Jag måste ha dreven också!streamjr skrev:Biltemas 428 o-rings kedja funkar riktigt bra!
Macko96 skrev:Hej hej! Idag så hoppade kedjan på min DT på vägen hem från skolan... så när jag äntligen fick på den igen så var det ett redigt mycket större glapp... ca 8-10cm istället för 3cm.... plus att den var väldigt skev.
Så min fråga är: Vart är det bästa stället som man kan köpa ett billigt men bra drivpaket till min hoj!?![]()
Yamaha-center räknar jag med att det är överpris
Frågan är väll mest ställd till P0d1
Hade jag haft pengarna hade det blivit en 625a direCkt!bensinskalle skrev:lc4:orna efter -05 med nya rumpan = porr.p0d1 skrev:Haha nej, men ska tjöpa en Kåtte i vår, 625, 640 eller 660, LC4 motor, lutar dock mest emot 640 p.g.a de billigare priset, men ananrs 625a, redan spått ut hur den ska se utsaile96 skrev: har du ktmtrodde du körde yamaha dt 125 jag
tjöptjöp. ^^
Ska vi slå vad om det? Du köper dig en hoj för 10k och jag en för 40k om du sponsrar, så ska jag köpa min kåtte 05a framåt med låga mil och braapa sönderMacko96 skrev:Nice! Spelar igentligen ingen roll vad för hoj man har tycker jag, sålänge man har kul så är det optimalt! bara för att nåt kostar 40k så är det inte det bästa eller roligaste
Macko96 skrev:Nice! Spelar igentligen ingen roll vad för hoj man har tycker jag, sålänge man har kul så är det optimalt! bara för att nåt kostar 40k så är det inte det bästa eller roligaste
Effekt ÄR roligt i en viss mån!Mura skrev:+1 man kan ha sjukt roligt med en hojj där man skiter i om man råkar dra över osv.. personligen tycker jag det är roligast att TUKTA hojjen som fan och inte polera hojjen mellan varje körningMacko96 skrev:Nice! Spelar igentligen ingen roll vad för hoj man har tycker jag, sålänge man har kul så är det optimalt! bara för att nåt kostar 40k så är det inte det bästa eller roligaste
p0d1 skrev:Effekt ÄR roligt i en viss mån!Mura skrev:+1 man kan ha sjukt roligt med en hojj där man skiter i om man råkar dra över osv.. personligen tycker jag det är roligast att TUKTA hojjen som fan och inte polera hojjen mellan varje körningMacko96 skrev:Nice! Spelar igentligen ingen roll vad för hoj man har tycker jag, sålänge man har kul så är det optimalt! bara för att nåt kostar 40k så är det inte det bästa eller roligasteFnittrade, garvade och var skit happy efter ha kört en 640.
Inge snack om saken att man kan ha roligt på en 15 hästars maskin som en 50 hästars maskin, men du slipper tänka dig för vilken växel du har hela tiden, att du inte har kraft nog att köra om den bilen tillräckligt snabbt eller dylikt.
Polera är MINST lika roligt att som köra hoj, fråga mig
Man ska självklart prata om motorcyklar i samma effektklass....p0d1 skrev:Ska vi slå vad om det? Du köper dig en hoj för 10k och jag en för 40k om du sponsrar, så ska jag köpa min kåtte 05a framåt med låga mil och braapa sönder
Äsch köper man sig en Gasgas så behöver man inte tänka på sånt då gaaaaasar man barap0d1 skrev:Effekt ÄR roligt i en viss mån!Mura skrev:+1 man kan ha sjukt roligt med en hojj där man skiter i om man råkar dra över osv.. personligen tycker jag det är roligast att TUKTA hojjen som fan och inte polera hojjen mellan varje körningMacko96 skrev:Nice! Spelar igentligen ingen roll vad för hoj man har tycker jag, sålänge man har kul så är det optimalt! bara för att nåt kostar 40k så är det inte det bästa eller roligasteFnittrade, garvade och var skit happy efter ha kört en 640.
Inge snack om saken att man kan ha roligt på en 15 hästars maskin som en 50 hästars maskin, men du slipper tänka dig för vilken växel du har hela tiden, att du inte har kraft nog att köra om den bilen tillräckligt snabbt eller dylikt.
Polera är MINST lika roligt att som köra hoj, fråga mig
Kan inte svara på det, men tror inte att det borde vara några problem.ValoPallo skrev:Är det nån skillnad mellan tvåtaktsdämpare och fyrtaktsdämpare? Vill ha Gianelli till hojen med allt jag hittar är till Aprilia RS eller liknande, men jag kollade i pipan på mitt originalsystem och där är det rakt genomflöde, så det borde väl inte vara några problem att knöla på en vanlig Gianellidämp?
Sidorna kan man inte alltid lita på när de skriver årsmodellerna då många har det vääldigt varierande årsmodeller på samma produkter.Macko96 skrev:Hej hej! en fråga angående drivpaketet jag ska köpa...
Jag vill helst köpa det i en lokal butik. Och ska jag köpa där så måste det finnas på duells...
http://www.duells.se/katalog/catalogue. ... p=1&t=Info
på duells så står det att det är samma från 89-97 men på en annan sida som jag kollade också
medans här så står det att det är samma från 89-03...
http://www.s-racing.se/Docs/Drivpaket_screen.pdf
så in fråga är. kan jag köpa den från duells utan att behöva oroa mig för att sakor och ting inte passar?
http://moposport.fi/fi/aanenvaimennin-a ... JAABoaSmlIp0d1 skrev:Kan inte svara på det, men tror inte att det borde vara några problem.
Kollar man på ljuddämpare till en tvåtaktare så är de rena inuti, likså fyrtaktare om man kollar eftermarknadsdämpare.
Annars så är de fyllda med massa ull och skit.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8269_n.jpg Så där ser tex DT125Rs dämpare ut inuti, medans grannen på sin cross hade den helt ren inuti
Kan inte svara något till 100% om inte någon annan kommer in och svarar på det, typ Bensin eller någon av TSR-mekanikerna.ValoPallo skrev: http://moposport.fi/fi/aanenvaimennin-a ... JAABoaSmlI
Typ en sån här som jag funderat på, det borde väl vara rakt genomflöde och bara att trycka dit?
Haha, det där är en KMX125 dämpare va? Blev lite sugen när jag såg den
finns mängdvis 2t dämpare på moposport, du måste bara veta hur man söker , kan bli krångligt ibland jos ei ymmärrä suomeksiValoPallo skrev:http://moposport.fi/fi/aanenvaimennin-a ... JAABoaSmlIp0d1 skrev:Kan inte svara på det, men tror inte att det borde vara några problem.
Kollar man på ljuddämpare till en tvåtaktare så är de rena inuti, likså fyrtaktare om man kollar eftermarknadsdämpare.
Annars så är de fyllda med massa ull och skit.
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 8269_n.jpg Så där ser tex DT125Rs dämpare ut inuti, medans grannen på sin cross hade den helt ren inuti
Typ en sån här som jag funderat på, det borde väl vara rakt genomflöde och bara att trycka dit?
Haha, det där är en KMX125 dämpare va? Blev lite sugen när jag såg den
okay...p0d1 skrev:Nej tyvärr, är en kille i en dt-grupp på Facebook som postade den.Macko96 skrev:p0d1 är det din kapade ljuddämpare?
Klarade för övrigt teoriprovet till b, överlycklig!
Jo men det är en 4t dämpare jag ska ha, och jo det är lite krångligt att beställa på knagglig skolfinska, men det gårsuzukiwheelier skrev:finns mängdvis 2t dämpare på moposport, du måste bara veta hur man söker , kan bli krångligt ibland jos ei ymmärrä suomeksi
Det är inte så ofta men om dom mistänker att den är trimmad så tar dom in den och då åker du dit rejält....saile96 skrev:hur ofta kollar polisen trimm på 125or?
I Eskilstuna så om dom misstänker att hojen är ostrypt så får man ta hem den själv och sen vänta på bänkning i några dar och då hinner man strypa hojen igenMacko96 skrev:Det är inte så ofta men om dom mistänker att den är trimmad så tar dom in den och då åker du dit rejält....saile96 skrev:hur ofta kollar polisen trimm på 125or?
Beror lite på vilken polis du möter också, vissa vet att alla exc och gg är (nästan alla) ostrypta så men vissa är ju helt borta när det gäller sånna saker...
Det låter ju.... genialiskt!Mattyyy skrev:I Eskilstuna så om dom misstänker att hojen är ostrypt så får man ta hem den själv och sen vänta på bänkning i några dar och då hinner man strypa hojen igenMacko96 skrev:Det är inte så ofta men om dom mistänker att den är trimmad så tar dom in den och då åker du dit rejält....saile96 skrev:hur ofta kollar polisen trimm på 125or?
Beror lite på vilken polis du möter också, vissa vet att alla exc och gg är (nästan alla) ostrypta så men vissa är ju helt borta när det gäller sånna saker...
Jo det är underbartMacko96 skrev:Det låter ju.... genialiskt!Mattyyy skrev:I Eskilstuna så om dom misstänker att hojen är ostrypt så får man ta hem den själv och sen vänta på bänkning i några dar och då hinner man strypa hojen igenMacko96 skrev: Det är inte så ofta men om dom mistänker att den är trimmad så tar dom in den och då åker du dit rejält....
Men mattyyy... hur går det med kortet för dig?
och du kör väll utan kort nu? har du blivit stannad någon gång?
aha okej, förstod det som om du skulle ha en 2t dämpare men bara hitta 4t dämpareValoPallo skrev:Jo men det är en 4t dämpare jag ska ha, och jo det är lite krångligt att beställa på knagglig skolfinska, men det gårsuzukiwheelier skrev:finns mängdvis 2t dämpare på moposport, du måste bara veta hur man söker , kan bli krångligt ibland jos ei ymmärrä suomeksi
"#Obligatoriska moment (sådant man måste göra och betala för):-ReM- skrev:Tjenixen!
Jag har tänkt skaffa A1 kort i vår/sommar och skulle vilja veta lite vad det finns att tänka på av er som har kortet.
Kan jag redan nu som 15åring börja läsa teorin? Vart får jag tag på böcker? Vad kostar böckerna, och vad kan jag göra mer än att läsa på inför kommande tester?
Något mer jag kan göra redan nu, eller börja fixa med inför våren?
Kan man övningsköra med någon som har körkort för annat än just lätt MC? (Antar detta, men vill vara säker).
Är det bästa alternativet att köpa hojen innan man börjar med körkortet, med anledning att jag ska övingsköra och köra upp med egen hoj för att hålla nere priset?
Undrar också om ni har några tips på fina cyklar man kan kolla efter på Blocket. Inga priser över 20.000, och helst billigare än så också. Har kkollat lite på KTM EXC 125, och de verkar riktigt nice och det är också bara den modellen jag sett på Blocket hittills.
Sen vill jag veta om det verkligen är sant som jag hört, att snuten bara kollar registreringspappren om man är stoppad, och att man därmed utan problem kan plugga ur hojen utan konsekvenser?
Tacksam för seriösa svar