Hejsan hejsan allihopa, blev sugen på att köpa 49cc Fiddy eller fyrhjuling, men undrar om det är värt dom tvåtusen kronor dom kostar. Är det nån annan här på forumet som har en 49c Fiddy eller fyrhjuling? Skulle vela veta om det är nått att ha...
Råder dej att inte köpa ngn av dom. Har en sådan fyrhjuling själv å de är skit rakt igenom, crossen därimot är lite roligare bara att den är svår st köra sitter man för långt bak drar man över å man kan inte ha fötterna på fotpinnarna å då är jag ~170
Du ska inte köpa nån av dom där. Jag har haft en av varje, och den enda man kan ha lite roligt med är en minimoto (gatmodellen) på sommaren och 4-hjulingen på vintern att dra omkring med på de plogade gatorna. Minsta snö så fastnar den då motorn är för klen och dessutom har slirkoppling som släpper upp vid väldigt låga varv.
Som sagt tidigare, en fiddy ska du ha om du vill ha en optimal sommarleksak enligt mig. En fyrhjuling är ju lite mer mångsidig, och du kan nog få en för ungefär samma pris som en fiddy om du har lite kunskap.
Som sagt, köp ingen av de du länkade till. Nu har jag sagt mitt, sen gör du som du vill
ts_jonte skrev:Råder dej att inte köpa ngn av dom. Har en sådan fyrhjuling själv å de är skit rakt igenom, crossen därimot är lite roligare bara att den är svår st köra sitter man för långt bak drar man över å man kan inte ha fötterna på fotpinnarna å då är jag ~170
-ReM- skrev:Du ska inte köpa nån av dom där. Jag har haft en av varje, och den enda man kan ha lite roligt med är en minimoto (gatmodellen) på sommaren och 4-hjulingen på vintern att dra omkring med på de plogade gatorna. Minsta snö så fastnar den då motorn är för klen och dessutom har slirkoppling som släpper upp vid väldigt låga varv.
Som sagt tidigare, en fiddy ska du ha om du vill ha en optimal sommarleksak enligt mig. En fyrhjuling är ju lite mer mångsidig, och du kan nog få en för ungefär samma pris som en fiddy om du har lite kunskap.
Som sagt, köp ingen av de du länkade till. Nu har jag sagt mitt, sen gör du som du vill
http://www.jula.se/fyrhjuling-wombat-50-cc-640029 en sådan har jag haft sen jag var 5 och häller än. (Är 14) riktig rolig liten fyrhjuling som gör ca 65 orginal. 4 växlad låda utan kopling. den är riktigt liten men jag som är 172 får plats på den. står att den är gjord för max vikt på 40 kg men jag som väger ca 70 kg har inte lyckas förstöra något än på den och då har jag hoppat och kört riktigt hårt med den. mycket mer värt att köpa en sådan här istället 49 cc skit.
FLUBBA skrev:http://www.jula.se/fyrhjuling-wombat-50-cc-640029 en sådan har jag haft sen jag var 5 och häller än. (Är 14) riktig rolig liten fyrhjuling som gör ca 65 orginal. 4 växlad låda utan kopling. den är riktigt liten men jag som är 172 får plats på den. står att den är gjord för max vikt på 40 kg men jag som väger ca 70 kg har inte lyckas förstöra något än på den och då har jag hoppat och kört riktigt hårt med den. mycket mer värt att köpa en sådan här istället 49 cc skit.
Kanske köper en sån eller en PW80
Tack för tipset btw Tänkte aldrig på att Jula har fyrhjulingar...
FLUBBA skrev:http://www.jula.se/fyrhjuling-wombat-50-cc-640029 en sådan har jag haft sen jag var 5 och häller än. (Är 14) riktig rolig liten fyrhjuling som gör ca 65 orginal. 4 växlad låda utan kopling. den är riktigt liten men jag som är 172 får plats på den. står att den är gjord för max vikt på 40 kg men jag som väger ca 70 kg har inte lyckas förstöra något än på den och då har jag hoppat och kört riktigt hårt med den. mycket mer värt att köpa en sådan här istället 49 cc skit.