har flyttat ner min växelpet några steg för jag tycker det e mke skönare att växla med, men fassan fick testa den och han sa att den va långt ner och sa att det inte är bra för växellådan. är de så eller de e bara något han fått för sig?
/ han hade ringt till en moppe verkstad också som sa att det inte är bra att flytta de för att lådan kan rasa
TheGrimReaper skrev:Den kan sitta hur som skadar inte växellådan!
Helt säker? För min "Fassa" (Låtsas fassa) säger att en som jobbar på vekstan säger att de e riktigt dåligt för lådan,... o jag säger samma sak som du och alla andra jag frågat, den rör sig lika långt. blir bara lättare o växla :/
saile96 skrev:haha skojar du? du kan ha peten pekat vart fan du vill utan att nånting kan ta skada så länge inte den tar i ramen eller nått annat som är ivägen.
kort sakt be din pappa lära sig lite om motorer så inser han me att det inte är nå problem
han fråga en kille på verkstan och han sa också att det va skit dåligt. men ja, jag får skita i vad dom säger och säga att jag betala lådan helt sjävl om den rasar pga. det
Har aldrig hört något liknande. Flytta växelpeten ska man kunna göra hur mycket man vill? Fråga vad dom/han har för argument varför det är så dåligt då
saile96 skrev:haha skojar du? du kan ha peten pekat vart fan du vill utan att nånting kan ta skada så länge inte den tar i ramen eller nått annat som är ivägen.
kort sakt be din pappa lära sig lite om motorer så inser han me att det inte är nå problem
han fråga en kille på verkstan och han sa också att det va skit dåligt. men ja, jag får skita i vad dom säger och säga att jag betala lådan helt sjävl om den rasar pga. det
vilken jävla värkstad va det som han fråga? du behöver int va orolig alls
Helt säker? För min "Fassa" (Låtsas fassa) säger att en som jobbar på vekstan säger att de e riktigt dåligt för lådan,... o jag säger samma sak som du och alla andra jag frågat, den rör sig lika långt. blir bara lättare o växla :/
Tänk logiskt, vad är skildnaden? Ingen, allt som skiljer är vart på axeln växeln sitter, den vrider axeln lika mycke... Enligt mig är de BS vad dom säger på verkstaden (dom vill väll att den ska vara orginal, mindre risk att något går fel).
Tänk logiskt, vad är skildnaden? Ingen, allt som skiljer är vart på axeln växeln sitter, den vrider axeln lika mycke... Enligt mig är de BS vad dom säger på verkstaden (dom vill väll att den ska vara orginal, mindre risk att något går fel).
de va exakt samma sak jag sa, vad som blir skillnaden på det, men de visste dom ju inte, dom visstebara att de va kasst
Skriver här igen, vinkla den hur mycket du vill. På racehojar vinklar man dom bäst hela tiden åt alla möjliga håll (nästan iaf). En aning större krafter det handlar om där också