hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!
Derbi Senda X-treme SM 2004.
Ta bort alla strypningar. Ny tank, nya bromsbelägg, drev bak(53) och kedja. Bakdäck, KTM platta!
Svansson skrev:hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!
Specialversion vettu så den har en variator, precis under cylindern så finns variatorn. Ner i den sen ser du en strypning där i. Den är formad som en smurf ungefär!
Specialversion vettu så den har en variator, precis under cylindern så finns variatorn. Ner i den sen ser du en strypning där i. Den är formad som en smurf ungefär!
Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
Batman skrev:Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
okeeymen om jag tar bort pluggen å jag vill sätta till baks den e det bara att göra det då?? å va faan va det med variatorn??
Batman skrev:Det finns 1 plugg i röret! Den sitter i mynningen till cylindern och får du lov att borra upp. Är du inte nöjd med det kan du plugga igen blindtarmen och få ut några km/h till. Att dreva om den är något jag också rekommenderar ta någon kugg större på framdrevet så går den nog i en 75 - 80 iaf. För mer fart får du ta ur katalysatorn ur röret men då måste du kapa upp det. Om du absolut inte vill köpa ett annat rör vill säga.
okeeymen om jag tar bort pluggen å jag vill sätta till baks den e det bara att göra det då?? å va faan va det med variatorn??
Det finns ingen variator på crossmopeder bara på scootrar. Du kan göra en egen plugg och svetsa dit om du vill , med 10mm hål i så går den orginal om jag minns rätt på storleken. Men mät innan du borrar upp den.
Det finns ingen variator på crossmopeder bara på scootrar. Du kan göra en egen plugg och svetsa dit om du vill , med 10mm hål i så går den orginal om jag minns rätt på storleken. Men mät innan du borrar upp den.
palla göra en egen plugg moste jag svetsa av pluggen som e i?
borra pluggen till 15mm,pröva den gick bra å sen pröva jag den nån timme senare så när jag varvar den så går det inte utan den hackar,går typ bara i 42-43???va faan e de!!!
deeerbiii skrev:borra pluggen till 15mm,pröva den gick bra å sen pröva jag den nån timme senare så när jag varvar den så går det inte utan den hackar,går typ bara i 42-43???va faan e de!!!
när jag väl lyckas att toppa den så håller den den hastigheten hela tiden och om jag bromsar in och ska toppa den igen så går det ibland, kan det va så att den får för lite bensin oxå lr?
Svansson skrev:hehe jag hoppar in med en fråga om min Senda 04:a. jag ska byta båda munstyckena säger min poalre, när jag sätter på mk thrower rör och byter till 53 drev bak. Men vad för munstycken? snabbt svar tack, skall kanske beställa nån dag snart!!