Tjenare, jag och min polare skulle slänga på ett Gianelli 2T Enduro på hans Rieu drac rr sport edition. Men vi märkte att man kan fan inte få ut röret ur cylindern? Sitter inga fjädrar eller skruvar, bara rakt in i cylinder. Ser inte svetsat ut.
Tips på hur man får ut det? Hur man får fast gianelli-röret sen?
Tack för snabba svar och lösningar! /AntonB och Jim!
Eftersom det inte är svetsat eller skruvat så är det nog bara att ta i som fan, har förmodligen rostat igen så spruta lite 5-56 eller nåt lägg upp nån video med röret på sen!
MisterDT50R skrev:Eftersom det inte är svetsat eller skruvat så är det nog bara att ta i som fan, har förmodligen rostat igen så spruta lite 5-56 eller nåt lägg upp nån video med röret på sen!
Ja får nog bli så
FreZz skrev:sluta vara en flicka och ta i för fan!
Haha har inte tagit i Bara känt och tryckt lite på det
DRD Broms skrev:
FreZz skrev:sluta vara en flicka och ta i för fan!
True dat!
Det är bara att ta i så in i helvete, röret ska egentligen sitta med fjädrar från röret till cylindern men dom verkar vara borta
ni får ta i , och skruva lite och kanske slå lite lätt med en plasthammare på samtidigt, går det itne så använd nåt medel som 5-56 och ta i så in i hellvete så ska de gå ! var samma sak på min brorsas beta
NickeAstrom skrev:Har ni kollat så att inte röret sitter fast i skruvfästet i ramen? kan ni vicka på röret så ska det ju inte vara något problem att få loss det
Vi tog loss hela röret utom den sista lilla biten, den hängde i cylindern och vi slog lite lätt med händerna, men den vill inte loss.
Slå med Hammare å Vrid åt sidan å te bax en stund, sedan, Ryck som en dåre, ha en person som håller i moppen iallafall, annars går det som när jag å punkarn skulle byta på min han drog som ett as som han är, de släppte å moppen föll på honom när han slog i med armén i framhjulet..
Tro int att NraknuP Far bort till helvetet Kommer som en Bajskorv till er igen!
ta o spraya in hyfsat mycket 5-56 och låt det glida in i kanske 5 min, sen när du har varit inne o tatt en banan eller vafan så kan du gå ut igen o ta in hårt som in i o den kommer lossna
Så sätt satt det på en Generic trigger som jag skulle dra pluggen i kröken på, dock var den helt ny så inga problem med att ta bort fjädrarna och sedan vicka ut det sista lilla biten av röret. Du får helt enkelt spruta rostlösare då den antagligen rostat fast. Banka fram och tillbaka på sidorna, alternativt vicka med armkraft. Man får vicka och dra utåt samtidgt, jag kan lova att den till slut ger sig och åker ut !