Jag har en Aerox 07a med orginal röret på med katalysator! Jag har fått hem mitt effektavgas idag men noterat att det går slangar ifrån någonstans till en dosa på orginal röret! Min farsa säger att det är till avgasrening och mitt nya effektrör har ju inget sånt så va ska jag göra med dom rören och dosan? Behöver hjälp snabbt med det! Även ni andra som bytt rör på Aerox antar jag att ni sett den konstiga övre skruven på fästet på röret hur får man bort den?! Varken jag eller min farsa känner igen den!
okej tack för tipset! Men du.. Det fästet som avgasröret har nu (orginal röret) har ju en konstig skruv alltså som jag inte kommer på något att fästa i. Hur löste du det?
Aerox93 skrev:okej tack för tipset! Men du.. Det fästet som avgasröret har nu (orginal röret) har ju en konstig skruv alltså som jag inte kommer på något att fästa i. Hur löste du det?
torx heter det, finns och köpa på biltema och liknande affärer.
Aerox93 skrev:okej tack för tipset! Men du.. Det fästet som avgasröret har nu (orginal röret) har ju en konstig skruv alltså som jag inte kommer på något att fästa i. Hur löste du det?
Ha ha...Skojade bara...Bor mellan Kalmar o Karlskrona , men kattfrågan är redan löst... Hoppas det funkar bra med ditt nya rör sen.... Glöm inte att bestycka om o gå upp några storlekar i munstycke..
Aerox93 skrev:okej men dom hade de på biltema va? Startuning har så långa leveranstider så
Stick till biltema istället och köp en sats.. finns minst 10 olika variationer på de skruvarna och 100 olika storlekar.
Lät att du köper fel.. om du bara köper "en"
Sen måste du vänta på leveransen om du beställer via nätet också...
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Aerox93 skrev:okej men dom hade de på biltema va? Startuning har så långa leveranstider så
Stick till biltema istället och köp en sats.. finns minst 10 olika variationer på de skruvarna och 100 olika storlekar.
har redan löst de.. En polare hade..
Uj!..sorry läste inte genom hela tråden
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Dz2 skrev: