Moppen vill inte varva upp på någon växel.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Krallzen
Elmoped

Moppen vill inte varva upp på någon växel.

Inlägg av Krallzen »

Hej, jag har ett mystiskt problem med min Rieju mrx 06-

Det hela började med att jag skulle till farsan, och då tog vi släpvagnen och åkte till han, den gick bra hela veckan där "som vanligt", jag haft mycket problem med storlek på munstycket, men iallafall gick den ganska så rent hos pappa min. Veckan efter så skulle jag hem till mamma min igen och då drog jag in moppen till garaget "varm garage". Så idag vart jag sugen på att åka en sväng med moppen, startar på första kicket, fin tomgång (kan varva bra) men när jag trycker i 1an och drar iväg så vill den inte acca över halv gas, 2an blörrblörrr blörr, 3an vill den inte ens röra på sig?

Jag hade inga problem att köra med den hos farsan. Det är en ny cylinder (metrakit handmade 70cc), och biltema luftfilter.

Vi åkte en dålig väg med släpvagnen, mycket skakande.
Senast redigerad av Krallzen den 23 oktober 2012, 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Drome
Svårstartad skrothög

Inlägg av Drome »

temperatur skillnaden va den stor? kan de få tjuv luft kanske kolla lite i förgasaren se om du kan hitta några synliga fel :)
Krallzen
Elmoped

Inlägg av Krallzen »

Drome skrev:temperatur skillnaden va den stor? kan de få tjuv luft kanske kolla lite i förgasaren se om du kan hitta några synliga fel :)
Inge fel med temperaturen, får kika på tjuv luft,förgasaren imorgon. :)
Skriv svar