditt du vill samt hur lång du vill ha den men mer. Och om du länger headern så ändras annat på röret, men om du då gör detta utan att ändra annat så måste väll något hända??
Stroxx skrev:
Men man ändrar ju fortfarande vinkeln för den är ju gjord för motorn på scootern och då är ju dom andra vinklarna baserade på den första:)
Så länge det är innan expansionskammaren så spelar det ingen roll! kolla på leovince zx till speedfight och sen till aerox!
Ut med bild måste bara se hur du gjort!:)
eftersom att det är princip samma cylinder som på scooter så spelar det väll ingen roll?
Jag tycker dock att det borde göra skillnad om du ändrar header läng då detta ska påverka varvtalet, mm på röret. För när man skissar på program där du bygger avstämt så ändrar du header dels för att få bellyn ditt du vill samt hur lång du vill ha den men mer. Och om du länger headern så ändras annat på röret, men om du då gör detta utan att ändra annat så måste väll något hända??
har han ändrat headerns längd då? har han ändrat den så påverkar det ja men om inte så kommer det funka prima