Har en Derbi Senda som e extremt trögstartad, asso den går knappt att rulla igång ibland, att kicka igång den e ingen ide för d funkar nt. ibland när den e lite varm går de att kicka igång den men nt om den e kall, nån som vet va problemet kan vara?
DerbiGangster skrev:Har en Derbi Senda som e extremt trögstartad, asso den går knappt att rulla igång ibland, att kicka igång den e ingen ide för d funkar nt. ibland när den e lite varm går de att kicka igång den men nt om den e kall, nån som vet va problemet kan vara?
precis så va min när min topplockspackning hade gått...
Exakt precis så var det för mig när insugsgummit hade spruckit, och det var under klamren som höll fast den så jag kunde inte se sprickan. Ta lös förgasaren / Insugsgummit och kolla så du kan vara helt säker, tar inte länge
min kompis dt har samma problem, går inte att kicka men har motstånd, måste rulla igång den en bra bit. är det toplockspackningen? är ju nästan på - där ute nu så. han sa att den gick bra när den blev varm men i början så svarade den inte på gasen när han varvade ur växlarna
original setup, asso d börja me att den blev trögare och trögare att starta så bytte tändstift och då går den bra igen, men de måste vara nåt mer för den dör om man släpper gasen
DerbiGangster skrev:original setup, asso d börja me att den blev trögare och trögare att starta så bytte tändstift och då går den bra igen, men de måste vara nåt mer för den dör om man släpper gasen
rengör förgasare och luftfilter, om inte det hjälper kolla om hur kolv och cylinder ser ut (igen). När min moppe hade nypt så gick den men hade ingen tomgång.