Hej, sökt runt som en galning men hittar inget svar på min fråga
Vill börja blanda i tanken då jag misstänker att moppen får för mycket olja och folk säger att man ska ta bort oljepumpen och sätta ditt en bricka som täcker hålet, men kan man inte bara tömma oljeranken så att ingen olja pumpas eller bara dra av wiren? om inte vad ska man ha för att täcka för hålet
tacksam för snabba svar
Du kan men det är ingen bra ide då oljepumpen fortsätter snurra men inte får någon smörjning så skär du pumpen i onödan. Att över huvud taget blanda i tank om det inte behövs är onödigt om inte pumpen har skurit.
k-skåpet skrev:Du kan men det är ingen bra ide då oljepumpen fortsätter snurra men inte får någon smörjning så skär du pumpen i onödan. Att över huvud taget blanda i tank om det inte behövs är onödigt om inte pumpen har skurit.
Ja, men jag misstänker att moppen för får mycket olja då jag ofta får fylla på olja och att det ryker rätt mycket hur avgasröret
k-skåpet skrev:Du kan men det är ingen bra ide då oljepumpen fortsätter snurra men inte får någon smörjning så skär du pumpen i onödan. Att över huvud taget blanda i tank om det inte behövs är onödigt om inte pumpen har skurit.
Ja, men jag misstänker att moppen för får mycket olja då jag ofta får fylla på olja och att det ryker rätt mycket hur avgasröret