Nej, absolut inte! Alla verkar tro att ett Gianelli är det bästa röret, men har själv haft ett sådant och kan då säga att det är aldelles för högvarvigt. Man tappar effekten i uppförsbackar om man inte ligger och varvar för kung och foster land.
Skaffa hellre ett Hebo, vilket jag kör med nu. Dem funkar perfekt och effekten kommer lite lägre vilket gör det så mycket bättre.
Nej, absolut inte! Alla verkar tro att ett Gianelli är det bästa röret, men har själv haft ett sådant och kan då säga att det är aldelles för högvarvigt. Man tappar effekten i uppförsbackar om man inte ligger och varvar för kung och foster land.
Skaffa hellre ett Hebo, vilket jag kör med nu. Dem funkar perfekt och effekten kommer lite lägre vilket gör det så mycket bättre.
du får läsa dig fram men om du inte ska byta cylinder så skulle jag satsa på ett rör som inte varvar mer en 11k för du kommer inte få upp den i 12-13k varv med original cylindern men själv kör jag ett malossi supermoto replica och det funkar bra med original cylindern men det är gjort för större cylindrar så jag ska byta till en 70-80cc för att få ut full effekt ur röret.
kortfattat: köp inte dyrare rör till original cylindern för att du tror att du får ut mer effekt köp ett som står funkar bra med original cylindern.
Sen ser det otroligt förjävligt ut med ett underliggande, speciellt Hebos långa jävel med rödeloxerad pipa.
Tycker själv att röret ser väldigt fränt ut, men det är såklart en åsikts fråga.
Men Gianelli varvar aldelles för mycket, folk forsätter att rekomendera det men alla Derbi's (Med gamla motorn) som har det blir väldigt jobbiga att köra.[/img]